Moederbord ROG Strix 450 F gaming start niet op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirSteveD
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 16-10 23:38
Mijn vraag
Bij het opstarten van de desktop blijft het lampje van de moederbord wit. Het beeldscherm heeft aan dat hij geen input kan vinden (uiteraard meerdere hdmi kabels geprobeerd en ander scherm).
Dit probleem heb ik in het begin ook gehad en toen leek het dat je het beeldscherm op het juiste moment moest aanzetten, omdat moederbord anders niet verder gaat in opstart proces. Mij is verteld dat het een Rox Strix dingetje is.

Kan ik dit probleem makkelijk verhelpen?
Is een ander moederbord een optie en zo ja wat voor moederbord?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik het moederbord in combinatie met een ryzon 7 5800x3D, Radeon rx 6800 en Corsair 16G ram.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Hdmi dongel
Kabels gecontroleerd en opnieuw aangedrukt
Andere schermen en hdmi kabels.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:05

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Heb je iets gedaan waardoor het nu ineens weer terug is? Er moet toch een reden zijn dat het nu ineens weer opkomt.

Wat ik sowieso zou doen zodra het weer werkt is een firmware update:
https://rog.asus.com/nl/m...ming-model/helpdesk_bios/

Als het inderdaad een bug daarin is zal het inmiddels toch wel gepatcht zijn, ze hebben iig nog steeds een goede actuele firmware support dus het loont sowieso.

Maar goed, eerst die pc weer eens aan krijgen. Heb je de monitor misschien aangesloten op de externe grafische kaart en per ongeluk ergens ingesteld dat prioriteit bij de moederbord grafische kaart ligt? Sowieso goed eens te kijken of je wel beeld krijgt als je een monitor daarop aansluit.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:07
Het witte lampje op je moederbord wat aan blijft is een teken dat er iets met je GPU aan de hand is.
Misschien dat de GPU uitnemen en opnieuw in het slot drukken zou kunnen helpen.
Dan kun je ook checken of de voedingskabel van de GPU goed zit.
Gaan de fans van de GPU wel draaien bij het opstarten?
Afhankelijk van de datum van aankoop zou ook de PSU nog een boosdoener kunnen zijn, niet voldoende spanning kan ook een dergelijke storing veroorzaken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirSteveD
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 16-10 23:38
Yaksa schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 17:20:
Het witte lampje op je moederbord wat aan blijft is een teken dat er iets met je GPU aan de hand is.
Misschien dat de GPU uitnemen en opnieuw in het slot drukken zou kunnen helpen.
Dan kun je ook checken of de voedingskabel van de GPU goed zit.
Gaan de fans van de GPU wel draaien bij het opstarten?
Afhankelijk van de datum van aankoop zou ook de PSU nog een boosdoener kunnen zijn, niet voldoende spanning kan ook een dergelijke storing veroorzaken.
GPU licht op. Daarnaast gaan de fans wel draaien maar stoppen later weer.

Ik heb alles nog even aangedrukt maar brengt geen verandering mee.

De pc heeft een nieuwe voeding: RM650