Velux dakramen voorzien van motor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr3ggel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:04
Hallo,
Ik ben bezig om op zolder een kantoor te maken.
Op zolder heb ik twee Velux dakramen van het type GGL SK01 (114cm breed, 70cm hoog).

Ik wil beide dakramen voorzien van een motor en wellicht later eentje voorzien van een electrische buitenzonnewering of rolluik.

Ik kan echter niet vinden welke motor ik nodig heb, en of er uberhaupt wel geschikte motor is voor dit type raam.
Mijn voorkeur is een raam met een bekabelde voeding, maar Solar is ook goed.

Ik heb inmiddels met Velux Nederland contact gehad. Zij geven aan dat ik een KMG 100K motor nodig heb voor dit type raam.
Tevens heb ik contact gehad met een dealer. Zij geven aan dat een KMG 100K niet past (i.v.m. beperkte hoogte en dat ik een KSX 100 nodig heb.

Via google vond ik deze pagina op de Belgische Velux website, en volgens de tekst zijn beide geadviseerde motoren niet bruikbaar i.c.m. het SK01 dakraam.
Op basis van die website kloppen beide tegenstrijdige adviezen dus niet en is het me op dit moment totaal niet duidelijk welke motor ik nodig heb om mijn dakraam elektrisch te openen en te sluiten. En of er uberhaupt een geschikte motor is voor mijn type dakraam.

Mocht iemand thuis zijn in Velux dakramen en bijbehorende motors dan wordt zijn/haar advies enorm gewaardeerd.
En als er aanvullende vragen zijn, dan hoor het graag.

typeplaatje van één van de (identieke) dakramen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ijavfEHns0mvm9Djpd7onxm_Hs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ARzFhcsROm4vfPypNoe5ubbd.jpg?f=fotoalbum_large