Toon posts:

vaag probleem met mijn netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb duz 2 pcs via kabel naar elkaar 1 pc heeft 2 netwerk kaarten daar andere 1 nou is het probleem als ik die kaarten heb geinstaleerd zien ze zich zelf wel in netwerkomgeving maar elkaar niet het enige protocol dat geinstalleerd is is tcp ip en hierdoor doet volgens mij duz ook mijn internet delen het niet via ics met netbui doet ie het wel maar dan doet internet delen het niet

kan iemand me helpen alvast bedankt

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Wel OS?

Verwijderd

Topicstarter
owja sorry win 98 se op beide pcs

Verwijderd

Doe nog es hetzelfde verhaal, maar dan methoofdletters, punten e.d.

Wat voor kabels heb je, wat zijn je instellingen.. (en idd wat voor OS)

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 12:41
Hoe zijn je computers met elkaar verbonden?
Via een Cross??
Of via een HUB/Switch???

Heb je de computers in je LAN wel statisch geconfigureerd (ze allemaal een ip-adres + subnetmask gegeven???

Dit zijn dingen die we denk ik wel graag zouden weten

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

Verwijderd

Topicstarter
ok pcs zijn verbonden met een crosscabel
er staat op beide pcs win 98 se op
geen ip en subnetmask opgegeven
probleem is duz dat ik als ik alleen tcp ip geinstalleerd heb op beide pcs dat ik dan niet elkaar kan zien via het netwerk allen hun zelf
ze zien elkaar alleen als er netbui is geinstalleerd :(
en ik denk dat daarom internet sharing via win 98 se het ok niet doet
iemand een idee wat er verkeerd zou zijn?
ik heb al kaarten opnieuw geinstalleerd etc maar wil niet helpen.

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 15:39 schreef tomazzz het volgende:
ok pcs zijn verbonden met een crosscabel
er staat op beide pcs win 98 se op
geen ip en subnetmask opgegeven
probleem is duz dat ik als ik alleen tcp ip geinstalleerd heb op beide pcs dat ik dan niet elkaar kan zien via het netwerk allen hun zelf
ze zien elkaar alleen als er netbui is geinstalleerd :(
en ik denk dat daarom internet sharing via win 98 se het ok niet doet
iemand een idee wat er verkeerd zou zijn?
ik heb al kaarten opnieuw geinstalleerd etc maar wil niet helpen.
Alleereerst zou ik je netwerkkaarten een ipadres geven, aangezien je geen DHCP server hebt voor het uitzelen van je IP's zul je het zelf moeten doen. Geef ze bijvoorbeeld 192.168.1.1 en 192.168.1.2. Als subnet mask kies je een standard type C netwerk 255.255.255.0.

Als je dat gedaan hebt kun je de verbinding testen door een ping commando. Op 192.168.1.1 doe je in een dospromt "ping 192.168.1.2" en bij die andere pc "ping 192.168.1.1". Als dit werkt is de verbinding via tcpip tot stand gebracht.

Om je internet te delen zal ie iets van een routing rpogramma moeten hebben als bijvoorbeeld sygate. Hierbij zit wel een aardige handleiding. Mocht je er dan nog niet uitkomen dan horen we het wel.

Verwijderd

Topicstarter
thx mverbo ik zal ff kijken met dat van die ip adresssen invullen

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb de ip adressen ingesteld en ze kunnen elkaar nu zien :) erg bedankt maar nou zit ik met het volgende probleem nog en dat is dat internet delen van win98 se het nog niet doet :(
moet ik op de client pc bij internet opties en dan lan instellingen de instellingen automatisch laten vinden of toch proxy server gebruiken en zo ja wat voor adres moet ik dan intypen? 2 maand geleden hoefde ik dit niet te doen toen deed het internet het meteen op me client pc nadat ik dat internet delen erop had gezet
graag nog een beetje hulp bedankt

Verwijderd

Je kan ook Winroute gebruiken om je i-net te delen.

www.winroute.nl

Verwijderd

Topicstarter
liever niet want ik weet namelijk zeker dat ik met internet delen via win 98 se met ze 2e kan counterstriken!! en daarvoor doe ik het onder andere\
kan iemand me helpen?

Verwijderd

Topicstarter
laat maar ik ben er al uit gekomen thx allemaal

Verwijderd

wat was de oplossing dan? Handig voor anderen.

Verwijderd

idd :'(

Verwijderd

Topicstarter
nadat ik de ips heb ingevuld kon winroute het ook doen met wat veranderingen
Pagina: 1