Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sub-madara1310
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-10 07:52
Ik wil een topic starten over werk en omgeving. Ik werk in een cargo bedrijf waar we binnen komende vracht accepteren behalve als de douane een stop zet. Export gebeurt ook. Waar ik het over wou hebben is de afstand. Ik moet veel rijden 160 km ongeveer per keer dus niet heen en weer. Ik woon in almelo. Helaas kan ik hier niks vinden mits ik een vaste dienst heb ( dacht dat me zou helpen met werk ). Uh afstand is lang we werken in ploegendiensten. Helaas wil mijn werkgever niks regelen wat betreft tijden. Er werd zelfs heftig gereageerd hierover. Dit lijkt wel een sessie bij de psycholoog 😋 maar om me zelf zo veel en goed mogelijk uit te drukken. Ik kan niet met de trein door de tijden anders was het nog mee gevallen. Met de auto wordt ik heel erg moe. Ik heb een huur huis in almelo. Huis vinden in amsterdam is een drama. Wil niet in de uitkering vallen. Misschien een oplossing hier bij tweakers. Fysiek werk hou ik niet uit. Bureau werk vindt ik goed vooral na het inwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-10 08:03

Barrycade

Through the...

Zou eens in de buurt kijken of ze niet iets hebben voor je. Huizen in de randstad is een schaars goed. Maar even zoekende op banen zoals heftruck chauffeur zijn er toch gewoon te vinden in Almelo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:18
Barrycade schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 19:31:
Zou eens in de buurt kijken of ze niet iets hebben voor je. Huizen in de randstad is een schaars goed. Maar even zoekende op banen zoals heftruck chauffeur zijn er toch gewoon te vinden in Almelo?
Hij wil niet met zijn handen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Sub-madara1310 Hoe kwam je er bij om deze betrekking zélf te accepteren onder de voorwaarden welke er tijdens je sollicitatiegesprek besproken zijn?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:42

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Maar wat voor "bureauwerk" heb je zelf in gedachten? Heb je een relevante opleiding? En wat als je "bureauwerk" in de randstad kan vinden waar je wel met de trein naartoe kunt, evt icm een aantal dagen per week thuiswerken?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
160km enkele reis, dat is toch niet te doen? Dat kost zoveel tijd, brandstof (= geld). Er zijn honderden vacatures in Almelo zelf al, als je dat uitbreidt naar een straal van 50km ofzo zijn het er duizenden. Daar zal toch wel wat tussen zitten?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-10 08:03

Barrycade

Through the...

Ramon 73 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 19:38:
[...]

Hij wil niet met zijn handen werken.
Nou of hij heeft een zondagsbiertje te veel op, maar bureau werk zou ik basis zijn topic start ook niet verwachten. Of wellicht op de afdeling "onduidelijk communiceren hoef je hier niet te leren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sub-madara1310
Uh bedankt voor de reacties. Ik val snel weg bij fysiekie werk @Barrycade.

Dit was voordat ik moest verhuizen @Will_M
Door persoonlijke situaties. Dat was de vraag...

Ik wil niet in de uitkering vallen zoals ik al aangaf. Heb een vaste dienst zo betaal ik mijn rekeningen en lening die ik moest aanschaffen voor werk/auto. Het is een risico andere werk @FooLsKi . Maar dit kwam meest logisch over voor me. Misschien iets in de randstad met zelfde ervaring. Almelo zijn ze wel best lastig. Minder welvaart.

Uh reis is inderdaad belachelijk. Milieu schiet ook niet echt op zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sub-madara1310
Toevoeging; vanuit huis zou inderdaad geweldig zijn in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
De woon-werk afstand van 160km is inderdaad heel lang. Maar dat is een probleem van de werknemer. Ik begrijp dat de werkgever hier geen rekening mee wil houden.
Het zou veel ongelijkheid geven als werknemers die dicht bij het werk wonen anders behandeld zouden dan werknemers die er voor hebben gekozen verder weg te wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:41
Kun je niet gewoon vanuit huis werken? bureau werk hoeft je toch geen 160km voor te rijden? het is geen 1992 meer.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sub-madara1310
Het kan wel maar mijn afdeling is traag in vergelijking met andere. Er wordt ook niet geluisterd dus afwachten ( denk niet dat ze ooit op die niveau zullen komen ) tot het gebeurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:06
Maar wat doe je dan nu precies (taken) en wat zoek je? Welke opleiding, achtergrond etc heb je? Zoals @sig69 al zegt, overal zijn vacatures genoeg. Ben je al is bij een uitzendbureau naar binnen gelopen om is te kijken wat er mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

Over reistijd gesproken. Ik heb een jaar lang twello-den haag gedaan en het is geen doen.
Kost veel onbetaalde tijd en veel energy. Ik denk zelfs van mijn werkzame leven het minst leuke jaar.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Maar dit is dus gewoon solliciteren. Zo ongeveer heel Nederland is dichterbij dan je nu zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Uhm .. Wessels, Looms, HLS Transport eventueel zelfs Bolk ( :r ) of je moet wat specifieker zijn wat je precies doet.
Alsof het hele XL Businesspark Twente geen logistiek aan hoeft te doen of zo, genoeg te vinden in Twente.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sub-madara1310
@BlackMonkey ik werk als import office medewerker bij een afhandelaar in schiphol. Het is nu doccenter geworden wegens verhuizing. Ik zocht naar vergelijkbaar werk in de buurt. Een van de verdere afhandelaars van de vracht zoals DHL, fedex. Er is niet genoeg werk laat ik het zo zeggen we hebben 73 deuren om vracht binnen te halen en weg te sturen. Laatste plek waar ik een gesprek voor had had maar 10 deuren. De norm is gewoon anders en ze zijn wat kieskeuriger. Je moet HBO gestudeerd hebben op sommige plekken voor de zelfde werk die ik doe op dit moment. Terwijl er heel wat vracht langs gaat bij mijn huidige werk. Ik heb niet echt wat afgerond om eerlijk te zijn beetje zorg gedaan beetje ICT maar daar lag het niet echt aan. Maar ik ga kijken naar wat @FooLsKi te zeggen had. Misschien bij een van de afhandelaars die toch wat betere werk tijden heeft zo dat ik met de trein kan of vanuit huis kan werken. Ik begrijp de woningcrisis dit en dat maar zo schiet het ook niet echt op. Ook al verhuis je ergens waar je meer kans hebt op een huis overijssel in dit geval toch zit je of kan je in de knel zitten. Had nog een medewerker die wou terug verhuizen naar groningen. Wegens gebrek aan werk ging die terug. Ik sta open voor suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sub-madara1310
Uitzendbureau was ik geweest. Die zij dat er geen office baan is op dit moment. Had eentje gevonden vanuit indeed. Dat was dat ene met 10 deuren.

Correctie; wegens gebrek aan werk ging die NIET terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sub-madara1310
@True ik kijk effe naar HLS. Volgens mij is dat een bekende.

@Honesty ja dat reizen dat hou ik echt niet uit. Met trein had ik het goed gevonden. Dat rijden en opletten 😵

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

In Nederland is het nou eenmaal gangbaar dat rijtijd tussen huis en kantoor voor rekening van de werknemer komt. Dat betekent dus: zorgen dat je werk en woning niet te ver uit elkaar liggen, of dat je kan thuiswerken. Bij sollicitaties wordt de leaseauto vaak verkocht als grote luxe voor de werknemer, maar aangezien ik niet voor mijn lol in zo'n ding in de file sta zie ik dat als sigaar uit eigen doos.

Voor mij betekent dat ook: niet in de randstad werken/wonen. :P Maar laat ik daar sowieso al geen zin in hebben, komt dat even goed uit. Maar dan moet je wel de luxe hebben om goed een baan te kunnen vinden, natuurlijk. Als je wel echt in de randstad moet zijn is Almelo nou niet per se de meest handige keuze.
Prisma16 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 20:08:
Het zou veel ongelijkheid geven als werknemers die dicht bij het werk wonen anders behandeld zouden dan werknemers die er voor hebben gekozen verder weg te wonen.
Dat vind ik een beetje een rare redenering, in de randstad is de woonplaats nou niet altijd een vrijwillige keuze. Je kan ook zeggen dat bedrijven ervoor kiezen om op een plek te zitten waar woningen onbetaalbaar zijn. Conceptueel zou 50%-50% van de tijd/kosten delen niet heel gek zijn. Maar inderdaad is dat nu gewoon niet gebruikelijk, dus zo'n visie is nogal hypothetisch, en @Sub-madara1310 hoeft in de praktijk niet te verwachten dat de werkgever er zo naar kijkt.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
op indeed kom ik 75+ vacatures tegen met de zoekterm "Logistiek administratief medewerker in Overijssel" tegen. Die zijn niet allemaal op jou van toepassing (ik neem aan dat je geen pools kunt, en ook geen orderpicker wil zijn), maar er is echt genoeg te vinden. Voor mijn gevoel wil je exact hetzelfde werk doen wat je nu doet, maar dan in de buurt. Stap even uit die bubbel en ga serieus zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:18
True schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 21:41:
Uhm .. Wessels, Looms, HLS Transport eventueel zelfs Bolk ( :r ) of je moet wat specifieker zijn wat je precies doet.
Alsof het hele XL Businesspark Twente geen logistiek aan hoeft te doen of zo, genoeg te vinden in Twente.
XL Businesspark draait ook wel flink op ASML/VDL ETG/Zeiss. Aangezien het in Chipsland niet heel erg koek en ei is, loopt het daar minder hard dan een jaar of twee geleden.
Misschien moet TS eventjes over de grens kijken? Duitsland is dichtbij en nog steeds een redelijk goede economie. Minder dan voorheen, maar nog steeds goed draaiende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sub-madara1310
Ik heb net even gekeken. Ook bij indeed. Ik probeer het wel weer. Niet dat ik niet solliciteer. En ja dat bubbel die wil maar niet barsten 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
bwerg schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 22:22:
[...]

Dat vind ik een beetje een rare redenering, in de randstad is de woonplaats nou niet altijd een vrijwillige keuze. Je kan ook zeggen dat bedrijven ervoor kiezen om op een plek te zitten waar woningen onbetaalbaar zijn. Conceptueel zou 50%-50% van de tijd/kosten delen niet heel gek zijn. Maar inderdaad is dat nu gewoon niet gebruikelijk, dus zo'n visie is nogal hypothetisch, en @Sub-madara1310 hoeft in de praktijk niet te verwachten dat de werkgever er zo naar kijkt.
En dat zou ik mijn baas zeggen dat conceptueel het mij niet gek lijkt dat we mijn hypotheek 50/50 delen...

Als je bij een bedrijf werkt, en dat bedrijf veranderd van locatie, dan is het een ander verhaal, maar dat is hier niet het geval. En laten we wel wezen, ook als je in de Randstad werkt zijn er opties dichter bij. Maar goed, voor 'gewoon' administratief werk zullen er ook op minder dan 160km afstand bedrijven zitten die mensen zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sub-madara1310
@Ramon 73 ik had bij HST gesolliciteerd. Die zijn echt streng. Volgens mij is dat een duitse bedrijf. Rhenus weet ik zeker dat het duits is. Duits was een pré bij HST. Over de grens dacht ik ook nog aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ramon 73 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 22:34:
[...]

XL Businesspark draait ook wel flink op ASML/VDL ETG/Zeiss. Aangezien het in Chipsland niet heel erg koek en ei is, loopt het daar minder hard dan een jaar of twee geleden.
Misschien moet TS eventjes over de grens kijken? Duitsland is dichtbij en nog steeds een redelijk goede economie. Minder dan voorheen, maar nog steeds goed draaiende.
Er zit wel meer dan die bedrijven, maar één ding wat ze allemaal gemeen hebben is een shitload aan docks. En dat is precies de tak van sport die @Sub-madara1310 goed kent.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
bwerg schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 22:22:
In Nederland is het nou eenmaal gangbaar dat rijtijd tussen huis en kantoor voor rekening van de werknemer komt. Dat betekent dus: zorgen dat je werk en woning niet te ver uit elkaar liggen, of dat je kan thuiswerken. Bij sollicitaties wordt de leaseauto vaak verkocht als grote luxe voor de werknemer, maar aangezien ik niet voor mijn lol in zo'n ding in de file sta zie ik dat als sigaar uit eigen doos.

Voor mij betekent dat ook: niet in de randstad werken/wonen. :P Maar laat ik daar sowieso al geen zin in hebben, komt dat even goed uit. Maar dan moet je wel de luxe hebben om goed een baan te kunnen vinden, natuurlijk. Als je wel echt in de randstad moet zijn is Almelo nou niet per se de meest handige keuze.

[...]

Ik heb in de periode van corona, toen thuiswerken sterk toenam, hier veel discussie over gehad. Het gaat om werk bij een bedrijf in de randstad. Er waren mensen die zeiden ik wil graag veel thuiswerken want ik heb zoveel reistijd. Voor corona was nooit een punt van gesprek. Ik ben daar nooit in mee gegaan, en ga ook nog steeds niet daarin mee, wat je heb zelf voor de baan en voor je woonplaats gekozen. Als je in de randstad wil werken en buiten de randstad wil wonen heb je het voordeel van lagere huizenprijs en meer groen en ruimte. En inderdaad ook het nadeel van meer reistijd. Maar als je in de randstad woont heb je minder reistijd maar een kleiner / duurder huis. Als werkgever neem ik dit echt niet mee in de arbeidsvoorwaarden, want daar kom je nooit uit als je iedereen gelijk wil behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sub-madara1310
Elk bedrijf gebruikt een andere programma. Bij ons gebruiken ze hermes. Engelse beleid heeft een programma en een nieuwe systeem toegevoegd genaamd als Nalian. Wat een drama. Alles verliep slecht na dit. Communicatie tussen programmas liep niet goed. Met de huidige systeem liep het al soms vast nu is het dubbel geworden. Soms wordt de zelfde systeem gebruikt door meerdere afhandelaars. CDM bijvoorbeeld. Deze laat zien dat het vracht al klaar staat om opgehaald te worden. Dat kan een vervoerder zien. Ze sturen die chauffeurs toch eerder op weg om tijd te besparen. Systeem of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sub-madara1310
@Prisma16 het klopt wat je zegt. Ik wil ook niet volledig vanuit huiswerken. Mijn werkgever is ook niet verplicht voor een andere verhouding. Maar dat huis vinden zelfs vrije sector ik sta paraat om 1200 te betalen wat dan ook. 3 dubbele van je inkomen soms zelfs 3.5. Is dat niet belachelijk veel.. ik wil niet naar een andere topic springen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoi!!!
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-10 23:55
Ben benieuwd naar reiskostenvergoeding woon-werk..kan dat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sub-madara1310
Ja ze betale niet meer dan een bepaalde kilometer. 100, 130, 150 per dag. Herinner de exacte getal niet maar was rond 150 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deick
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:11
Camper kopen. 3 nachten per week daar in slapen dicht bij werk. De rest terug naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlasticPimple
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 20:46
Prisma16 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 22:51:
[...]

Ik heb in de periode van corona, toen thuiswerken sterk toenam, hier veel discussie over gehad. Het gaat om werk bij een bedrijf in de randstad. Er waren mensen die zeiden ik wil graag veel thuiswerken want ik heb zoveel reistijd. Voor corona was nooit een punt van gesprek. Ik ben daar nooit in mee gegaan, en ga ook nog steeds niet daarin mee, wat je heb zelf voor de baan en voor je woonplaats gekozen. Als je in de randstad wil werken en buiten de randstad wil wonen heb je het voordeel van lagere huizenprijs en meer groen en ruimte. En inderdaad ook het nadeel van meer reistijd. Maar als je in de randstad woont heb je minder reistijd maar een kleiner / duurder huis. Als werkgever neem ik dit echt niet mee in de arbeidsvoorwaarden, want daar kom je nooit uit als je iedereen gelijk wil behandelen.
Dit lijkt mij logisch. En bij gelijke geschiktheid zou ik als Amsterdamse werkgever iemand uit Abcoude verkiezen boven iemand uit Almelo. De kans is veel te groot dat die laatste de reistijd vindt tegenvallen en verder gaat kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
https://www.randstad.nl/v...c-services-en-transportis zoiets niet veel handiger voor je?
Lekker in almere, ja het startsalaris zal wat lager liggen maar je hoeft zon 20u per week minder te reizen - als je al die uren zou werken heb je ook hoop geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:12
Kom eens bij ons kijken? Werkenbijscania.com Almelo is niet zou ver weg van Zwolle. Ik woon zelf in Twenterand de afstand is best te doen. Ook al werk ik vanaf huis maar ik weet dat onze logistiek groeit als cool en er nu goeie kansen liggen voor mensen om te groeien namelijk door de ontwikkelingen op de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sub-madara1310
Bedankt @99ruud99. @Skywalker27 gesolliciteerd en nu afwachten. Ik heb eigenlijk al een vaste contract op mijn huidige plek maar afstand zoals eerder gezegt is teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sub-madara1310
Dit is na mijn verhuizing @PlasticPimple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sub-madara1310
@Deick dit had ik echt overwogen 😂 er is een collega gek genoeg die woont ergens in rotterdam in een camper. Met een kleine auto komt die naar werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:41
Sub-madara1310 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 22:01:
@BlackMonkey ik werk als import office medewerker bij een afhandelaar in schiphol. Het is nu doccenter geworden wegens verhuizing. Ik zocht naar vergelijkbaar werk in de buurt. Een van de verdere afhandelaars van de vracht zoals DHL, fedex. Er is niet genoeg werk laat ik het zo zeggen we hebben 73 deuren om vracht binnen te halen en weg te sturen. Laatste plek waar ik een gesprek voor had had maar 10 deuren. De norm is gewoon anders en ze zijn wat kieskeuriger. Je moet HBO gestudeerd hebben op sommige plekken voor de zelfde werk die ik doe op dit moment. Terwijl er heel wat vracht langs gaat bij mijn huidige werk. Ik heb niet echt wat afgerond om eerlijk te zijn beetje zorg gedaan beetje ICT maar daar lag het niet echt aan. Maar ik ga kijken naar wat @FooLsKi te zeggen had. Misschien bij een van de afhandelaars die toch wat betere werk tijden heeft zo dat ik met de trein kan of vanuit huis kan werken. Ik begrijp de woningcrisis dit en dat maar zo schiet het ook niet echt op. Ook al verhuis je ergens waar je meer kans hebt op een huis overijssel in dit geval toch zit je of kan je in de knel zitten. Had nog een medewerker die wou terug verhuizen naar groningen. Wegens gebrek aan werk ging die terug. Ik sta open voor suggesties.
Maar wat doe je dan? Achter een scherm zitten en dingen invoeren ofzo? Dan kun je toch op veel meer plekken werken dan een bedraaf aar ze laaddocken hebben? Je maakt het jezelf moeilijk volgens mij.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sub-madara1310
@No Hands ja het klopt wat je zegt. Maar het is ook niet één twee. Ben nog aan het wennen om afgewezen te worden. Ik cling teveel aan een ding.
Pagina: 1