Philips weigert promotie te leveren Baristina

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowyLeopard
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22-10 23:27
Hi Tweakers!

Dit is de eerste keer dat ik hier een vraag stel, laat gerust weten als ik dit op een andere plek of op een andere manier moet doen.

Begin dit jaar een Philips Baristina besteld. Ze hadden een promotie waarbij kopjes (volgens Philips een waarde van 25 Euro) zouden geleverd worden zodra je de machine online aanmeld.

Netjes aangemeld en kreeg een mail terug dat ze niet op voorraad waren, maar dat ze mijn kant op zullen komen en ik communicatie zal kunnen verwachten zodra terug op voorraad.

Uiteindelijk nooit mails ontvangen, dus ik stel de vraag aan de klantenservice. “Volgens het systeem is dit al geleverd, en is te lang terug om voor ons met PostNL te praten.” Nogmaals aangekaart en een 15% kortingscode ontvangen voor “het ongemak”. (Nieuwe gebruikers krijgen 10%…)

Kunnen ze dit zomaar doen? Ik voel me als consument enorm bedonderd en weet niet of ik nog iets anders kan doen. Nooit een tracking code oid ontvangen…

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:43
Ik denk dat de winkel waarje gekocht hebt je aanspreekpunt moet zijn. Zij verkochten dit met apparaat met een promotieactie twv €25, dus als die kopjes niet leverbaar zijn en je ook geen €25 van ze krijgt lijkt mij dit ‘non conform’.

Dus ik denk eerst eens een vriendelijke mail naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowyLeopard
Thanks! Ik ga dat eens proberen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Begin dit jaar? Januari? Februari?
Dat is 8 a 9 maanden geleden en je trekt nu pas aan de bel?
Enorm bedonderd voelen vind ik dan wel erg sterk uitgedrukt.
Je kan t bij de winkel proberen maar uiteindelijk is dat een actie van de fabrikant en niet van de winkel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
Arjant2 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:06:
Je kan t bij de winkel proberen maar uiteindelijk is dat een actie van de fabrikant en niet van de winkel.
Het is een actie van de fabrikant maar wel een waar de winkel hoogstwaarschijnlijk reclame mee heeft gemaakt. En als winkel adverteert met 'Baristina met Philips kopjes-actie t.w.v. 25 euro' - en het is uiteindelijk een 'Baristina zonder actie', dan voldoet het apparaat dus niet aan de geadverteerde eigenschappen. En heeft de winkel je dus iets verkocht wat niet conform is wat je als koper mag verwachten.

(IANAL, voor alle zekerheid. Ik kan er juridisch volledig naastzitten, maar dit is hoe ik er als argeloze consument tegenaan kijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
@vanaalten snap ik maar als de consument drie kwart jaar later eens aan de bel trekt kan je de winkel moeilijk iets kwalijk nemen.
Zonder de voorwaarden van de actie valt er sowieso weinig over te zeggen. Ik kan me goed voorstellen dat de winkel bij een dergelijke promotie van de fabrikant zich wel indekt, maar goed ook dat is koffiedik kijken ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Arjant2 op 11-10-2025 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bijna een jaar nadat de actie begon is wel wat laat denk ik:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Opzich wel aardige uitziende kopjes.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowyLeopard
Jullie hebben gelijk in de zin dat ik nu pas contact opneem. Mij stoort het dat er met mij contact opgenomen zou worden met bezorg gegevens zodra ze terug beschikbaar zouden zijn en dat dit niet is gebeurt nadat ik mij netjes tijdig had geregistreerd. Hierdoor kan ik niet weten dat iets mijn kant op komt, maar ik had dus eigenlijk eerder tijd moeten maken om regelmatig te peilen bij de klantenservice.

Dank voor de antwoorden, ik ga het hier bij laten denk ik. Lijk hier namelijk niet veel aan te kunnen doen op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:53
Hier werden ze pas na ruim een half jaar afgeleverd zonder enige melding vooraf. Het is dus niet gek dat je pas veel later contact opneemt, de actie was gewoon belabberd in zijn communicatie.

Ik zou dus toch bij de klantenservice klagen dat je nooit wat hebt ontvangen en dat het enige antwoord dat je hebt gehad een mail is dat je af moet wachten en meer zult horen. Als ze dan geen bericht geven, moeten ze ook niet klagen dat je niet tijdig na de levering hebt doorgegeven dat het niet ontvangen is.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

De fabrikant kan natuurlijk nooit klagen dat de klant te lang heeft gewacht als de fabrikant zelf heeft aangegeven dat de klant moet wachten...

Ja, je kan juridisch ook bij de winkel terecht omdat die altijd verantwoordelijk zijn om een conform product te leveren, zoals in andere posts al is aangegeven. Maar de fabrikant heeft destijds aangegeven dat ze deze kopjes zouden gaan leveren. Tenzij er nog relevante haken en ogen zitten aan hun voorwaarden (die we hier natuurlijk niet kunnen teruglezen) gaan ze daarmee zelf ook een verplichting aan.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
Ik zou het er niet bij laten, je hebt zeker niet verzuimd door geen contact meer te zoeken. Zoals hierboven al geschreven was de instructie wachten tot nadere berichtgeving, aldaar je die niet hebt gehad is het je goed recht om te peilen in hoeverre ze zijn om de koopovereenkomst te vervullen. Het is aan hun om te bewijzen dat je de kopjes daadwerkelijk ontvangen hebt. Een track and trace is dan niet genoeg. Aldaar je nu geklaagd hebt gaat ook de verjaringstermijn als ik mij niet vergis nu pas lopen. En anders sowieso geen probleem want die termijn was nog nooit voorbij.
Pagina: 1