Vraag

• Merlanni
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-11 17:26
Mijn vraag
Is er een adapter om mijn 12+4 kabel te gebruiken op mijn Sapphire 9070 XT pure die twee acht pins heeft?

PSU is Corsair RM 1000X alle zes pcie aansluitingen zijn in gebruik. 4 voor graka met twee verlopen naar de 8 oins op de graka en twee naar het bord. Nu heb ik een interne regelunit voor meer interne usb aangeschaft, maar die heeft een pin 8 nodig. geen sata of molex.
...
Ik heb de verkeerde kabel al gekocht, en ben huiverig om weer iets te bestellen. Het gros is 2x8 op de voeding en 12+4 op graka. Het is ook mooier om van vier naar 1 kabel te gaan.

Bij voorbaat dank.
...

Alle reacties

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:47
Dus je gebruikt nu 4 aansluitingen op je voeding voor 2 aansluitingen op de videokaart?

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:18
de kaart is maar 2x pcie nodig,waarom 4 kabels er naar toe???

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:51
Pigtail kabels denk ik? Dus feitelijk 2 kabels.

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:51
Welk moederbord en cpu? Meeste borden hebben namelijk meer dan genoeg aan 1x 8 pins en is de 2e puur aanwezig voor extreme overcocking.

Maar zelfs met 2 naar het bord en 2 naar de gpu zou je nog over moeten hebben, dus denk dat hier iets niet goed zit..

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:18
volgens de manual zitten er 4 van deze pigtale kabels bij,dan ben je er ook maar 2 van nodig dan,dan heb je er 2 over die je voor interne usb lijkt me

https://assets.corsair.co...uctcontent/RMx_Manual.pdf

En ,maak foto's van hoe je het nu hebt aangesloten, geeft vaak veel meer duideijkheid ineens

[ Voor 39% gewijzigd door freaky35 op 11-10-2025 17:41 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Plus welke USB unit je hebt gekocht, want ik vraag me wat af welke echt een PCIe power connector gebruikt daarvoor.

• Merlanni
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-11 17:26
Dank voor de antwoorden.

Ik begrijp dus dat er geen adapter te krijgen is. Ik zal proberen of de kaart werkt met 2 pci e kabels met een 6+2 aansluiting. Bij mijn vorige kaart een 6700xt ging dat niet en moest ik 2 van die kabel met een adapter op de graka aansluiten, vandaar dat ik vier kabels uit de voeding met een splitter op de twee graka aansluiten hebt gemonteerd.

Die interne usb is van NZXT, enfin, ik kan ook twee sata adapter naar pcie 8 kopen.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:09

nelizmastr

Goed wies kapot

Merlanni schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 09:33:

Die interne usb is van NZXT, enfin, ik kan ook twee sata adapter naar pcie 8 kopen.
Sata naar pcie adapters zijn een recept voor brandgevaar dus let op dat je er geen apparatuur mee gaat opladen bijv. zoals een smartphone met fast charge, een laptop, grote powerbanks etc. SATA kabels zijn nl. niet geschikt voor meer stroom dan twee gemiddelde HDD (50W ongeveer).

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1