Nieuwe processor

Pagina: 1
Acties:

• Chandler479
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10-2019
Ik wil dus een nieuwe processor kopen en ik dacht aaaaah amd dus, maar dan nu de vraag ayhja of axia? Wellicht heeft iemand hier ervaring mee.

Dan ook nog een vraagje voor een goed moederbord, die geen problemen geeft met mijn sb live platinum 5.1.

bvd

En welke mb's zijn nou zwart of blauw?

thunderstruck

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Op dinsdag 18 september 2001 20:11 schreef Chandler het volgende:
Ik wil dus een nieuwe processor kopen en ik dacht aaaaah amd dus, maar dan nu de vraag ayhja of axia? Wellicht heeft iemand hier ervaring mee.
Ik neem aan dat je ermee wilt overklokken? Anders boeit het namelijk niet.. Neem gewoon eens een kijkje in de database van www.overclockers.com . Dan kun je zien wat er mogelijk is!
Dan ook nog een vraagje voor een goed moederbord, die geen problemen geeft met mijn sb live platinum 5.1.
Tja, het schijnt dat er problemen zijn geweest met de via-chipset.. (zelf nooit wat van gemerkt.. Ik heb de gewone live, maar dat maakt verder geen verschil!). Ligt er ook helemaal aan wat jij voor type mobo wilt.. SDRam/DDR ram bijvoorbeeld..
En welke mb's zijn nou zwart of blauw?
Tja, dat moet je maar effe op de site van de producenten gaan zoeken!

• Chandler479
Ik ben dus nog aan het twijfelen tussen ddr en sdram

thunderstruck

Verwijderd

er zijn niet zo gek veel zwarte of blauwe mb's. AOpen heeft een zwart KT133 (A) mobo, verder is de hele serie KT133 (A) geloof ik niet zwart of blauw.

Maar als je (bijna) zeker wilt weten dat je mobo geen problemen oplevert met je mobo, dan moet je dus geen VIA chipset nemen.
En SDRAM en DDR....sja...het scheelt niet zo gek veel in snelheid, maar ook niet zo gek veel in prijs....de meningen verschillen, ik zou zelf voor de AMD760 chipset gaan, dus dan heb je DDR, maar daar verschillen de meningen nogal over.

• Chandler479
ik zit echt nog zwaar te twijfelen van die sdram ddr gedoe, wat is nou het eigenlijke verschil.

thunderstruck

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:04

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

ddr gaat wat sneller...
verder geloof ik weinig verschil

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

• Chandler479