USB-switcher gezocht met 3+ USB-A in (1 actief, rest off)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-10 14:35

jdh009

FP ProMod
Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MG4RR1lEGJ-pxnVtSSFRLHZXD98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zGAhWkQlX6VhuM0hsaxdvUA5.jpg?f=fotoalbum_large
Situatie:
Ik gebruik drie fysieke toetsenborden (Japans, Nederlands en Oekraïens), elk met een eigen lay-out. Via de USB-dock blijven ze allemaal actief en ontvangen stroom, waardoor ze tegelijk input kunnen geven. Dat is op zich niet ernstig, maar tijdens studie of werk wordt het rommelig: ik kan ze niet op mijn bureau laten liggen zonder dat er regelmatig toetsen worden ingedrukt door boeken, spullen of kabels. Kabeltjes steeds los- en vastkoppelen is geen echte oplossing; ik wissel te vaak tussen toetsenborden. De USB-poorten van mijn huidige dock op mijn bureau zitten te dicht op elkaar en zijn meer bedoeld voor ‘plug and stay’ of hooguit incidenteel een USB-stick. Daardoor raken de kabels en de dock onnodig belast.

Ik zoek daarom een hardwarematige USB-switcher die ik op deze dock kan aansluiten waarmee ik één toetsenbord/USB poort actief kan houden en de rest uit, vergelijkbaar met de oude SCART-schakelaars: één kanaal actief, de rest niet doorgegeven. Wat mij daarna ook een betere optie geeft om die kabelzooi, te zien op de foto die verder weinig toevoegt aan de vraag, op te ruimen met korte kabeltjes of door ze weg te werken.

Ik zoek een: Dus een degelijke USB-switcher (of HUB) met minimaal drie (liefst vier) USB-A-ingangen, zodat fysiek gemakkelijk op het bureau te regelen is welke actief is en de rest fysiek uitgeschakeld wordt/is/kan worden. Voor nu volstaat drie, maar bij uitbreiding met een extra niet-Latijnse taal zou een vierde USB-A ingang handig zijn. De uitgang mag USB-A of USB-C zijn. De switcher hoeft geen USB power delivery te ondersteunen.

Ik heb al gezocht naar oplossingen, maar de meeste producten richten zich op het omgekeerde gebruik: één set randapparatuur delen tussen meerdere computers. Ik wil juist meerdere toetsenborden op één systeem, met fysieke in- en uitschakeling per apparaat of een switch die altijd maar één actief houdt. Merken als UGREEN bieden vergelijkbare apparaten, maar die sturen ook beeldsignalen door, wat de techniek complexer en duurder maakt. Ik zoek in feite een USB-hub met fysieke selectie per poort.

Zoals dit, maar dan met meer dan twee ingangen, suggesties zijn zeer welkom, zeker van mensen die een vergelijkbaar apparaat zelf gebruiken en kunnen bevestigen dat het product goed werkt.

Wat is je budget?
Geen vast budget. Ik verwacht dat een geschikt apparaat laag geprijsd is en maximaal rond €30 kost, maar ik betaal liever iets meer voor een betrouwbare oplossing met goede bouwkwaliteit.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur. Degelijke USB-switcher of hub met stevige behuizing en betrouwbare schakelaars. Fysieke knop, knoppen of schuifschakelaar vereist. Duidelijk statuslampje per poort of kanaal dat zichtbaar maakt welke ingang actief is, en dus welk toetsenbord.

Ik heb op aanraden van een kennis een tijdje geleden bij de Action een dock gekocht met aan- en uitknoppen. Helaas was dat qua kwaliteit niet zo’n succes en bleken die knoppen niet echt bedoeld voor regelmatig aan- en uitzetten.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:57
Ik heb deze liggen. Stuur maar een PB bij interesse:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8C6L6JsH/trust.jpg

Werkt nog prima, maar is vervangen door een grotere.

[ Voor 19% gewijzigd door Afrit13 op 11-10-2025 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:02

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik heb deze werkt ook prima met in en uit schakelen

https://www.bol.com/nl/nl...e-zwart/9300000131738679/

Whitelabel ding dus zijn onder meerdere namen en bij verschillende shops te krijgen ook bij aliexpress en iets goedkoper.

Si vis pacem, para bellum