Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JPHLZU4_rR1Q8bufmaph3tgO4ek=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SkwdZ4JmiDplh7NjQwoUVnkR.png?f=fotoalbum_large

Fellowship
Een Online Coöperatieve Dungeon Crawler geïnspireerd op World of Warcraft’s Mythic+
Early Access op 16 oktober 2025 via Steam

Ontwikkelaar: Chief Rebel
Uitgever: Arc Games
Genre: Coöperatieve Action RPG / Dungeon Crawler
Spelers: 1-4 (online co-op)
Platform: PC (Steam)
Status: Early Access vanaf 16 oktober 2025

🎮 Wat is Fellowship?

Fellowship is een Online Multiplayer PvE-dungeon crawler ervaring waarin je met een team van vier spelers (Tank, Healer, DPS) in steeds moeilijkere dungeons duikt.
De game is ontworpen rond het idee van “alle dungeons, altijd relevant” — geen lange MMO-verhaallijnen of grinds, maar directe actie, loot en teamwork.

De ontwikkelaars noemen het een *Multiplayer Online Dungeon Adventure (MODA)*:
het is wat je krijgt als je de endgame van een MMO neemt en er een volledige game van maakt.

👉 Officiële Steam-pagina
👉 Officiële website (Arc Games)

🎯 Gameplay & moeilijkheidssystemen
  • Quick Play — korte runs van 10-15 minuten om helden en mechanieken te leren kennen.
  • Ranked Mode — langere runs met schaalbare modifiers (*Curses*, *Ascensions*, timers, leaderboards*).
  • Schaalbare moeilijkheid — dungeons worden steeds zwaarder, zonder vast plafond.
  • Dynamic Modifiers — extra regels zoals meer HP voor vijanden of unieke omgevings­effecten die runs sterk beïnvloeden.
  • Toegankelijkheid — vanaf het begin kun je meteen dungeons in; geen campagne of levelgrind vooraf.

⚔️ Vergelijking met WoW’s Mythic+ dungeons

De game is duidelijk geïnspireerd op het *Mythic+ systeem van World of Warcraft*.
In plaats van dat dit slechts een eindspelmodus is, vormt het in Fellowship de volledige gameplay-loop.

> “Fellowship is essentially what you get if WoW’s Mythic+ dungeons were the entire game.”
> — PC Gamer

Net als in WoW bouw je synergie tussen klassen, stem je af op affixes en probeer je runs binnen een tijdslimiet

Gameplay Loop
De gameplay-loop draait om het herhaaldelijk spelen van dungeons om gear te verzamelen en de talents van je personage te verbeteren, terwijl de moeilijkheidsgraad steeds verder toeneemt. De hele ervaring is opgebouwd rond deze cyclus, met een centrale stad als uitvalsbasis waar spelers zich voorbereiden op hun volgende run.

Videos:

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Echt een hele tijd geleden al gehoord van deze game en eerste gameplay beelden die ik zag dacht ik echt: Wat is dit voor namaak trash van WoW.

Maar dat was echt een boek beoordelen op zijn kaft :P
Inmiddels wat meer over na kunnen denken en van gezien en heeft het wel iets aantrekkelijks.

Dungeons runnen zonder alle poespas van een mmo er omheen.
Maar wel met character building etc.

Het was vooral deze video van Preach die mij over de streep trok dat ik dit toch graag wel wil proberen.
1 nadeel (wat denk ik ook echt negatief voor de game kan zijn) is dat het 25€ kost. Uiteraard niet veel maar toch een drempel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-10 20:41
Zo hey, dit is een leuke verrassing! Ik had nog nooit van deze game gehoord totdat ik dit topic zag.
De beginners video heeft mijn interesse gewekt en ik ga deze game - en dit topic - op de voet volgen.
Bedankt hiervoor @Ricmaniac _/-\o_

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
You're welcome haha :) ondanks dat alles nieuw voor ons is :P hebben ze alsnog een Onaangekondigde hero vandaag aangekondigd haha. deze is er bij de release overmorgen al gelijk bij.

Miste al een beetje een archer style character tussen de heroes

Nu hoop ik alleen maar dat de game ook lekker en leuk speelt haha 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-10 18:40
Game gaat ook supporter packs hebben bij release.

The packs will be available individually for $19.99 each, together in a Supporter Pack Set for $39.99, and available in a Supporter Edition for $59.99. And by the way, in celebration of entering Early Access, everything will available for 10% off from October 16 until October 23, this includes the Early Access version of Fellowship, the Supporter Packs, the Supporter Set and the Supporter Edition!

Twitch Drops

We heard you like free rewards? Fellowship Twitch Drops will be available when Early Access launches on October 16! From October 16 until November 6, watch your favorite Twitch streamer play and earn the following in‑game items in the process:

Watch for 15 minutes: Helena - Observer's Platemail (armor skin)
Watch for 30 minutes: Sylvie - Seeker's Remnant (armor skin)
Watch for 1 hour: Elarion - Skygazer's Regalia (armor skin)
Watch for 2 hours: Horse - Scryer's Warhorse (mount)

https://www.playfellowship.com/en/news/article/11578143

Hier kan je al veel vinden over heroes, en dungeons
https://www.fellowsguide.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Hoop niet dat het vervolgens vol gaat zitten met MTX gezien ze ook een base price hanteren.

En wat ik misschien jammer vind maar dat moet nog blijken dat het seasonal is..
Het is uiteraard veel te vroeg eigenlijk om er iets over te vinden en te zeggen want ik weet niet hoe het longterm speelt en wat de devs voor visie hebben of hoe ze het bedacht hebben natuurlijk maar ik heb nu al zo'n gevoel dat ik iemand ben die dit casual gaat spelen en niet vol gast over een langere periode gezien en dan zou ik een permanent server of iets dergelijks fijner vinden denk ik :P

Maargoed we gaan het wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-10 20:41
Ricmaniac schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:24:
Hoop niet dat het vervolgens vol gaat zitten met MTX gezien ze ook een base price hanteren.

En wat ik misschien jammer vind maar dat moet nog blijken dat het seasonal is..
Het is uiteraard veel te vroeg eigenlijk om er iets over te vinden en te zeggen want ik weet niet hoe het longterm speelt en wat de devs voor visie hebben of hoe ze het bedacht hebben natuurlijk maar ik heb nu al zo'n gevoel dat ik iemand ben die dit casual gaat spelen en niet vol gast over een langere periode gezien en dan zou ik een permanent server of iets dergelijks fijner vinden denk ik :P

Maargoed we gaan het wel zien.
Ik hoop ook dat het niet pay to win gaat worden met die MTX ... dat zou heel naar zijn. Maar zoals je al zegt, het is te vroeg om daar iets zinnigs over te zeggen.

Het is trouwens wel seasonal heb ik gelezen op hun Discord. Een seizoen zou iets van 3-4 maanden moeten duren waarna alles wordt gereset behalve je vergaarde cosmetics.
De Early Access willen ze ongeveer 5 a 6 maanden laten duren las ik.

Ik denk dat ik het morgen wel ga kopen want lekker dungeons runnen en characters (Heroes) levelen lijkt mij wel wat :)

Zo te zien is er met de "Quickplay" een leuke beginstap te maken die ook lekker kort duurt. Iets van 10-15 minuten voor een dungeon met maar 1 boss. De vergaarde currency zijn accountwide dus ook te gebruiken voor een nieuwe Hero om die wat starter gear te laten kopen.

En aangezien ik tegenwoordig toch een casual gamer ben zou dit spel weleens goed kunnen klikken bij mij 8)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Vortigen schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 17:41:
[...]

Het is trouwens wel seasonal heb ik gelezen op hun Discord. Een seizoen zou iets van 3-4 maanden moeten duren waarna alles wordt gereset behalve je vergaarde cosmetics.
Ja dat s ook waarom ik het zei :P

En eens. ik heb hetzelfde.. in heel veel opzichten lijkt dit een leuke game voor mij te zijn maar het grote probleem is dat er momenteel gewoon zooo veel games zijn die ik leuk vind whahah. Lijkt me ook leuk in deze game om te gaan tanken. in WoW vind ik dat altijd spannend ofzo in hogere keys omdat er wat van af hangt... dat je een key verpest enzo weet je wel. dat is hier volgens mij allemaal niet.

En dan is seasonal niet altijd goed :P maargoed we zien het morgen wel :D
Wel best zin in.

Voor nu denk ik dat Helena mijn Main wordt in eerste instantie. Dat is de eerste die ik wil proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door Ricmaniac op 15-10-2025 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:50
Denk niet dat het p2w zal worden maar dat het enkel voor cosmetics zal zijn. Daar ben ik op zich ook geen fan van want dat betekent vaak dat de ingame gear er wat basic uitziet.
Maar goed, heb er veel van gezien laatste tijd, dus ga het morgen proberen. Het concept lijkt me wel leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Ze hebben zelf iig al een tijd geroepen van niet. helemaal als het seasonal is verwacht ik het ook niet maar het zal me ook niet verbazen als er bijv een battlepassje in zit uiteindelijk met een paar dingen die je wat sterker maken indirect ofzo .

Maar zien het wel. als de game tof is is het voor die 25€ sws wel leuk.
Denk alleen nog niet dat ik hem direct morgenavond ga kopen en spelen. kijk wel even de kat uit de boom voor een dag of 2-3 denk ik.

Pagina: 1