Vraag
Alle reacties
Je hebt mogelijk (onbedoeld) malware draaien. Check met anders sites, zoals virustotal. En lees de geboden informatie in de linkjes op die waarschuwingspagina.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ga eens naar de Google Webmaster Tools (heet nu blijkbaar Search Console) https://search.google.com/search-console/ en probeer toegang te krijgen tot de gegevens over jouw domein.
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Ik denk dat je moet kijken naar hoe je naar die subdomeinen zijn aangemaakt, hoe bezoekers worden doorgestuurd en hoe vaak. Er zijn verschillende manieren om te forwarden (bijv, dat je de nieuwe url toont in de adresbalk, of juist de oude domeinnaam).
Het kan ook zijn dat een bezoeker binnenkomt op een domein met een mooi certificaat en door jou wordt doorgestuurd naar plek die geen certificaat heeft... Ik heb al eens ervaren dat Chrome/ Google dat soort dingen niet fijn vind.
Het kan ook zijn dat een bezoeker binnenkomt op een domein met een mooi certificaat en door jou wordt doorgestuurd naar plek die geen certificaat heeft... Ik heb al eens ervaren dat Chrome/ Google dat soort dingen niet fijn vind.
Ik heb 6 subdomeinen die elk aan docker containers hangen die op mijn NAS draaien. Daarin is sinds gister niets gewijzigd. En een inspectie zegt ook dat er niets mis is met die subdomeinen.Room42 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 14:09:
Je hebt mogelijk (onbedoeld) malware draaien. Check met anders sites, zoals virustotal. En lees de geboden informatie in de linkjes op die waarschuwingspagina.
Ik vind het ook wel vreemd, want ik gebruik geen Google DNS, search of überhaupt Chrome of iets (safari op Mac). Ik begrijp niet waar dit ineens vandaan komt.
Is dit echt een melding van google safe browsing? Heb je dat überhauot op je mac? Het komt wat "fake"op mij over.
Dat is een feature van Safari: Voordat je een website bezoekt, kan Safari informatie uit het webadres naar Google Safe Browsing en Apple sturen om te controleren of de website frauduleus is en of er malware is gedetecteerd.iAR schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 15:22:
Ik vind het ook wel vreemd, want ik gebruik geen Google DNS, search of überhaupt Chrome of iets (safari op Mac). Ik begrijp niet waar dit ineens vandaan komt.
Thanks. Dan blijft nog de vraag hoe ik daarin terecht ben gekomen.
En dan gok ik dat de Home Assistant connectie die ik via een url met api key naar Mealie doe (en een foutmelding geeft), daar buiten valt?!
Je host de site via je eigen thuisnetwerk? Ik gok dat die ip ranges niet zo heel fijn worden gevonden.
Mijn externe ip?martin_v_z schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 16:01:
Je host de site via je eigen thuisnetwerk? Ik gok dat die ip ranges niet zo heel fijn worden gevonden.
Lol. Maar dat zijn toch gewoon ip-ranges van providers. Zou wel vreemd zijn als daar ineens iets geks in zou zitten.Room42 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 23:27:
Uiteraard. Tenzij je je private IP in je DNS gestopt hebt. Maar dat kun jij beter vertellen dan wij.
Ik heb hetzelfde probleem sinds een week of twee.
Domein via mijn.host en hun nameservers. Alle subdomeinen (maar ook mijn proton mail) worden door Google als unsafe gezien zonder duidelijke aanleiding. De meeste subdomeinen staan ook nog eens geblokkeerd vanaf extern in nginx.
Domein via mijn.host en hun nameservers. Alle subdomeinen (maar ook mijn proton mail) worden door Google als unsafe gezien zonder duidelijke aanleiding. De meeste subdomeinen staan ook nog eens geblokkeerd vanaf extern in nginx.
"Chaos kan niet uit de hand lopen"
Nee, juist IP-ranges van consumentenverbindingen zijn over het algemeen per definitie al verdacht. Je wilt niet weten wat voor rotzooi mensen hebben draaien.iAR schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 07:51:
[...]
Lol. Maar dat zijn toch gewoon IP-ranges van providers. Zou wel vreemd zijn als daar ineens iets geks in zou zitten.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Pagina: 1