Installeren obdwiz

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• montagne60
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-10 13:27
Ik probeer obdwiz te installeren op een Windows7pro-laptop met OBDwizSetup.exe.
De installatie stopt met de foutmelding dat een download is mislukt.
Voor details wordt ik verwezen naar een logfile.
In de logfile lees ik dat het programma probeert NDP48-Web.exe te downloaden op een locatie bij Microsoft.
Als ik die locatie handmatig invoer in de browser wordt mij gevraagd of ik ndp48-web.exe.wens te downloaden.

Het bestand staat dus wel op die plek alleen in kleine letters, en niet deels in hoofdletters.

Is de naam van een downloadbestand hoofdlettergevoelig?
Kan ik hier iets aan doen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:22

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Windows file system is niet hoofdlettergevoelig, dus dat is het probleem waarschijnlijk niet. Je geeft niet de precieze foutmelding aan. Dat is wel echt relevant om te doen.

Een snelle Google handeling geeft mij dit resultaat:
https://www.sevenforums.c...work-4-8-windows-7-a.html
Waarin o.a. dit wordt gezegd:
Check on your system to see if you have Microsoft updates KB4474419 and KB4490628 installed. If any of those two are missing download it/them from Microsoft, install them, reboot, then try installing .NET 4.8 again.
Ps. Vandaag de dag met een Windows 7 OS nog online gaan is onveilig en onverstandig.

[ Voor 5% gewijzigd door remco_k op 12-10-2025 10:29 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• montagne60
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-10 13:27
Remco, ik dank je zeer voor je reactie.
De laptop is niet bedoeld voor internet, en komt er alleen maar op om het hoognodige te installeren.
En ik gebruik nog programma's die niet op W10/11 draaien.

Het is probleem is dat de file niet gedownload wordt, niet dat DOTNET48 niet geïnstalleerd kan worden.
Dat probleem zou ook nog kunnen ontstaan. :(
Voor de volledigheid hier de complete foutmelding:

An error occured while downloading a required file.
You may retry downloading the file or cancel setup.
Details >>
See the setup log file located at 'C:\Users\Jan\AppData\Local\Temp\VSDE9D1.tmp\install.log' for more information.
Vervolgens staat in install.log:
Downloading 'DotNetFX48\NDP48-Web.exe' from 'http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=2085155&clcid=0x409' to 'C:\Users\Jan\AppData\Local\Temp\VSD1A6.tmp\'
Download completed at 11-10-2025 16:23:40
Downloading failed with HRESULT=-2146697191

Na het nader bekijken van de exacte foutmelding heb ik de laatste regel gegoogeld:
Finding HRESULT '-2146697191' Error message
HRESULT -2146697191 (0x800C0019) means "The Secure Sockets Layer (SSL) certificate is invalid." See INET_E_INVALID_CERTIFICATE.
en daar staat:
INET_E_INVALID_CERTIFICATE 0x800C0019 means The SSL certificate is invalid.

nog geen idee wat dit betekent, tot zover, morgen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Maar is .Net framework 4.8 geïnstalleerd of niet? De obdwiz installer vindt blijkbaar van niet en wil 'm daardoor downloaden denk ik.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:03

Kheos

FP ProMod
montagne60 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 00:19:
De laptop is niet bedoeld voor internet, en komt er alleen maar op om het hoognodige te installeren.
En da's dus net het punt. Als je die laptop uit veiligheidsoverwegingen offline wil houden, hou die dan ook offline.
Download whatever je wil downloaden op een andere pc en zet dat dan over via een USB stick ofzo.
En kijk of je die programma's niet in een virtuele omgeving kunt draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:08

Croga

The Unreasonable Man

INET_E_INVALID_CERTIFICATE 0x800C0019 means The SSL certificate is invalid.

SSL gebruikt lokale certificaten om te kijken of de verzender ook wel degene is aan wie je gevraagd hebt om het te verzenden.

Het zou dus zomaar kunnen dat Microsoft hun certificaten geupdate heeft maar die updates niet in Windows 7 beschikbaar zijn. In dat geval zul je dit dus nooit op Windows 7 kunnen installeren.
Nog sterker; dat is nagenoeg een garantie. TLS1.2 is al een tijdje de standaard en die wordt niet ondersteund door Windows 7. TLS1.3 komt er aan en daarvoor is zelfs Windows 11 vereist.
https://learn.microsoft.c...in-tls-ssl--schannel-ssp-

Zoals hier eerder al opgemerkt: ENIGE verbinding met een Windows 7 machine naar het internet is vragen om problemen. Er zijn ondertussen zoveel kwetsbaarheden gevonden dat het nagenoeg zeker is dat iemand zonder interactie op je laptop kan komen. In het verleden zijn er tests gedaan met verlopen OSsen en de conclusie was dat je binnen een paar minuten besmet kunt zijn. Een Windows 7 PC aan het internet hangen is geen goed idee.

[ Voor 11% gewijzigd door Croga op 13-10-2025 06:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:22

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Waarschijnlijk dat Windows 7 de nieuwe(re) certificaten van vandaag de dag niet meer kan controleren cq goedkeuren omdat hij daarvoor simpelweg de gegevens of techniek niet heeft.
Het is een wat vergezochte vergelijking, maar vergelijk het met iemand die met een paspoort uit 2050 bij Schiphol bij de douane staat in dit jaar, 2025. Die weten niet hoe ze paspoorten uit de toekomst kunnen valideren: Dat is een veiligheidsprobleem, toegang geweigerd.

Je kan nog proberen om de file met de hand op een andere pc te downloaden: http://go.microsoft.com/f...inkid=2085155&clcid=0x409
Dan de gedownloade file overzetten naar die Windows 7 pc en dan daar starten. Maar aangezien dit een web-installer lijkt te zijn, is de kans is vrij groot dat je al snel tegen het volgende issue aanloopt als deze web-installer zijn onderdelen wil gaan downloaden. Waarschijnlijk ook SSL gerelateerd.

Dan kan je nog proberen om de offline .NET Framework 4.8 installer op een andere pc te downloaden, zie hier: Microsoft .NET Framework 4.8 offline installer for Windows - Microsoft Support, download link. Deze met de hand overzetten (USB stick ofzo) naar de Windows 7 pc, en daar installeren. Daarna proberen OBDwizSetup.exe starten en hopen dat ie snapt wat er gebeurd is.

En anders: Ik denk dat je beter je energie kunt steken in de betreffende software op Windows 11 aan de praat proberen te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 13-10-2025 17:17 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Dat zou moeten werken.

Roomba E5 te koop

Pagina: 1