Schadevrije jaren opbouwen door elk halfjaar overstappen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-10 09:37

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Online lees je op verschillende websites dat de meeste verzekeraars bij opzegging van een autoverzekering na meer dan een halfjaar (185/190 dagen), een (heel) schadevrij jaar registreren:
Schadevrije jaren bouw je normaal gesproken per verzekeringsjaar op. Het kan zijn dat je géén schadevrij jaar meekrijgt als je tijdens het verzekeringsjaar wisselt van verzekeraar. Bij de meeste verzekeraars krijg je na 180 tot 185 dagen een schadevrij jaar. Bij Avéro Achmea, Nationale-Nederlanden Bank en SNS krijg je pas een schadevrij jaar erbij als je een heel jaar verzekerd bent. Stap je net te vroeg over, dan loop je soms een heel schadevrij jaar mis. Dit wordt je als verzekerde bij een overstap niet verteld.

Er wordt aan een vernieuwd systeem voor schadevrije jaren gewerkt (nu nog Roy-data). Het is nog niet bekend wanneer dat wordt ingevoerd.
Zolang dit nog mogelijk is, wil ik hier graag gebruik van maken. Zijn er hier mensen met ervaring? Bij welke verzekeraars werkt dit wel of niet? En zijn er nog dingen om rekening mee te houden?

Ik ben nu bij OHRA verzekerd, en het halfjaar is bijna voorbij. Toen ik ze hiernaar vroeg, kreeg ik een vrij vaag antwoord. Volgens hen hangt het af van de nieuwe verzekeraar of die het als schadevrij jaar ziet (terwijl ik online juist veel lees dat de oude verzekeraar dit wel of niet zo registreert).

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Het hangt af van oude verzekeraar.
Ik weet niet of ze officieel maar boven toe moeten afronden bij half jaar, of bij wijze van spreken na 364 dagen nog steeds 0 mogen registreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:38
Let ook op dat veel verzekeraars een contractperiode hebben van een jaar. Moet je kunst en vliegwerk uithalen met auto overschrijven en weer terug om van verzekering te kunnen schakelen.

Komen steeds meer met flexibele verzekeringen die je per dag op kunt zeggen, maar kijk goed de voorwaarden na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miljanair
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-10 22:46
Ik heb dit een keer of 4 a 5 gedaan en dit werkte inderdaad. Afgelopen 2 keer had ik een verzekeraar die de jaren anders had afgerond ofzo en was het niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-10 09:37

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
@Miljanair Bij welke verzekeraars had jij wel en niet succes?

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miljanair
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-10 22:46
Ulster Seedling schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 18:41:
@Miljanair Bij welke verzekeraars had jij wel en niet succes?
Bij Ohra en bij NN lukte het dacht ik. Die kan je steeds wisselen na c.a. 185 dagen (in ieder geval tot een halfjaar geleden).

[ Voor 3% gewijzigd door Miljanair op 11-10-2025 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-10 21:01

Tys

Ik heb dit ook jaren gedaan, maar ik moest er uiteindelijk mee ophouden omdat het aantal schadevrije jaren niet hoger mag zijn dat het aantal jaren dat je je rijbewijs kunt hebben.

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

Pagina: 1