Situatie
— Ik gebruik al >15 jaar uitsluitend Linux, maar voor een nieuwe opdracht heb ik nu ook Windows nodig.
— Mijn huidige laptop is einde levensduur, dus ik wil een nieuwe desktop.
Gebruik
— Software testing; development; data-analyse; Python, C/C++, MATLAB, R.
— In vrije tijd incidenteel gamen (geen prioriteit).
Budget
— Liefst rond €750, max €1000 (alleen wat nodig is).
Ervaring & randvoorwaarde
— Geen self-build/upgrade-ervaring. Ik wil me daar later graag in verdiepen, maar nu moet het plug-and-play zijn.
— Daarom zoek ik een systeem dat makkelijk uitbreidbaar is (RAM/SSD/HDD/GPU) en waar ruim community-support/documentatie voor bestaat, zodat ik stap voor stap kan leren zonder alles zelf te hoeven uitvinden.
Eisen
— Direct leverbaar en plug-and-play (geen zelfbouw).
— Windows vooraf geïnstalleerd (Linux zet ik er zelf wel op).
— Dual boot met Linux als daily driver → goede Linux-compatibiliteit is belangrijk.
— Uitbreidbaar: later eenvoudig extra RAM, extra SSD/HDD en eventueel een GPU kunnen plaatsen.
— Geen muis, toetsenbord of monitor nodig. Ook liever geen fancy RGB-lighting e.d.
Wensen
— Gangbare, goed gedocumenteerde componenten waarover veel community-ervaring te vinden is.
— Kast en voeding die uitbreiden in de toekomst praktisch maken.
Waar ik advies over zoek
— Concrete tips/aanbevelingen voor kant-en-klare systemen die hierbij passen (evt. huidige aanbiedingen/sales).
— Welke merken/leveranciers/componenten aan te raden zijn en welke ik beter kan vermijden.
— Als iemand via Tweakers iets passends te koop aanbiedt, hoor ik het ook graag.
Alvast bedankt!
— Ik gebruik al >15 jaar uitsluitend Linux, maar voor een nieuwe opdracht heb ik nu ook Windows nodig.
— Mijn huidige laptop is einde levensduur, dus ik wil een nieuwe desktop.
Gebruik
— Software testing; development; data-analyse; Python, C/C++, MATLAB, R.
— In vrije tijd incidenteel gamen (geen prioriteit).
Budget
— Liefst rond €750, max €1000 (alleen wat nodig is).
Ervaring & randvoorwaarde
— Geen self-build/upgrade-ervaring. Ik wil me daar later graag in verdiepen, maar nu moet het plug-and-play zijn.
— Daarom zoek ik een systeem dat makkelijk uitbreidbaar is (RAM/SSD/HDD/GPU) en waar ruim community-support/documentatie voor bestaat, zodat ik stap voor stap kan leren zonder alles zelf te hoeven uitvinden.
Eisen
— Direct leverbaar en plug-and-play (geen zelfbouw).
— Windows vooraf geïnstalleerd (Linux zet ik er zelf wel op).
— Dual boot met Linux als daily driver → goede Linux-compatibiliteit is belangrijk.
— Uitbreidbaar: later eenvoudig extra RAM, extra SSD/HDD en eventueel een GPU kunnen plaatsen.
— Geen muis, toetsenbord of monitor nodig. Ook liever geen fancy RGB-lighting e.d.
Wensen
— Gangbare, goed gedocumenteerde componenten waarover veel community-ervaring te vinden is.
— Kast en voeding die uitbreiden in de toekomst praktisch maken.
Waar ik advies over zoek
— Concrete tips/aanbevelingen voor kant-en-klare systemen die hierbij passen (evt. huidige aanbiedingen/sales).
— Welke merken/leveranciers/componenten aan te raden zijn en welke ik beter kan vermijden.
— Als iemand via Tweakers iets passends te koop aanbiedt, hoor ik het ook graag.
Alvast bedankt!