Maximaal hoogte xps loodslab/condenspunt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReversdRainbow
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13-10 12:56
Goedenmorgen allen ,
De situatie is als volgt :
Dakterras van 4m breed bij 2,10m diep , deze is geïsoleerd met 30mm pir of xps dat kan ik niet goed terug vinden in de papieren

Nu stelt dit uiteraard vrij weinig voor en zou ik graag wat xps toevoegen bovenop de dakbedekking die pas een paar jaar oud is

Daar wou ik 60mm voor gaan gebruiken

De tegels zijn 50mm dik en als ik die waterpas doortrek zit ik al 20mm boven de loodslab

Aan de muurkant zit bovenkant tegel gelijk met bovenkant loodslab
Dus zou de xps 1cm boven de loodslab uitkomen maar we houden er een goot tussen

De platen worden wel afgeschuind zodat er rondom een mooi gootje ontstaat 60 naar 0 ( de dakbedekking)

Is dit oke met de loodslab , en met het condensatiepunt omdat er nu meer isolatie op het dak ligt dan eronder?

Bvd en een goed weekend allemaalAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wPBQgrgzuFtoArbubgDjoMJlp6c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oLo6bjvueTuq9Onh0fiTOrx3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EFE7sZo6_KzbYWIPRFXT4YYDWos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I6uZpKHqLdU3jrcbF0hCdvsy.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
is allemaal boven je dampdichte laag dus je kunt zo dik als je wilt.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:58
Precies. Waar je alleen wel rekening mee moet houden is je gootje. Zorg dat die breed genoeg is om ook heftige regenbuien af te handelen. Zeker omdat je lood straks het laagste punt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReversdRainbow
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13-10 12:56
No Hands schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 12:46:
is allemaal boven je dampdichte laag dus je kunt zo dik als je wilt.
TwingyTwingy schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:08:
Precies. Waar je alleen wel rekening mee moet houden is je gootje. Zorg dat die breed genoeg is om ook heftige regenbuien af te handelen. Zeker omdat je lood straks het laagste punt is.
Bijde bedankt geeft de mens toch wat gemoedsrust!
Mvg