Advies: elektrische fiets met net iets meer ondersteuning

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonm8
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-10 11:09
Hallo allemaal, ik zoek tips voor een elektrische fiets (liefst met middenmotor) met de volgende wensen:

-Ondersteuning minimaal tot 28 km/u (mag tot ~30 km/u). Ik fiets vaak rond 27 km/u en wil niet dat de motor al bij 25 km/u wegvalt of dat het trappen opeens veel zwaarder wordt.
-Dichte kettingkast
-Hand­schakeling (gripshift / draaishift) met ongeveer 7 versnellingen.
-Gebogen stuur (comfort / stadsstijl).
-Actieradius niet kritisch (heen en terug ongeveer 10 km, vlak terrein).
-Budget €2.000–€3.000 (mag goedkoper, als het doel maar wordt behaald).
Ik ben 1.90m lang en mijn gewicht is 85kg.

Gebruik: dagelijks woon-werk, vlak terrein; ik cruise meestal rond 27 km/u.
Ik heb nu een Batavus Adagion met voorwielmotor die het tot 28 km/u haalt, maar ik zoek een model dat soepel ondersteunt rond die snelheid zonder weg te zakken. De huidige fiets is 14 jaar oud en echt op. Overigens ben ik niet op zoek naar een speed pedelec.

Zonder ondersteuning krijg ik het te warm en kom ik bezweet aan, en omkleden is geen optie. Ik zie regelmatig andere mensen ook met deze snelheid of zelfs iets sneller fietsen, maar ik kan vaak niet zien welk merk en model zij gebruiken. Fietsenwinkel in de buurt wil hier niets over kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Gezien opgevoerde elektrische fietsen niet zijn toegsestaan op de openbare weg en koopadvies (zonder zichtbare eigen inzet) niet de bedoeling is op het forum, doe ik dit topic op slot.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Dit topic is gesloten.