• Erwin33
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 21-10 02:26
Ik dacht dat het alleen aan de Netflix app lag maar heb het nu ook met de Videoland app dat deze op de Apple TV af en toe in bitrate droppen waardoor het beeld heel blokkerig wordt en van 1080p of hoger, ineens naar 720p gaat. Net of er een setting is die op automatisch staat bij slechter internet. Maar dat is geen zins het geval want mijn internetspeed is 200 mbps up en 200 mbps down, zelfs op de momenten dat die bitrate lager is van de stream die ik bekijk. Meestal duurt het even en komt de juiste bitrate weer terug. Wat kan ik hier aan doen?
Ik heb de laatste versies van zowel mijn Apple TV 4K en de laatste updates van de Netflix en Videoland app.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:51

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Erwin33 Er mist een heleboel basisinfo in je startpost. Hoe is je Apple TV aangesloten bijv. Via Wifi of LAN? Met welke streams? Wat doe je tegelijkertijd? Wat zijn de instellingen van je device? Heb je het ook met de ingebouwde apps op je tv? Enz. enz.

Nu moeten we raden wanneer het gebeurt en wat er aan de hand kan zijn. Vul dus je startpost zo duidelijk mogelijk aan en vergeet niet te vermelden wat je zelf allemaal al opgezocht en geprobeerd hebt en wat daarvan de resultaten zijn. Dat voorkomt namelijk onnodig dubbel advies voor jou en frustratie bij je medeforumgebruikers. Hoe beter jij vertelt hoe de situatie is, hoe beter de oplossingen zijn.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Erwin33
Only WiFi Apple TV, streams van een TV serie. Niet van belang welke want ik had bij een andere serie ook. Ik doe niets tegelijkertijd, er lopen geen downloads of wat dan ook, ben ook niet aan het internetten/surfen tegelijkertijd. Ik heb het alleen bij Netflix en Videoland.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bedoel je met 200 up/down je abonnement bij je provider? Want in dat geval zegt het niets over je Wifi binnenshuis. Wat zegt je telefoon bij een speedtest? En wat gebeurt er als je je Apple TV op je LAN aansluit?

• Erwin33
Ja, dus dat is ruim boven de aanbevolen snelheid die Netflix en Videoland adviseert. Telefoon geeft dezelfde snelheid als de speedtest app op mijn Apple TV. De Apple TV heeft geen LAN aansluiting.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Je kunt vanaf de AppleTV ook een speedtest doen, wellicht eens kijken wat die aangeeft? Het zal niet voor het eerst zijn dat een kastje tussen elektronica nogal wat wifi verstoringen ondervindt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:09
Ik ervaar mijn met Apple TV op wifi soms hetzelfde. Soms wordt de kwaliteit van beeld zo slecht... Als ik dan via de speedtest app de snelheid check is deze beroerend laag. Apple TV herstarten en ik heb gelijk terug mijn volle internet snelheid. Moet een bug in de Apple TV zijn...

• Erwin33
Heb je dat ook bij Netflix of ook andere streamingsdiensten?

• Erwin33
Gonadan schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:53:
Je kunt vanaf de AppleTV ook een speedtest doen, wellicht eens kijken wat die aangeeft? Het zal niet voor het eerst zijn dat een kastje tussen elektronica nogal wat wifi verstoringen ondervindt.
Wat ik zeg, die geeft een normale snelheid net als op mijn telefoon.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Erwin33 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:45:
[...]

Wat ik zeg, die geeft een normale snelheid net als op mijn telefoon.
Ook op de momenten dat je klachten ervaart?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Erwin33
Ja, ik heb dan de stream op pause, open de speedtest app op de Apple TV maar behaal gewoon mijn snelheid.

• blubbers
Erwin33 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:44:
Heb je dat ook bij Netflix of ook andere streamingsdiensten?
Dit gebeurd ook bij andere apps ja.

• Erwin33
Enig idee of hier wat bekend over is, over deze bug en wanneer dit wordt opgelost?

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wij hebben ook geen glazen bol. Wat zegt de Apple klantenservice? Wat ben je tegengekomen hier op het forum, of op Reddit, etc?

Heb je al gekeken of je WiFi problemen omzeilen kunt door je modem of Apple TV te verplaatsen?

Als er usb dongles op je Apple TV aangesloten kunnen worden, kun je mogelijk net als bij een Chromecast ook LAN toevoegen. Tenzij die usb aansluiting beperkt is.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:42
blubbers schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:02:
... Als ik dan via de speedtest app de snelheid check is deze beroerend laag.
Hier zeg je dat er op het moment van het probleem ook een lage snelheid gedetecteerd wordt. Dus dan zou het een netwerk issue zijn. Maar in andere posts blijf je aangeven dat de snelheid op de speedtests niet inzakt als je problemen ervaart. Wat is het nu? Op basis van deze quote kan het net zo goed in je Wifi zitten als in je Apple TV, dus er is wat meer onderzoek door jou nodig als je het mij vraagt.

• Erwin33
Jorgen schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 14:15:
Wij hebben ook geen glazen bol. Wat zegt de Apple klantenservice? Wat ben je tegengekomen hier op het forum, of op Reddit, etc?

Heb je al gekeken of je WiFi problemen omzeilen kunt door je modem of Apple TV te verplaatsen?

Als er usb dongles op je Apple TV aangesloten kunnen worden, kun je mogelijk net als bij een Chromecast ook LAN toevoegen. Tenzij die usb aansluiting beperkt is.
Ik ben het nog nergens tegen gekomen, dus daarom vraag ik het hier hè. Kan niets aansluiten op deze Apple TV 4K, het is WiFi only. En het zou ook niet hoeven en van de gekke zijn dat hier nog iets extra's op toegevoegd moet worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Erwin33 op 13-10-2025 14:27 ]

• blubbers
Archer_VC10 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 14:20:
[...]

Hier zeg je dat er op het moment van het probleem ook een lage snelheid gedetecteerd wordt. Dus dan zou het een netwerk issue zijn. Maar in andere posts blijf je aangeven dat de snelheid op de speedtests niet inzakt als je problemen ervaart. Wat is het nu? Op basis van deze quote kan het net zo goed in je Wifi zitten als in je Apple TV, dus er is wat meer onderzoek door jou nodig als je het mij vraagt.
je verward mij met de TS ;)

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:42
Excuus, je hebt gelijk... |:( 8)7

Negeer mijn vorige post maar... ik las blijkbaar te snel.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Erwin33 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 14:26:
[...]

Ik ben het nog nergens tegen gekomen, dus daarom vraag ik het hier hè. Kan niets aansluiten op deze Apple TV 4K, het is WiFi only. En het zou ook niet hoeven en van de gekke zijn dat hier nog iets extra's op toegevoegd moet worden.
Zie: Jorgen in "Apple TV Netflix app en Videoland app droppen in bitrate"
Nu moeten we steeds vragen om informatie. Probeer eens alles wat je gedaan hebt in de startpost te zetten, inclusief waar we nog niet om gevraagd hebben. Dat scheelt tijd en frustratie bij jou en je medeforumgebruikers.

• Erwin33
Ik heb alles beschreven wat ik heb gedaan.

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:47
Erwin33 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 15:46:
Ik heb alles beschreven wat ik heb gedaan.
Het ding is dat je te weinig hebt gedaan, en ons het werk laat doen.

Ik zou eerst eens beginnen met het aanpassen van de wifi-instellingen, gebruik alleen een stabiele 5 Ghz netwerk op een kanaal met zo min mogelijk interferentie.

Waarschijnlijk is hiermee het probleem opgelost en anders succes met troubleshooten.

• Erwin33
Ik weet niet hoe je dit instelt op de Xperia Box 10 van KPN? Volgens mij staat hij al op automatisch zodat hij die kanalen die vrij zijn al pakt.

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:47
Erwin33 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 17:17:
Ik weet niet hoe je dit instelt op de Xperia Box 10 van KPN? Volgens mij staat hij al op automatisch zodat hij die kanalen die vrij zijn al pakt.
:F

Zoek en gij zult vinden.

*knip*

[ Voor 4% gewijzigd door Jorgen op 13-10-2025 19:35 ]

• Erwin33
*knip* Niet nodig

[ Voor 91% gewijzigd door Jorgen op 14-10-2025 02:57 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Erwin33 Als je goed kijkt, dan proberen verschillende mensen je te helpen en ben jij degene die te weinig informatie geeft.

Op Tweakers verwachten we eigen inzet en dat begint met voorwerk, een duidelijke topicstart, je medeforumgebruikers proactief voorzien van de benodigde informatie en luisteren naar advies en sturing. Gezien je eerdere vragen op dezelfde manier eindigden en je kennelijk niet tevreden bent, gaat deze op slot.

Lees onze huisregels op https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/huisregels/ nog eens door vooraleer je een nieuw topic start.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.