Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:15
Dag allemaal,

Via marktplaats heb ik een jaga verwarming gekocht en deze aangesloten. Maar er stroom geen water doorheen. Nu heb ik even de handleiding er bij gepakt maar kom er helaas niet uit. Ik hem op de stand op 6 staan toch?

En probeer de onderste inbus tegen de klok in te draaien maar die lijkt muur vast te zitten.. voor de rest is hij ontlucht. De buis vlak voor de verwarming wordt wel warm.

Ik vermoed zelf dat de inbus/terugvoer vast zit op dicht. Heeft iemand soort gelijke pro ventiel is is daar de inbus een stuk naar buiten gekomen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/giZUQY53eyMZ03OPzkv1jiEzQuY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Osf1lWDzAUq1C7OOl7QWJT8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door flaskk op 13-10-2025 15:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21:38
flaskk schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 15:18:
Dag allemaal,

Via marktplaats heb ik een jaga verwarming gekocht en deze aangesloten. Nu heb ik even de handleiding er bij gepakt maar kom er helaas niet uit. Ik hem op de stand op 6 staan toch?

En probeer de onderste inbus tegen de klok in te draaien maar die lijkt muur vast te zitten.. voor de rest is hij ontlucht. De buis vlak voor de verwarming wordt wel warm.

Ik vermoed zelf dat de inbus/terugvoer vast zit op dicht. Heeft iemand soort gelijke pro ventiel is is daar de inbus een stuk naar buiten gekomen?

[Afbeelding]
Lijkt ral gedraaid.
Nieuw onderblok kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:05
Stomme opmerking misschien maar heb je de zilveren stift bovenin al eens ingedrukt en gekeken of deze weer naar buiten komt vanzelf, die dingen willen wel eens vast gaan zitten als ze nooit heen en weer gaan.

Je kan hem voorzichtig met een tang in en uit schuiven om te testen, maar standaard moet hij naar buiten komen wat betekend ventiel open dus flow.

Je kan ook hebben dat de aanvoer /afvoer omgedraaid is, waardoor je een ander ventiel (onderblok) nodig hebt bij Jaga.

[ Voor 14% gewijzigd door rvdgaag op 13-10-2025 15:45 ]

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:15
rvdgaag schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 15:44:
Stomme opmerking misschien maar heb je de zilveren stift bovenin al eens ingedrukt en gekeken of deze weer naar buiten komt vanzelf, die dingen willen wel eens vast gaan zitten als ze nooit heen en weer gaan.

Je kan hem voorzichtig met een tang in en uit schuiven om te testen, maar standaard moet hij naar buiten komen wat betekend ventiel open dus flow.

Je kan ook hebben dat de aanvoer /afvoer omgedraaid is, waardoor je een ander ventiel (onderblok) nodig hebt bij Jaga.
Ja ventiel komt netjes terug, ook zoals handleiding aangesloten qua toevoer retour en met ontluchten zit er ook druk achter.

Ik denk dat bij de vorige eigenaar de inbus te vast is aangedraaid en deze nu dol is.. @#€€# eindelijk lek vrij en nu alles weer opnieuw 😅 zoals @Technician- aangeeft, ga even een andere zoeken dus.

[ Voor 3% gewijzigd door flaskk op 13-10-2025 15:52 ]