• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:27

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JPHLZU4_rR1Q8bufmaph3tgO4ek=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SkwdZ4JmiDplh7NjQwoUVnkR.png?f=fotoalbum_large

Fellowship
Een Online Coöperatieve Dungeon Crawler geïnspireerd op World of Warcraft’s Mythic+
Early Access op 16 oktober 2025 via Steam

Ontwikkelaar: Chief Rebel
Uitgever: Arc Games
Genre: Coöperatieve Action RPG / Dungeon Crawler
Spelers: 1-4 (online co-op)
Platform: PC (Steam)
Status: Early Access vanaf 16 oktober 2025

🎮 Wat is Fellowship?

Fellowship is een Online Multiplayer PvE-dungeon crawler ervaring waarin je met een team van vier spelers (Tank, Healer, DPS) in steeds moeilijkere dungeons duikt.
De game is ontworpen rond het idee van “alle dungeons, altijd relevant” — geen lange MMO-verhaallijnen of grinds, maar directe actie, loot en teamwork.

De ontwikkelaars noemen het een *Multiplayer Online Dungeon Adventure (MODA)*:
het is wat je krijgt als je de endgame van een MMO neemt en er een volledige game van maakt.

👉 Officiële Steam-pagina
👉 Officiële website (Arc Games)

🎯 Gameplay & moeilijkheidssystemen
  • Quick Play — korte runs van 10-15 minuten om helden en mechanieken te leren kennen.
  • Ranked Mode — langere runs met schaalbare modifiers (*Curses*, *Ascensions*, timers, leaderboards*).
  • Schaalbare moeilijkheid — dungeons worden steeds zwaarder, zonder vast plafond.
  • Dynamic Modifiers — extra regels zoals meer HP voor vijanden of unieke omgevings­effecten die runs sterk beïnvloeden.
  • Toegankelijkheid — vanaf het begin kun je meteen dungeons in; geen campagne of levelgrind vooraf.

⚔️ Vergelijking met WoW’s Mythic+ dungeons

De game is duidelijk geïnspireerd op het *Mythic+ systeem van World of Warcraft*.
In plaats van dat dit slechts een eindspelmodus is, vormt het in Fellowship de volledige gameplay-loop.

> “Fellowship is essentially what you get if WoW’s Mythic+ dungeons were the entire game.”
> — PC Gamer

Net als in WoW bouw je synergie tussen klassen, stem je af op affixes en probeer je runs binnen een tijdslimiet

Gameplay Loop
De gameplay-loop draait om het herhaaldelijk spelen van dungeons om gear te verzamelen en de talents van je personage te verbeteren, terwijl de moeilijkheidsgraad steeds verder toeneemt. De hele ervaring is opgebouwd rond deze cyclus, met een centrale stad als uitvalsbasis waar spelers zich voorbereiden op hun volgende run.

Videos:

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Ricmaniac
Echt een hele tijd geleden al gehoord van deze game en eerste gameplay beelden die ik zag dacht ik echt: Wat is dit voor namaak trash van WoW.

Maar dat was echt een boek beoordelen op zijn kaft :P
Inmiddels wat meer over na kunnen denken en van gezien en heeft het wel iets aantrekkelijks.

Dungeons runnen zonder alle poespas van een mmo er omheen.
Maar wel met character building etc.

Het was vooral deze video van Preach die mij over de streep trok dat ik dit toch graag wel wil proberen.
1 nadeel (wat denk ik ook echt negatief voor de game kan zijn) is dat het 25€ kost. Uiteraard niet veel maar toch een drempel.

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-11 21:52
Zo hey, dit is een leuke verrassing! Ik had nog nooit van deze game gehoord totdat ik dit topic zag.
De beginners video heeft mijn interesse gewekt en ik ga deze game - en dit topic - op de voet volgen.
Bedankt hiervoor @Ricmaniac _/-\o_

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Ricmaniac
You're welcome haha :) ondanks dat alles nieuw voor ons is :P hebben ze alsnog een Onaangekondigde hero vandaag aangekondigd haha. deze is er bij de release overmorgen al gelijk bij.

Miste al een beetje een archer style character tussen de heroes

Nu hoop ik alleen maar dat de game ook lekker en leuk speelt haha 8)7

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-11 17:50
Game gaat ook supporter packs hebben bij release.

The packs will be available individually for $19.99 each, together in a Supporter Pack Set for $39.99, and available in a Supporter Edition for $59.99. And by the way, in celebration of entering Early Access, everything will available for 10% off from October 16 until October 23, this includes the Early Access version of Fellowship, the Supporter Packs, the Supporter Set and the Supporter Edition!

Twitch Drops

We heard you like free rewards? Fellowship Twitch Drops will be available when Early Access launches on October 16! From October 16 until November 6, watch your favorite Twitch streamer play and earn the following in‑game items in the process:

Watch for 15 minutes: Helena - Observer's Platemail (armor skin)
Watch for 30 minutes: Sylvie - Seeker's Remnant (armor skin)
Watch for 1 hour: Elarion - Skygazer's Regalia (armor skin)
Watch for 2 hours: Horse - Scryer's Warhorse (mount)

https://www.playfellowship.com/en/news/article/11578143

Hier kan je al veel vinden over heroes, en dungeons
https://www.fellowsguide.com/

• Ricmaniac
Hoop niet dat het vervolgens vol gaat zitten met MTX gezien ze ook een base price hanteren.

En wat ik misschien jammer vind maar dat moet nog blijken dat het seasonal is..
Het is uiteraard veel te vroeg eigenlijk om er iets over te vinden en te zeggen want ik weet niet hoe het longterm speelt en wat de devs voor visie hebben of hoe ze het bedacht hebben natuurlijk maar ik heb nu al zo'n gevoel dat ik iemand ben die dit casual gaat spelen en niet vol gast over een langere periode gezien en dan zou ik een permanent server of iets dergelijks fijner vinden denk ik :P

Maargoed we gaan het wel zien.

• Vortigen
Ricmaniac schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:24:
Hoop niet dat het vervolgens vol gaat zitten met MTX gezien ze ook een base price hanteren.

En wat ik misschien jammer vind maar dat moet nog blijken dat het seasonal is..
Het is uiteraard veel te vroeg eigenlijk om er iets over te vinden en te zeggen want ik weet niet hoe het longterm speelt en wat de devs voor visie hebben of hoe ze het bedacht hebben natuurlijk maar ik heb nu al zo'n gevoel dat ik iemand ben die dit casual gaat spelen en niet vol gast over een langere periode gezien en dan zou ik een permanent server of iets dergelijks fijner vinden denk ik :P

Maargoed we gaan het wel zien.
Ik hoop ook dat het niet pay to win gaat worden met die MTX ... dat zou heel naar zijn. Maar zoals je al zegt, het is te vroeg om daar iets zinnigs over te zeggen.

Het is trouwens wel seasonal heb ik gelezen op hun Discord. Een seizoen zou iets van 3-4 maanden moeten duren waarna alles wordt gereset behalve je vergaarde cosmetics.
De Early Access willen ze ongeveer 5 a 6 maanden laten duren las ik.

Ik denk dat ik het morgen wel ga kopen want lekker dungeons runnen en characters (Heroes) levelen lijkt mij wel wat :)

Zo te zien is er met de "Quickplay" een leuke beginstap te maken die ook lekker kort duurt. Iets van 10-15 minuten voor een dungeon met maar 1 boss. De vergaarde currency zijn accountwide dus ook te gebruiken voor een nieuwe Hero om die wat starter gear te laten kopen.

En aangezien ik tegenwoordig toch een casual gamer ben zou dit spel weleens goed kunnen klikken bij mij 8)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Ricmaniac
Vortigen schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 17:41:
[...]

Het is trouwens wel seasonal heb ik gelezen op hun Discord. Een seizoen zou iets van 3-4 maanden moeten duren waarna alles wordt gereset behalve je vergaarde cosmetics.
Ja dat s ook waarom ik het zei :P

En eens. ik heb hetzelfde.. in heel veel opzichten lijkt dit een leuke game voor mij te zijn maar het grote probleem is dat er momenteel gewoon zooo veel games zijn die ik leuk vind whahah. Lijkt me ook leuk in deze game om te gaan tanken. in WoW vind ik dat altijd spannend ofzo in hogere keys omdat er wat van af hangt... dat je een key verpest enzo weet je wel. dat is hier volgens mij allemaal niet.

En dan is seasonal niet altijd goed :P maargoed we zien het morgen wel :D
Wel best zin in.

Voor nu denk ik dat Helena mijn Main wordt in eerste instantie. Dat is de eerste die ik wil proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door Ricmaniac op 15-10-2025 19:42 ]

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:53
Denk niet dat het p2w zal worden maar dat het enkel voor cosmetics zal zijn. Daar ben ik op zich ook geen fan van want dat betekent vaak dat de ingame gear er wat basic uitziet.
Maar goed, heb er veel van gezien laatste tijd, dus ga het morgen proberen. Het concept lijkt me wel leuk!

• Ricmaniac
Ze hebben zelf iig al een tijd geroepen van niet. helemaal als het seasonal is verwacht ik het ook niet maar het zal me ook niet verbazen als er bijv een battlepassje in zit uiteindelijk met een paar dingen die je wat sterker maken indirect ofzo .

Maar zien het wel. als de game tof is is het voor die 25€ sws wel leuk.
Denk alleen nog niet dat ik hem direct morgenavond ga kopen en spelen. kijk wel even de kat uit de boom voor een dag of 2-3 denk ik.

• KBE91
Ga hem wel kopen vanavond, wil eens wat nieuw voor te spelen.
Puur cosmetic maakt mij echt geen snars uit, zolang je niet sterker wordt.

Zou wel lame zijn, zeker als je met een leaderbord zit.
Maar dezer dagen weet je maar nooit.

We zullen het vanavond wel zien, ga meteen tanken.
Lees op discord dat healers enorm in de meerderheid zijn.
Hopelijk kunnen de servers het aan, altijd wat schrik voor.

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Roshnak

PSN: Roshgill

Yes, ik heb hier ook veel zin in, altijd healers gespeeld in WoW dus ga denk ik ook healer mainen in Fellowship.
Mocht iemand zin hebben om dungeons te runnen laat maar weten :D

PS: ik hoop wel dat de queue tijden voor healers beter zijn dan in de beta, die waren echt heel lang.

• Ricmaniac
Lijkt me wel leuk om met een groepje van hier samen te spelen ja :P
Even in de gaten houden of er server select is etc. ik heb nog geen idee hoe dat precies is in deze game haha.

Edit: Volgens mensen op de discord kies je elke keer dat je speelt gewoon een regio en is dat niet account gebonden dus je kan gewoon met je characters overal spelen waar je wilt en ben je niet gelimiteerd aan een server. :) dat is mooi

[ Voor 40% gewijzigd door Ricmaniac op 16-10-2025 09:57 ]

• Vortigen
Nou, ik zit er klaar voor om 22,50 uit te geven hoor :D
Er is een korte periode van 10% korting dus die pak ik even mee.

Ik ga er vanuit dat het wel wat opstart problemen zal hebben. Zoals lange queues, servers down, crashes etc. Ik las dat ze dat ook in de beta's hebben gehad omdat ze niet zoveel spelers hadden verwacht.

Anyway, over een klein kwartiertje gaan we het zien :)

• KBE91
Paypal down, dus heb het via bankcontact moeten doen.

Benieuwd in hoever alles gaat werken.

Edit : kunnen geen quickplay doen, boel loopt vast :'(
Zal voor later op de avond misschien zijn en anders morgen dan maar zeker.

[ Voor 42% gewijzigd door KBE91 op 16-10-2025 18:34 ]

• Roshnak
  • Nu online

Roshnak

Download loopt, straks maar kijken of de boel werkt :D

edit: blijf hangen op het laadscherm xD

[ Voor 28% gewijzigd door Roshnak op 16-10-2025 18:53 ]

• Vortigen
Ik heb de tutorial kunnen spelen en daarna in de stronghold gekomen. Ziet er leuk uit!
Heb wat rondgelopen en toen wat settings aangepast. Daarna even uitgelogd en dat had ik niet moeten doen ;) Nu zit ik in een oneindige loading screen om in de stronghold te komen.

Ik lees hierboven dat de quickplay toch bugged is dus ik kijk later vanavond weer.

• Ricmaniac
Ja server issues zie ik bij de streamers.. had ik wel verwacht :P
Even kijken wanneer het goed werkt dan ga ik ook eens een kijkje nemen.

Vind die supporter packs wel bijzonder. niet elke pack heeft een skin voor elke hero volgens mij of wel als ik het zo zie.

Nou heb ik gelukkig bij deze game de fomo niet en hou ik het bij standard. Als ze maar in game ook coole uitfitjes gooien uiteindelijk.

• KBE91
Ricmaniac schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 19:10:
Ja server issues zie ik bij de streamers.. had ik wel verwacht :P
Even kijken wanneer het goed werkt dan ga ik ook eens een kijkje nemen.

Vind die supporter packs wel bijzonder. niet elke pack heeft een skin voor elke hero volgens mij of wel als ik het zo zie.

Nou heb ik gelukkig bij deze game de fomo niet en hou ik het bij standard. Als ze maar in game ook coole uitfitjes gooien uiteindelijk.
De packs blijven gewoon permament ook, vandaar dat ik ook gewoon de standaard editie heb gekocht. Beetje zien in hoever het leuk gaat zijn. Kan ik ze later ze eens toevoegen, al ga je ze ook in game kunnen verdienen meende ik te horen.

• Roshnak
  • Nu online

Roshnak

Ik zit er eindelijk in :D

Ik geef de hoop op voor vanavond, wordt er gelijk weer uitgegooid.

[ Voor 58% gewijzigd door Roshnak op 16-10-2025 20:18 ]

• Ricmaniac
Had deze nog niet gekeken maar krijg er wel echt zin in :D en moet zeggen dat de armor style wel tof er uit ziet. al zou dat natuurlijk de betaalde armor zijn :P

• Ricmaniac
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zjZuU8mt-V1MzFutmYqsbJTUHMs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/njbM0pP4JQBLYs3BF9YZPinG.png?f=fotoalbum_large

Toffe twitch drops ook!

• Ricmaniac
Gelijk maar even door alle settings gebladerd etc en ben verrast wat er allemaal standaard mogelijk is en vooral ook de opties die default aan en uit staan. Wat mij betreft goed over nagedacht :)

Zo fijn ook dat je al die hud elementen volledig kan moven en aanpassen naar je smaak zoals je tegenwoordig wilt :P

• Ricmaniac
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H7zh11b5GHrDndid1_XZSVbBBQA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rkAnxkyv72ZamF7sRSaYBpnt.png?f=fotoalbum_large

Oke niet op de plek staan waar de loot chest valt whahah

• KBE91
Toch enorm zoeken allemaal, maar die baas heb ik net ook gedaan.

Toch 3 keer gewiped erop, omdat we de tactics niet echt begrepen. Tot nu toe vermaak ik mij prima, wel soms fps drops. Meeste van de settings al stuk lager staan.

Twitch drops heb ik deze ochtend binnen gekregen, leuk paardje in dat paars.

• Ricmaniac
KBE91 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 09:34:
Toch enorm zoeken allemaal, maar die baas heb ik net ook gedaan.

Toch 3 keer gewiped erop, omdat we de tactics niet echt begrepen. Tot nu toe vermaak ik mij prima, wel soms fps drops. Meeste van de settings al stuk lager staan.

Twitch drops heb ik deze ochtend binnen gekregen, leuk paardje in dat paars.
Welke boss had jij? want die quickplay dungeons zijn random toch volgens mij? Ik had zo'n grote stier met een whirlwind. Oh ja je ziet me screenshot natuurlijk 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Ricmaniac op 17-10-2025 09:40 ]

• Roshnak
  • Nu online

Roshnak

Net mn eerste Quick play dungeon gedaan, is eigenlijk iets te makkelijk, maar misschien had ik een goede groep, het is wel vermakelijk :D

• Ricmaniac
Roshnak schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:24:
Net mn eerste Quick play dungeon gedaan, is eigenlijk iets te makkelijk, maar misschien had ik een goede groep, het is wel vermakelijk :D
Ik vond het ook wel makkelijk idd. maar daar is quickplay voor. staat er ook bij dat iedereen andere gear krijgt en quick play is bedoeld om eigenlijk altijd je run wel af te maken.

wel 2 wipes bij laatste boss omdat we de 3e keer pas doorkregen wat we moesten doen haha

[ Voor 9% gewijzigd door Ricmaniac op 17-10-2025 12:34 ]

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-11 00:59

ResuCigam

BOFH

Ik denk dat ik het spel dit weekend ga aanschaffen. Zijn er hier mensen die interesse hebben om wat vaker met een vaste groep op pad te gaan?

We do what we must because we can.

• Roshnak
  • Nu online

Roshnak

ResuCigam schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:35:
Ik denk dat ik het spel dit weekend ga aanschaffen. Zijn er hier mensen die interesse hebben om wat vaker met een vaste groep op pad te gaan?
Lijkt me een goed plan, denk dat je op een hoger niveau wel een vast team nodig bent.

• KBE91
Je mag me altijd toevoegen voor te spelen allemaal, mooiste aan deze game nu.
Heel wat mensen zijn nog aan het leren, natuurlijk gaan we eens een rotte appel hebben.

Voorlopig toch enorm leuk spelen.

Linkje naar mijn Steam.
https://steamcommunity.com/profiles/76561198007582763/

edit :
Method heeft al wat dungeon guides online staan.

[ Voor 27% gewijzigd door KBE91 op 17-10-2025 13:39 ]

• Roshnak
  • Nu online

Roshnak

KBE91 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:37:
Je mag me altijd toevoegen voor te spelen allemaal, mooiste aan deze game nu.
Heel wat mensen zijn nog aan het leren, natuurlijk gaan we eens een rotte appel hebben.

Voorlopig toch enorm leuk spelen.

Linkje naar mijn Steam.
https://steamcommunity.com/profiles/76561198007582763/
Ik heb je toegevoegd.
Mijn steam naam is Onderzeehond

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-11 00:59

ResuCigam

BOFH

Ik ga er morgen mee aan de slag, ik vermoed dat ik er vanavond niet meer aan toe kom (wekelijkse borrel met vrienden..). Mijn Steam naam is gelijk aan mijn Tweakers naam.

We do what we must because we can.

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11 23:26
Vanavond ook maar eens proberen :) Heb laatste 2 beta's gespeeld (1e beta denk rond de +15 keys uitgekomen), dus ben benieuwd. Wel veel negatieve reviews vanwege het niet kunnen spelen, maar we gaan het zien.

Is er al een gevoel van DPS/Healer/Tank ratio? Tijdens de laatste beta wou ik healer spelen (net zoals de 1e), maar helaas waren er zoveel healers en tanks dat ik DPS moest spelen (was ook geen ramp :P ). Maar wil gewoon iets spelen waar ik wat makkelijker mee kan queuen.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

• Ricmaniac
Nu 2 korte speel sessies gehad. beide zonde issues.
Maar de eerste avond waren er mega veel server issues ja.

Niks officieels gezien maar queue tijd van quickplay was mijn laatste 3 dungeons als tank nog geen 10 seconden

• Roshnak
  • Nu online

Roshnak

Queue tijden van healer zijn minder erg dan de beta, maar soms nog wel rond de 5 minuten.

Edit: nvm zit nu al ruim 10 minuten in een queue...

[ Voor 23% gewijzigd door Roshnak op 17-10-2025 16:48 ]

• KBE91
Que tijd van tank is bijna insta, natuurlijk in QP, hoe dit zit met contender weet ik niet.
Vanavond eens proberen als mijn zoontje is gaan slapen.

• Roshnak
  • Nu online

Roshnak

Ik ben maar geswitched naar tank, als healer zat ik al 20 min in de queue en nog niks...

• Ricmaniac
dat is bizar. zou niet verwachten dat er healers te veel zijn in een game :P

• KBE91
Paar contendors gedaan, vanaf 4 begint die timer dan eigenlijk te tellen.
Heel leuk als je voor de eerste keer een 4 doet en 1100 ms ping hebt.

Gelukkig nog met 40 sec op de klok toch kunnen finishen.

Ben benieuwd dat ze er guilds gaan insteken, zou toch echt handig zijn.

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11 23:26
Roshnak schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 16:41:
Queue tijden van healer zijn minder erg dan de beta, maar soms nog wel rond de 5 minuten.

Edit: nvm zit nu al ruim 10 minuten in een queue...
Ik ben weer DPS gegaan, vrijwel insta queue. Heel erg gek omdat in de meeste games het toch anders werkt. Maar gisteren aantal games kunnen doen, servers waren inderdaad wel erg instabiel. Soms hadden we zo'n lagg, niet normaal.

Wel erg bijzonder, in bijv. World of Warcraft is het zo dat je in dungeons vrijwel nooit lagg hebt. Maar goed, we gaan het de komende dagen aankijken :)

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

• Vortigen
Ik heb denk ik pech want heb buiten de tutorial om nog niet kunnen spelen.
Voor nu even een refund gedaan. Ik hou dit topic en de discord in de gaten en stap waarschijnlijk later weer in.
No biggie, heb nog genoeg onafgemaakte games in mijn backlog staan wachten ;)

• KBE91
Vortigen schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 16:02:
Ik heb denk ik pech want heb buiten de tutorial om nog niet kunnen spelen.
Voor nu even een refund gedaan. Ik hou dit topic en de discord in de gaten en stap waarschijnlijk later weer in.
No biggie, heb nog genoeg onafgemaakte games in mijn backlog staan wachten ;)
EU servers hebben nu ook weer problemen, ping spikes.
Heb een lagere ping in NA dan EU, dat zie je ook niet elke dag.

Heb nu iets van 1200 rating, maar mijn god hoe hoger je komt. Des te meer toxic de lobbies worden, ze zeggen geen snars in het begin. Maar doe je 1 mis stap, dan vragen ze hun af waarom je een contender 4+ doet.

Dit is het meeste irritante aan dit spel, als nieuwe speler. Je weet nog geen optimale routes, of alle tactics. Als je in een vote systeem komt met een hogere contender, 9/10 gaat dit hem worden.
Wat doe je van nature, mee gaan in het systeem. Je wilt toch spelen en niet enkel in que zitten voor een lagere contender te kiezen.

Als tank heb je nu ook geen last van lange que's.
Geef ons de optie voor te quen welke contender wij willen doen als solo speler.
Of een specifieke dungeon, zodat we echt de mechanics en tactics kunnen leren.

Op het tandwieletje drukken en dat aanvinken voor gelijkaardige spelers. Dat is gewoon op basis van item level, en content dat je al gecleared hebt. Doe 1 keer een 4 of 5, dan blijf je ze krijgen in het vote systeem.

Ondertussen nu al genoeg runs gedaan, dat ik wel bepaalde dungeons goed weet wat te doen.
Bij sommige moet ik echt nog bepaalde dingen leren.

Voor de rest vermaak ik mij wel met de game.

• Ricmaniac
Ik vermaak me ook wel ja :) nog niet zo heel veel gespeeld hoor denk een stuk of 10 quickplay dungeons maar het speelt wel echt lekker weg.

Vanmiddag had ik even een uurtje tijd toen was er precies maintenance na 1 dungeon maargoed. Lees wel dat EU best wat te verduren heeft in deze weekend avonden nu weer.

Het is op 1 of andere manier altijd EU die onderschat wordt lijkt het wel met hoeveel mensen een game kopen XD

Maar voor die 22€ ga ik hem niet refunden. Zie mij zelf dit namelijk wel af en toe spelen en desnoods later weer in de toekomst bij een full release bijv. De game leent zich perfect om even in te duiken als je niks te doen hebt en een quickplay dungeon te runnen bijv.

Voor alsnog eigenlijk alleen maar met Helena gespeeld maar vind het een leuke tank.

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-11 19:15
Gisteren de game ook aangeschaft na een que van dik 8k mensen 2 dungeons kunnen healen als die char die op een boom lijkt? (Ik ben slecht met namen)

Speelde in ieder geval wel lekker weg en het healen werkte ook wel leuk. Hopelijk kan ik vanavond nog even wat spelen

PSN: Brwmaster

• KBE91
Sylvie bedoel je waarschijnelijk.

Gisteren een contender 7 proberen doen, ik zeg nog dat het mijn eerste keer is. Muis stil, dus laten we maar de run doen zonder stress. Eerste boss, iemand die leaved dus dan maar gewiped.
Ze mogen toch een beetje strenger zijn op mensen die zomaar leaven.

Wel beetje knullig dat ze zoveel server problemen hebben, dat dan EPIC zelf ook uitvalt.
De hersenlozen die dan weer niet begrijpen dat de devs daar niets kunnen aan doen.

Wat mij nu wel het meeste stoort, is de enorm stilte in die chats.
Groeten durven ze al bijna niet, vraag je tips en niemand dat iets zegt.
Zijn mensen echt allemaal sociaal incapabel geworden.
Je speelt toch een spel dat je moet werken als team.

Morgen komt er normaal een patch uit voor Helena te buffen, en het is ook wel dringend nodig.
Mensen gebruiken een truckje voor lagere contenders te krijgen, door gear uit te doen.
Aangezien de game zoekt op Item level, dus ga je automatisch lagere contenders krijgen.
Eens je in de advanture zit, dan equip je u gear terug.

• Ricmaniac
Ja klopt maar weet je wat ik merk in zulke games.. Dat dat vaak echt een EU probleem is.
Wanneer je speelt op NA (helaas vervelend door de ping soms) heb je veel meer communicatie.. denk vooral omdat iedereen in principe dezelfde taal spreekt :P

Maar ik ben ook echt altijd de instagator. Wil terug naar de oude tijd van MMO's waar je gewoon met je party praat ja haha en soms kom je wel eens in een groep met mensen die dan ook beginnen te praten maar vaak is het idd doodse stilte tot het eind en dan 1x gg.

Daarom ook maar beter een premade groep zoeken :P

• KBE91
Ricmaniac schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:45:
Ja klopt maar weet je wat ik merk in zulke games.. Dat dat vaak echt een EU probleem is.
Wanneer je speelt op NA (helaas vervelend door de ping soms) heb je veel meer communicatie.. denk vooral omdat iedereen in principe dezelfde taal spreekt :P

Maar ik ben ook echt altijd de instagator. Wil terug naar de oude tijd van MMO's waar je gewoon met je party praat ja haha en soms kom je wel eens in een groep met mensen die dan ook beginnen te praten maar vaak is het idd doodse stilte tot het eind en dan 1x gg.

Daarom ook maar beter een premade groep zoeken :P
Dat valt me ook enorm op, dat ze in NA inderdaad wel veel socialer zijn.
Nu Engels is toch heel goed ingeburgerd in de EU, en een beetje basis zou toch iedereen kunnen.
Als ze moeten flamen, dan lukt dat zonder problemen :|

Zelf in de stronghold, amper iemand dat spreekt. Heb het daar al gezegd, op een begrafenis is er meer leven dan in de stronghold.

Maar goed, heb nu alle adventures een keer gedaan, maar die met die spin is echt choas.
Wat me ook opvalt, dat er zoveel te doen is op mijn scherm dat ik soms niet weet waar te kijken.

Mocht er ooit mod support komen, de eerste dat ik installeer is GTFO als iemand hem maakt.

• Br3wmaster
KBE91 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:00:
Sylvie bedoel je waarschijnelijk.

Gisteren een contender 7 proberen doen, ik zeg nog dat het mijn eerste keer is. Muis stil, dus laten we maar de run doen zonder stress. Eerste boss, iemand die leaved dus dan maar gewiped.
Ze mogen toch een beetje strenger zijn op mensen die zomaar leaven.

Wel beetje knullig dat ze zoveel server problemen hebben, dat dan EPIC zelf ook uitvalt.
De hersenlozen die dan weer niet begrijpen dat de devs daar niets kunnen aan doen.

Wat mij nu wel het meeste stoort, is de enorm stilte in die chats.
Groeten durven ze al bijna niet, vraag je tips en niemand dat iets zegt.
Zijn mensen echt allemaal sociaal incapabel geworden.
Je speelt toch een spel dat je moet werken als team.

Morgen komt er normaal een patch uit voor Helena te buffen, en het is ook wel dringend nodig.
Mensen gebruiken een truckje voor lagere contenders te krijgen, door gear uit te doen.
Aangezien de game zoekt op Item level, dus ga je automatisch lagere contenders krijgen.
Eens je in de advanture zit, dan equip je u gear terug.
Die bedoel ik inderdaad. Leuk char om te spelen. Gisteren met een vriend wat runs gedaan. Viel ons ook al op dat niemand iets zegt en toen we de 1e wat moeilijkere dungeon gingen doen leavde de top dps direct na de 1e whipe op de boss. Beetje jammer was dat wel

• Ricmaniac
Ja dat is echt jammer. Laat geen ruimte over voor foutjes ofzo en is echt de WoW mentaliteit imo XD

Was oprecht iets waar ik voor dat de game uit kwam al bang voor was dat potentieel gebeurd. Misschien heeft het ook gewoon tijd nodig.

Las ergens dat ze in de toekomst iets van 25-30 hero's op de planning hebben. Ben wel echt benieuwd wat voor variatie we gaan zien.

Even de issues weggelaten waar we nu over praten speelt het spel wel echt lekker en leuk. Hoe meer je unlockt hoe leuker het wordt zeg maar.

Ben benieuwd hoe het late game speelt.

• KBE91
Er zit zoveel potentie in, maar dat de WoW mentaliteit er ging zijn. Dat stond in de sterren geschreven, maar zoals sommige al aankaarten in Discord.

Er is gewoon weinig info over de de bosses, ja er zijn 3th party tools.
Liefst wil je dit gewoon in game hebben.

Sowieso moet er nu wel een tank bij komen en healer.
DPSen zijn er nu wel genoeg voor de komende tijd.

• Br3wmaster
Ow de game heeft zeker veel potentie en los van de server/mensen problemen speelt het echt wel lekker weg. Ook heerlijk met een druk werk en prive leven je gewoon even een paar dungeons kan runnen en dan weer kan stoppen.

• Ricmaniac
KBE91 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:47:

Er is gewoon weinig info over de de bosses,
Vind ik juist leuk. trial en error. uitzoeken.
En ik vind het juist wel meevallen. Het is meestal best intuïtief met soms wat foutjes.
Maar die ruimte om daarvan te leren krijg je meestal niet van mensen :P

Met WoW gaan we ook altijd blind een raid in de eerste keer dat we boss X en Y aankomen.
Maarja ik ben ook erg ervaren met zulk type games dus dat zal wel de reden zijn dat je fights snel snapt maargoed.

Ik vind het nog steeds de 22€ iig erg waard :)

• Br3wmaster
Heb nog niet veel verschillende bosses gegaan maar als je een beetje nadenkt dan kom je er op low level best wel uit.

Bijv dat je dat hert door de boss moet laten charges of die 2 bosses die tegelijk gedpst moeten worden.

Weet natuurlijk niet hoe het op hogere moeilijkheid is

• KBE91
Ricmaniac schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:49:
[...]

Maar die ruimte om daarvan te leren krijg je meestal niet van mensen :P
Daarom dat mensen het zo fustrerend vinden, omdat er geen ruimte is.
Gelukkig na meer dan 18 jaar WoW te spelen, zoek ik gewoon zelf veel op.

Op later level is het echt essentieel van te weten welke abilities moeten gekicked worden.
Daarom is het gewoon goed voor dat op lagere contenders nu al toe te passen.
Velen weten het gewoon niet, maar dan komt dat puntje weer van dode chats.

Mochten mensen echt nu eens uitleggen hoe het moet.

Voor een voorbeeld te geven, de adventure Stormwatch.
De tank moet rekening houden voor zeker de abilitie Dread Arc te kicken.
Die doet enorm veel dmg aan de groep.

Voor de rest is het echt straight forward, en eens je de routes weet, dan speelt deze game zo vlot weg.
Zelf nu even Meiko opgepikt en kleine guide bekeken. Snap wel waarom die zoveel op de top leaderboard staat. Moet er nog alles van unlocken, maar de basis combo's eens je die onder de knie hebt. Speelt die char ook heel vlot weg, zeker met al die self heals.

Mij ga je niet horen zeggen dat het zijn 22 eur niet waard is, zit al 16u in het spel en start het nog elke dag met plezier op. Als de servers niet raar doen.

• risc16
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:40
Sinds gisteren de game aangeschaft echter de Que times om in te loggen zijn echt niet fijn. Hier moeten ze echt wat aan gaan doen want om een game te spelen zit ik nu al voor de 2de keer deze avond 15 minuten minimaal te wachten voor ik ingelogd ben. Ik weet niet of jullie hier ook last van hebben, Verder de 40 a 50 minuten die ik gespeeld heb zijn wel prima geweest even wennen na een hele lange tijd wow gespeeld te hebben maar dat gaat wel lukken is kijken of het wat word komende dagen.

• Ricmaniac
Toevallig nu een stream bezig https://www.twitch.tv/playfellowship
En voor de server issues zegt die eigenlijk dat de server issues het vervelendste is wat ze hebben op dit moment en ze doen de queues om de servers stabiel te houden voor wanneer je wel speelt.

Het is helaas niet zo simpel als meer servers kopen en er geld tegenaan gooien. Anders hadden ze dat allang gedaan want dat loste alle problemen daarmee voor hun op als dat zo kon. Maar technisch is het niet mogelijk nu.

Server stabiliteit en capacity heeft hun HOOGSTE nr1 prioriteit momenteel en over +- 10 uur komt er een patch die het een stuk moet verbeteren maar het zal het niet oplossen verwacht hij omdat de playerbase zo groeit.

Hij deelt nu de Patch Notes

• KBE91
Logisch dat server problemen het vervelenste is, als niemand bijna kan spelen in de avond.
Enige voordeel van nu thuis te zitten met mijn knie, is dat ik overdag kan spelen zonder problemen.

Ze geven op Discord wel relatief veel info over het probleem.
Voor zover ik kon verstaan, is het niet zozeer de capicitieit dat een probleem is.
Maar iets in hun code dat er voor zorgt dat de servers op hol slaan.

Benieuwd naar de patch straks alvast.

• Ricmaniac
KBE91 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 08:05:
Logisch dat server problemen het vervelenste is, als niemand bijna kan spelen in de avond.
Enige voordeel van nu thuis te zitten met mijn knie, is dat ik overdag kan spelen zonder problemen.

Ze geven op Discord wel relatief veel info over het probleem.
Voor zover ik kon verstaan, is het niet zozeer de capicitieit dat een probleem is.
Maar iets in hun code dat er voor zorgt dat de servers op hol slaan.

Benieuwd naar de patch straks alvast.
Klopt. Daardoor kunnen ze de capaciteit niet verhogen. Maar vandaag zou dus een patch komen die dat een heel stuk moet verbeteren. Ben benieuwd.

En tanks worden gebuffed 🥰😝 had nog niet eens door dat ze slecht waren in damage output haha. Dacht het hoort gewoon zo

• Roshnak
  • Nu online

Roshnak

Ik ben benieuwd naar de queues vanavond, heb een paar dagen niet kunnen spelen ivm de queues, het jeukt wel weer om bezig te gaan met Sylvie, blijft wel mijn favoriete hero op dit moment.

• KBE91
Ricmaniac schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 08:08:
[...]

En tanks worden gebuffed 🥰😝 had nog niet eens door dat ze slecht waren in damage output haha. Dacht het hoort gewoon zo
Daarvoor hebben we dpsen natuurlijk, maar goed zoveel te beter.
Benieuwd hoe Helena straks gaat voelen.

• risc16
Wat ik nu als tussen oplossing doe is als ik wil gaan spelen zet ik de que aan en ondertussen leg ik de kids op bed en doe ik mijn verplichte klusjes rond de que. Uit eindelijk zit ik erin en dan kan ik spelen win win voor dit moment en de vrouw ook weer blij. Echter het zou fijner zijn als het opgelost is maar zoals bij elke Grote release van World of Warcraft is dit ook altijd een probleem in het begin. We wachten af ik heb goede hoop

• Ricmaniac
Omg ik kom er nu ook pas achter dat gear gewoon wel uiterlijk heeft XD

Ik speelde al die tijd met een skin aan dus zie je je armor niet veranderen.
Maar als je No Skin selecteerd heeft je armor blijkbaar gewoon eigen appearance dat gewoon mee veranderd met de gear die je aan hebt... ik dacht dat het alleen de stats was niet de visuals 8)7

• Luto
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-11 12:04
Fijne game hoor! Ik heb altijd FF14 gespeeld maar was op zoek naar moeilijkere dungeon play. Nooit echt wow gespeeld en had niet zo'n zin om een hele nieuwe mmo door te spelen. Dit spel kwam ik mooi tegen dus. Inderdaad vervelend van de queue issues. Gisterenavond op de US server gespeeld, die had minder queue en leek ook iets stabieler. Wel 85 ping maar dat ging best prima. Inderdaad lijken die amerikanen wel meer te kletsen, of iedereen de boss kent, welke difficulty we willen doen enzo.

Heb in 6 uur echte speeltijd nog geen toxicity meegemaakt behalve mensen die soms meteen leaven. Hoogste wat ik gedaan heb is contender 6, denk dat m'n ilvl hoger moet zijn om de capstone dungeon als keuze te krijgen (pug groups).

• risc16
Kleine update:

Vandaag na de update zo rond 18:30 ingelogd en ik had geen que. althans ik was nummer 1. Was positief verast. Vanavond moet ik nog een aantal keer weg dus even kijken of dit later op de avond ook nog is maar zover lijkt de patch wel iets gedaan te hebben. hopelijk is het probleem gevonden en kunnen we allen zonder al te veel frustratie door het wachten inloggen.

• KBE91
Hier ook geen que gehad, amai daarnet contender 7 gedaan.

Eerste boss ging goed, de 2de was een ramp. DPS leaved, de rest heeft opnieuw gequed en dan zjin we toch door gans de adventure geraakt.

Laatste boss weet ik nu al wat ik moet doen.
Die 2de heb ik nog altijd geen flauw idee, daar moet ik toch even een guide van bekijken.
5 min over time gehad, wat al bij al nog mee valt voor nog nooit die adventure te hebben gedaan.

Gelukkig dan mijn item lvl 15 helm kunnen veranderen naar die van 75 ( blauw )

• Ricmaniac
Oke deze patch heeft wonderen verricht.. gewoon geen queue nu op dit tijdstip!

• Ricmaniac
Nu voor het eerst een andere hero spelen. Mara
Ben normaal altijd rogue in WoW voor de laatste 15 jaar en moet zeggen dat dit heeeel erg vertrouwd voelt hahah

• Br3wmaster
Nou gisteren mijn 1e contentder gedaan op 3. Ging eigenlijk heel lekker en een mooie upgrade gehad. Hopelijk vanavond iets meer tijd om te spelen maar so far wel een leuke game en de patch heeft zeker geholpen kon om 20:00 direct inloggen

• Ricmaniac
Net contender 5 gedaan.. had pas 1 item van level 30.. de rest was allemaal default level 1. was kneiter moeilijk als tank haha maar toch gehaald uiteindelijk :P (niet in time) een maat van mij dacht mij wel even te boosten maar dat ging niet zo haha.

Zie alleen bijna alleen maar mensen met die monk tank spelen ipv Helena dus denk dat die een stuk beter is.
Ben die nu aan het oefenen op de training dummy maar die combo's zijn best irritant om te onthouden.

• KBE91
Ricmaniac schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 21:16:
Net contender 5 gedaan.. had pas 1 item van level 30.. de rest was allemaal default level 1. was kneiter moeilijk als tank haha maar toch gehaald uiteindelijk :P (niet in time) een maat van mij dacht mij wel even te boosten maar dat ging niet zo haha.

Zie alleen bijna alleen maar mensen met die monk tank spelen ipv Helena dus denk dat die een stuk beter is.
Ben die nu aan het oefenen op de training dummy maar die combo's zijn best irritant om te onthouden.
Helena na de buf voelt al beter, maar nog niet voor te zeggen dat ik warm loop.
Tov Meiko met haar self heal. Zou bij Helena niet mis staan een abilitie die haar ook wat healed.

Meiko haar combo's zijn even wennen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJmNcKQgpWR7_iey3zAPQPttOss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LECIx5BvUgFqbVHFxJmOdPlf.jpg?f=fotoalbum_large

Altijd zorgen dat je buffs actief zijn.
Bij mij staan die skills wel anders.

Q is bij mij 1 en E is bij mij 2 en die F2 is bij mij 3.

Dan doe ik 1 2 en dan die m4
1 3 en dan m4

Dat voelt makkelijker voor te doen en zo heb ik altijd mijn buffs op.
Deze video legt alles ook mooi uit.

[ Voor 4% gewijzigd door KBE91 op 24-10-2025 13:36 ]

• Ricmaniac
Ah zo'n overzicht wilde ik vanavond nog zoeken :P Had het al wel een beetje door maar tot je het door hebt wel handig om deze er bij te houden.

Door die vele actie van combo's though vind ik haar ook leuker spelen dan Helena. gewoon meer te doen zeg maar.

• KBE91
Ricmaniac schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 13:39:
[...]
Ah zo'n overzicht wilde ik vanavond nog zoeken :P Had het al wel een beetje door maar tot je het door hebt wel handig om deze er bij te houden.

Door die vele actie van combo's though vind ik haar ook leuker spelen dan Helena. gewoon meer te doen zeg maar.
Heb er ook meer plezier van eigenlijk, anders sta je daar maar met dat shield op die beesten te rammen. Nu kan je precies toch meer doen. Moet nog altijd 16 dungeons doen met haar, dat doe ik in QP.
Dan heb je de meeste tallents ook unlocked.

• risc16
Vandaag voor het eerst begonnen aan adept 2, ik moet eerlijk toegeven waar ik in het begon nog dacht dat het wel lekker rustig ging en er (nog) geen uitdaging was is deze nu wel begonnen. Zeker als je een wat minderen groep heb.

Heb er nu een aantal gedaan word steeds leuker.

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04:41
Ik was aan het denken om deze game ook aan te schaffen, maar als ik de reacties van diverse mensen lees (niet alleen hier maar ook elders), dan twijfel ik toch. Het gedrag van sommige medespelers kan behoorlijk toxisch zijn. Daar heb ik echt totaal geen zin in, vandaar dat ik ook met games ben gestopt zoals Dota 2, Overwatch en diverse andere games.

Dat narcistische gedrag waarbij spelers zichzelf als ‘pro’ zien en dan alleen maar klagen en zeuren wanneer iemand niet naar hun zin speelt.

Voor de rest ziet deze game er top uit, maar denk dat ik me te snel aan het gedrag van andere ga irriteren. Niet hun speelwijze maar hun communicatie en toxisch gedrag. Ik heb liever mensen in mijn team die willen leren van fouten en dat we opnieuw proberen, dan iemand die constant aan het schreeuwen is wat andere moeten doen en andere aan het afzeiken zijn die een foutje maken.

[ Voor 44% gewijzigd door Toonen1988 op 25-10-2025 21:45 ]

• risc16
Toonen1988 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 21:39:
Ik was aan het denken om deze game ook aan te schaffen, maar als ik de reacties van diverse mensen lees (niet alleen hier maar ook elders), dan twijfel ik toch. Het gedrag van sommige medespelers kan behoorlijk toxisch zijn. Daar heb ik echt totaal geen zin in, vandaar dat ik ook met games ben gestopt zoals Dota 2, Overwatch en diverse andere games.

Dat narcistische gedrag waarbij spelers zichzelf als ‘pro’ zien en dan alleen maar klagen en zeuren wanneer iemand niet naar hun zin speelt.

Voor de rest ziet deze game er top uit, maar denk dat ik me te snel aan het gedrag van andere ga irriteren. Niet hun speelwijze maar hun communicatie en toxisch gedrag. Ik heb liever mensen in mijn team die willen leren van fouten en dat we opnieuw proberen, dan iemand die constant aan het schreeuwen is wat andere moeten doen en andere aan het afzeiken zijn die een foutje maken.
Heel eerlijk de meesten weten de chat niet eens te vinden. Tot nu toe veel potjes gespeeld (20 uur erin zitten) en eerlijk, ik heb nog geen toxic gedrag gezien.

de game op zichzelf is wel een leuke game. Zelf speel ik al sinds begin WoW en dit is nu wel een leuke toevoeging in me libary, en tja voor die 22 euro zonder maandelijkse fee kon ik het niet laten liggen.

• Br3wmaster
risc16 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 23:57:
[...]

Heel eerlijk de meesten weten de chat niet eens te vinden. Tot nu toe veel potjes gespeeld (20 uur erin zitten) en eerlijk, ik heb nog geen toxic gedrag gezien.

de game op zichzelf is wel een leuke game. Zelf speel ik al sinds begin WoW en dit is nu wel een leuke toevoeging in me libary, en tja voor die 22 euro zonder maandelijkse fee kon ik het niet laten liggen.
Dat is ook mijn ervaring de chat word zelden gebruikt. Ik heb er nu 8 uur inzitten waarvan een groot deel met een vriend als healer/tank combo en dan is het zeker heel goed te doen.

Met randoms wel een paar keer gehad dat de tank leaved omdat hij vind dat de dos niet goed genoeg is of omdat ik hem niet levend hou als hij 6 packs aan mobs pulled maar die ervaringen zijn wel echt op 1 hand te tellen … meestal gaat het gewoon prima

Al moet ik wel zeggen dat het leuk zou zijn als de chat iets meer gebruikt zou worden .. ik hou wel van een beetje interactie

• Ricmaniac
Jullie kunnen het eens proberen op NA servers :P daar wordt echt een stuk meer gepraat.
Maarja je merkt die ping opzich wel als je gewend bent met 4-10 ping te spelen.

Je account is niet server gebonden namelijk dus als je inlogt op NA heb jje gewoon je eigen characters etc.

• Vortigen
Heb 'm toch maar weer gekocht :D En gelijk ff twee potjes quickplay met Vigour gedaan.
Ging goed. Met het tweede potje hadden we een wipe op de boss maar iedereen bleef in de party en we probeerden het succesvol opnieuw.

Heb met de gekregen supplies wat ontbrekende gear gekocht.
Nog 1 quickplay potje en dan ben ik (buiten de relics om) compleet qua gearslots.

Vraagje: wanneer zijn jullie contender ingedoken?

• Ricmaniac
Vortigen schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 09:07:

Vraagje: wanneer zijn jullie contender ingedoken?
Te laat :P blijkbaar kan je er gewoon gelijk in eigenlijk en het kan voelen als een stepup om dat te doen maar ik was eerst ook te lang in quickplay.

Contender is waar je gewoon je gear haalt. Laat het niet als bariere voelen en join gewoon gelijk :)

• Vortigen
Ricmaniac schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 10:00:
[...]

Te laat :P blijkbaar kan je er gewoon gelijk in eigenlijk en het kan voelen als een stepup om dat te doen maar ik was eerst ook te lang in quickplay.

Contender is waar je gewoon je gear haalt. Laat het niet als bariere voelen en join gewoon gelijk :)
Twee dungeons op contender gedaan en ging weer prima. Eindelijk wat groene gear :D
Fijn dat er tot nu toe ook maar 1 boss is. Dat gaat tenminste lekker vlot!

En langzaam begin ik Vigour zijn healing mechanics beter te begrijpen. Later vandaag ga ik even naar de Hud kijken; die wil ik misschien wat aanpassen.
En je kan vast wel ergens je hotbar unlocken zodat ik mijn spells kan verplaatsen.

• Vortigen
Mijn ervaring met pugs is tot nu toe positief. Mensen leggen de mechanics uit en zijn over het algemeen gewoon vriendelijk. Dit is iig zo in de Contender league waar ik nu nog in zit.

Ik ben even een DPS begonnen (Rime) om de dungeons wat beter te leren kennen. Mijn main Vigour de healer is hartstikke leuk maar ik ben als healer zo druk bezig om de groep levend te houden dat ik sh*t on the floor en boss mechanics soms kan missen. Er gebeurd zo ontzettend veel met een boss fight :)

Dus nu fijn als DPS de contender dungeons door en daaarna volg ik weer met mijn healer.
Leuk spel!

• risc16
ik zit nu aantal dagen in de adapt leage, de eerste 3 gaan nog wel maar als je naar 4 of hoger gaat merk ik wel dat het wat toxic word. Mensen die geen geduld hebben en of beginnen te zeuren. Nog veel erger is dat mensen gewoon voor de que leaven als niet het juiste niveau voor hun gekozen word. Nog niet gesproken over de mensen die leaven als je dood gaat op een eind baas.

ik moet eerlijk toegeven dat ik best wel wat plezier beleeft heb op de contender leage en daar nog redelijk wat mensen zaten die niet zeurde. Echter en adapt merk je gewoon dat mensen denken dat iederen alles maar moet weten en dus leaven wanneer het niet gaat zoals ze willen.

beetje jammer want de game heeft verder echt heel veel pottentie. Het idee even snel een dungoen joinen etc is echt goed echter het leaven als je in een que komt en het leaven als je begonnen bent zou zwaarder bestraft moeten worden. Voor nu even klaar mee ik wacht af of daar nog wat in gaat veranderen.

• Vortigen
Wat betreft het queue systeem voor de dungeons zou het volgens mij beter zijn om 1 specifieke dungeon te kunnen kiezen met een moeilijkheidsgraad. In plaats van de optie tussen 3 dungeons en 3 moeilijjkheidsgraden.
Ik hoop dat ze het huidige systeem iig gaan aanpassen. Dat zou het "dungeon hoppen" van Tanks en Healers hopelijk verminderen.

En ja, als iemand leaved uit een dungeon na een wipe ofzo dan moet er iets van een penalty voor komen. Een soort tijdelijke debuff wellicht?

• risc16
Vortigen schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 16:44:
Wat betreft het queue systeem voor de dungeons zou het volgens mij beter zijn om 1 specifieke dungeon te kunnen kiezen met een moeilijkheidsgraad. In plaats van de optie tussen 3 dungeons en 3 moeilijjkheidsgraden.
Ik hoop dat ze het huidige systeem iig gaan aanpassen. Dat zou het "dungeon hoppen" van Tanks en Healers hopelijk verminderen.

En ja, als iemand leaved uit een dungeon na een wipe ofzo dan moet er iets van een penalty voor komen. Een soort tijdelijke debuff ofzo?
Ja ik vind het ook raar ik que dan als healer maar word in adapt 4 5 6 geplaatst terwijl ik voor me gevoel eerst nog wat 3 moet doen. Wat je dan gaat krijgen is dat mensen verkeerde verwachtingen gaan krijgen van bepaalde spelers. Tevens denk ik dat de mensen die het spelen ook wat meer geduld moeten hebben en nieuwe mensen wat moeten helpen. Echter zoals ik al aangaf ik wacht nog even af voor nu wel even klaar mee. 2Dagen oprij mee gemaakt dat ik een dik uur in game was en uit eindelijk niks afgerond. Dit vind ik rond uit zonde van mijn tijd.

• Ricmaniac
Halloween eventje gaat morgen ook van start :)

https://store.steampowere...0/view/571520295825834182
Start time: October 30 at 7:00 AM CET
End time: November 13 at 7:00 AM CET

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6m-GrWC4JXX7Ylqf4lnWyrGKol0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z5ccSP8TFZ2bktDFbjCi0puw.png?f=fotoalbum_large

• KBE91
Patch notes ook voor morgen.

https://store.steampowere...0/view/563639088757866505

Rewards

Increased [Gold] rewarded for Contender dungeons by 72% to 30% (the largest increase for the lowest difficulties).

Increased [Gold] rewarded for Adept 1,2, 3, and 4 by 24% to 9% (the largest increase for the lowest difficulties).

Nu zouden er toch meer lagere adventures moeten gekozen worden ipv altijd de hoogste.
Straks hebben we het omgekeerde effect :9

[ Voor 29% gewijzigd door KBE91 op 30-10-2025 07:38 ]

• Ricmaniac
Die skins zijn wel cool van sommige :D ... speel nu geen helena maar ga haar toch wel weer 10 potjes spelen denk ik voor deze skin :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zlhRGtFlGCEcpqw12MeHg5tyzIQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JrwMSqc2RM2nGbWvlE5Sc1sM.png?f=fotoalbum_large

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Oh snap, maar dit spel ziet er vet uit, die gaan we eens even proberen :)
Spelen hier nog veel mensen?

PS4 PSN: Dazzler2120

• Vortigen
@Dazzler2120 ik speel elke dag wel een paar dungeons. Nu Helena aan het proberen in Quickplay voor de skin.

• Br3wmaster
Ik speel elke week wel een paar potjes. Wel lekker dat dit spel wel goed te combineren is met werk en privé.

Die skins zien er wel heel tof uit moet ik zeggen

• Ricmaniac
Ja dat is het fijne vind ik ook van deze game. Je kan makkelijk even opstarten en een dungeon runnen als je maar een half uurtje hebt bijv :) je hoeft niet dedicated uren per week te spelen om progress te maken :P

Die skins zijn idd cool. ga er veel proberen te halen.
Best makkelijk maar kost wel wat tijd.

Om ze te unlocken moet je dus 10 dungeons runnen met die specifieke hero. Mag gewoon quickplay zijn.
Dan kan je ze daarna kopen voor 60 gold. Gelukkig geeft die reward tree van een hero altijd 60 gold als je 10 dungeons gedaan hebt sws dus je kan ze altijd gewoon kopen in principe :)

Gootste issue wordt voor mij denk ik die 2 mounts die samen iets van 640 gold kost.
Maar als je eerst met al die hero's quickplays doet dan valt dat ook weer mee omdat je bij de Blacksmith een kist kan kopen waar 60 gold ook in zit voor 12 supplies. Dus ga me best doen om alle skins te unlocken :)

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Gisteren even paar potjes gespeeld, leuk spel, maar ik denk wel dat het veel leuker is met premades dan gewoon met andere mensen spelen.
Een guild systeem lijkt daarmee wel echt een must om wat groepen te leren kennen eigenlijk

• Vortigen
Ik heb dan eindelijk de Halloween skin voor Helena :D Was leuk om quickplay te spammen met haar.
Wel vind ik tanken lastiger dan ik dacht ... toch een verantwoordelijke rol en men verwacht eigenlijk dat jij als tank alles maar even weet.
Denk dat ik tanken voor nu ff laat liggen.

Ben net met Elarion begonnen omdat die mij de meest 'easy' DPS lijkt. Ik ben op zoek naar een leuke beginners guide omdat de guides die ik gevonden heb er van uit gaan dat je al aardig wat skills/talents hebt.
Dus ook maar weer quickplay spammen om deze Hero te leren :)

• Ricmaniac
Ja ik ga ook echt me best doen om die healer te halen :P speel geen healer maar vind deze gewoon erg grappig om te hebben :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/unDPRkQ58a7UAwMSQWNW5bhNkFo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DIb8w3HfNZmBSd1yqWOztypq.png?f=fotoalbum_large

• Vortigen
De Rime skin is ook binnen d:)b
Was even op de NA server omdat het nu midden in de nacht is haha.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dLne80GCcnUMc9tnt7tTXaoPTvY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/0Dka6mjvoYFZhkoy9fCXg9v0.webp?f=user_large

• Vortigen
OMG ... kom ik er net pas achter dat je als DPS/Tank de GELE castbar moet kicken en niet die andere kleuren ... ahum ... leermomentje 8)7
Ik vroeg me al af wat ik verkeerd deed :+
(de andere kleuren kan je trouwens met een CC interrupten)

Okaaaay, nu opnieuw de dungeons in met Rime en goed opletten voor GELE castbars bij de boss!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Vortigen schreef op zondag 2 november 2025 @ 13:11:
OMG ... kom ik er net pas achter dat je als DPS/Tank de GELE castbar moet kicken en niet die andere kleuren ... ahum ... leermomentje 8)7
Ik vroeg me al af wat ik verkeerd deed :+
(de andere kleuren kan je trouwens met een CC interrupten)

Okaaaay, nu opnieuw de dungeons in met Rime en goed opletten voor GELE castbars bij de boss!
Ja, interrupts worden tot nu toe voor mijn gevoel echt te weinig gebruikt. Er zijn er iig 3 in een party (2x dps, 1x tank) waarbij gewoon veel casts doorgaan. Meestal doe ik de belangrijke kicks met mijn interrupt, en als Helena heb ik een stun op mijn charge zitten die ik gebruik voor bolt casts (wanneer de charge off cooldown is).
Daarnaast heb je nog Grand Melee, wat echt een enorm goeie cooldown is om te gebruiken.

• Ricmaniac
Spelen jullie eigenlijk met skins of niet? :P

Ik merk dat ik het op alle heroes uit heb gezet omdat je dan tenminste gear progression ziet op je character.

Pagina: 1 2 Laatste