• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:08

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Een collega heeft een mobiele monitor: een 14" inklapbaar beeldscherm van Dell, dat via USB-C aan de laptop verbonden kan worden. Super handig uiteraard. Alleen is hij de bijbehorende USB-C kabel verloren.

We hebben allerlei USB-C kabels geprobeerd, maar de monitor wil er niet mee werken. Is er een speciaal soort USB-C kabel nodig met ondersteuning voor een DisplayPort signaal? Ik kan er in ieder geval niets relevants over vinden want zodra ik een zoekterm gebruik met USB-C en DisplayPort erin word ik overspoeld met USB-C naar DisplayPort kabels en adapters.

Tips zijn meer dan welkom!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Any kabel USB 3.2 met e-marker zou moeten werken.
https://www.allekabels.nl...b-c-naar-usb-c-kabel.html

Als je ook wilt opladen moet je een 5A kabel hebben, die heeft allekabels momenteel niet.
USB Type-C cable. (Electronically marked cable, current rating: 5 A)

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:02
Nee, niet any.
Je wilt specifiek een DP Alt compatible kabel.
De kabel die @jeroen3 noemt heeft in de beschrijving dan weer wél dat DP en HDMI er over kan.
Dus die zal wel ok zijn. Wel ook even opletten op de voeding inderdaad.

[ Voor 12% gewijzigd door Dieks77 op 13-10-2025 15:11 ]

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:09

Sharky

Skamn Dippy!

Ik heb ook een zoektocht moeten doen destijds toen ik geen kabel meer had, ik kwam bij deze uit en die voldoet aan alles:

https://www.bol.com/nl/nl...OptionButton#productTitle

This too shall pass

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:08

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Sharky schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 15:14:
Ik heb ook een zoektocht moeten doen destijds toen ik geen kabel meer had, ik kwam bij deze uit en die voldoet aan alles:

https://www.bol.com/nl/nl...OptionButton#productTitle
Helemaal geweldig, dankjewel! Tweakers to the rescue. :henk

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:57
Even voor de mensen die hier ooit tegenaan lopen.

Veel mensen denken "ik koop een kabel met 240 Watt laadvermogen en dan kan ik er een scherm aan hangen of dan kan ik snel bestanden overzetten"....."wrong!"

De meeste usb-c kabels die je vindt, zijn bedoelt als oplaadkabels, maar gaan dus meestal over het USB 2 protocol, wat maar 480Mb/s aankan. Dat is echt dik prima voor het laden van je telefoon, laptops etc, maar je kunt er geen "grote" data overheen sturen, zoals een scherm.

Je moet echt zoeken naar kabels die data kunnen verzenden. De meest bekende zijn thunderbolt usb-c kabels. De laatste versie 5 kan 2x 4k scherm aan en tot 80Gb/s versturen. Het enige nadeel is dat die kabels iets stugger en dikker zijn, en vandaar dat deze meestal niet naar boven komen als je zoekt naar een usb-c kabel. Je hebt dus echt een usb-c data kabel nodig.

Dan is er nog een redelijk belangrijk punt. Kijk naar kabels die ook getest zijn op een aantal buigingen (minimaal 20.000) dit voorkomt dat je kabels koopt die snel kapot gaan bij de connector.

TLDR:
Koop een kabel van 100+ watt voor puur het opladen met minimaal 20.000 buigingen getest.

Koop een aparte USB-C kabel voor dataoverdracht en schermen (thunderbolt 4 of 5)

[ Voor 18% gewijzigd door Wachten... op 06-12-2025 11:48 ]

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Pagina: 1