AMD 9070XT | 100% cpu utulization

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnn
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-10 00:00
Hoi allemaal,

Dit weekend heb ik mijn nieuwe pc gebouwd/geinstalleerd en ik merk op dat de utulization in de task manager voor de grafische kaart op 100% is, terwijl ik b.v. alleen maar een twitch stream kijk of een simpel spel speel zoals MegaBonk.

Is dit normaal gedrag voor nieuwe videokaarten? Mijn vorige was een TI1080, dus het is voor mij al weer een tijdje geleden en vroeg ik me af of ik me zorgen moet maken.

Drivers zijn up-to-date met de AMD Adrenaline software.

Alvast bedankt voor het meedenken/reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03:11
Toevallig instant replay in de Adrenalin software aanstaan? Als je de optie desktop recording aan hebt staan is je videokaart eigenlijk gewoon 24/7 een video aan het opnemen ipv alleen tijdens het gamen.
Ik had er ook last met mijn 9070 dat ik tijdens idle zo'n 50% gpu usage had zonder enige verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnn
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-10 00:00
Miyazono schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 00:54:
Toevallig instant replay in de Adrenalin software aanstaan? Als je de optie desktop recording aan hebt staan is je videokaart eigenlijk gewoon 24/7 een video aan het opnemen ipv alleen tijdens het gamen.
Ik had er ook last met mijn 9070 dat ik tijdens idle zo'n 50% gpu usage had zonder enige verklaring.
Staat volgens mij uit, maar wat ik wel zie als ik een game start is een popup van de Adrenalin software die dan na een paar seconden weer weggaat. Ik weet niet of dit normaal gedrag is bij de AMD software? Ik heb namelijk altijd NVIDIA hiervoor gehad, dus dit is voor mij nieuw.

-update-

Vandaag ziet het er tot nu toe in orde uit. Vreemd.

[ Voor 4% gewijzigd door tijnn op 13-10-2025 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-10 15:28
Er zijn standaard een paar shortcuts actief in adrenalin waarmee je screenshots maakt, schermopname start of de overlay actief maakt net zoals in geforce experience. Misschien dat je het opnemen per ongeluk geactiveerd had?

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW