Goedemorgen allemaal,
Ik wil mijn desktop gaan vervangen. Wil niet te veel uitgeven maar als een iets duurder component ergens een betere koop is dan is dat geen probleem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gaming e.d. denk aan Battlefield 6, Civ VII, Anno, Rimworld. Ik heb een 3440x1440 100Hz scherm (uitvoering: Dell Pro Plus P3425WE Zwart).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zeg plusminus €1500,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende componenten neem ik mee:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik neig nu naar het volgende maar ben heel benieuwd wat jullie voor suggesties hebben:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Corsair, Asus en MSI hebben mij nooit problemen gegeven in het verleden. Maar ben niet heel merkvast.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik betaal de energierekening zelf dus stroomverbruik telt wel mee.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben vooral opzoek op een kritische blik op het systeem en met de vraag of alle componenten qua prijs/kwaliteit verhouding goed zijn. Tientje meer of minder is niet erg.
Ik wil mijn desktop gaan vervangen. Wil niet te veel uitgeven maar als een iets duurder component ergens een betere koop is dan is dat geen probleem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gaming e.d. denk aan Battlefield 6, Civ VII, Anno, Rimworld. Ik heb een 3440x1440 100Hz scherm (uitvoering: Dell Pro Plus P3425WE Zwart).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zeg plusminus €1500,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende componenten neem ik mee:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Behuizingen | Corsair Carbide 500R Black | € 0,- | € 0,- |
1 | Webcams | Logitech C920s - HD Pro Webcam | € 57,38 | € 57,38 |
1 | Toetsenborden | Keychron K2 Wireless Mechanical Keyboard Aluminum Frame (Version 2) (Gateron Brown) | € 0,- | € 0,- |
1 | Muizen | Logitech G500s Gaming Mouse | € 0,- | € 0,- |
1 | Muizen | Logitech TrackMan Marble | € 0,- | € 0,- |
1 | Optische drives | LG GH22NS50 | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 57,38 |
Ik neig nu naar het volgende maar ben heel benieuwd wat jullie voor suggesties hebben:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 209,90 | € 209,90 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 149,- | € 149,- |
1 | Videokaarten | Sapphire Pulse Radeon RX 9070 | € 586,87 | € 586,87 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 (Black) | € 30,67 | € 30,67 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 123,96 | € 123,96 |
1 | Voedingen | NZXT C850 Gold ATX 3.1, Zwart | € 125,92 | € 125,92 |
1 | Interne SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB | € 228,20 | € 228,20 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.454,52 |
Corsair, Asus en MSI hebben mij nooit problemen gegeven in het verleden. Maar ben niet heel merkvast.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik betaal de energierekening zelf dus stroomverbruik telt wel mee.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben vooral opzoek op een kritische blik op het systeem en met de vraag of alle componenten qua prijs/kwaliteit verhouding goed zijn. Tientje meer of minder is niet erg.
Scientia potentia est