Ervaringen met BBned ADSL (oa. bbeyond en scarlet)

Pagina: 1
Acties:

• hoodlum
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Binnenkort gaat BBned ADSL leveren bij mij in de buurt. Er is op internet helaas vrij weinig te vinden over de ervaringen die mensen met deze vorm van ADSL hebben. Omdat BBned snellere abonnementen levert (toestaat?) dan de KPN ben ik toch heel benieuwd naar wat mensen van BBned vinden.

De providers die ADSL over het netwerk van BBned leveren zijn:
- bbeyond
- Ision
- Ladot
- Scarlet
- Support Net
- VIA NET.WORKS

De meeste hiervan zijn zakelijk, maar iig scarlet biedt ook particuliere abonnementen aan (wat ten goede komt voor de prijs natuurlijk). Ikzelf zit te denken over het 2048/512 abo van scarlet (fl. 249- p/m).

Mijn vraag nu: is er iemand hier die ervaring met BBNed ADSL heeft en zo ja wat zijn je ervaringen hiermee.

Ik ben vooral geintresseerd in download/uploadsnelheden, prestaties in games, storingen en service. Vermeld er aub bij bij welke provider je zit en welk abonnement je hebt.

Bij voorbaat dank!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 20:20
Ff omhoog halen, want ik ben ook geinteresseerd in dit (ook 2048 voor ongeveer die prijs).

No production networks were harmed during this posting

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:17

Termy

valt er nog wat te fragge?

planet 1024/256 werkt ook goed met downe en games hor :)

ben ook wel benieuwd ja dus let's kick:

*schop*

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Cistron biedt zijn diensten ook aan via BBNed. Dan zou ik zeker voor hun kiezen. Nadeel is dat er nog vrijwel nergens linesharing beschikbaar is via BBNed.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:52

Crazy D

I think we should take a look.

Ik heb het 2mbit/512kbit abbie via Scarlet (sinds ruim een maand ong).
Heb nu 1 storing gehad, afgelopen vrijdag, duurde ong. 20 minuten, daarna was het nog ff kwakkelen, maar na de modem ff zonder stroom te zetten was dat kwakkelen over.
Ik heb me aangemeld toen Scarlet eigenlijk de zaken nog niet goed op orde had, ik zal je de ellende besparen, maar dat zou nu over moeten zijn. Medewerkers van Scarlet en Bbned die ik heb gesproken willen absoluut wel helpen, er is cq. was een nogal groot communicatieprobleem. En 't schijnt heel moeilijk te zijn om de 2mbit cap die er nu nog op zit er ook af te halen.
Snelheid is tot op heden behoorlijk stabiel. Download zit tussen de 200 en 220kb/s, upload rond de 50kb/s (en storen elkaar niet, zoals het hoort).
Ik ben op zich erg tevreden over de verbinding zelf, heb alleen nog een zwart hoofdstuk over de periode van voor ik de adsl aansluiting daadwerkelijk had (het is bv. vrij k*t om pas nadat alles aangesloten is en ik zit te internetten er achter te komen dat linesharing nog niet mogelijk is, terwijl tot die tijd consequent beloofd werd dat dat wel mogelijk is). Een welkomstbrief, en email en homepage gegevens heb ik bv ook nog niet (morgen maar weer eens bellen... :z).
Lijn is goed, service op dit moment niet. Als je via bbned een andere ISP dan Scarlet kan kiezen zou ik zeker voor een andere provider gaan.

PS gamen doe ik niet, dus dat weet ik niet. Pings zijn op de meeste websites 10-20 ms, wel vrij lekker als je pings van 400+ gewend bent).

Exact expert nodig?

Verwijderd

Ik vind bbeyond K.T!
Pakket losses...soms tot 50%
Soms krijgen we geen data over de lijn.
Vorige week was er een DSLAM bij ze uitgefikt of hoe je dat schrijft en toen lag onze verbinding er 6 uur uit, wij zijn een bedrijf...zegt genoeg denk ik!
Heelveel hickups op de lijn...
Doe mij maar geen bbeyond!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:52

Crazy D

I think we should take a look.

Woei, schop ook ff een oud topic ;)

Maar ja, wat voor abbie hebben jullie? Als je een gewoon ADSL abbie hebt, is het wel kut, mjah kan overal gebeuren...

Exact expert nodig?

Verwijderd

Cistron Maxx gebruiker (via BBned) hiero.

€ 99 p/maand
7800 / 512
datalimiet 100 gig p/maand

www.cistron.nl

B-)

p.s. zzer tevreeee !!! danny & cis rulezzz

Verwijderd

geen problemen met scarlet ook nu is het mogelijk om de cap van 2mbit om hoog te zetten. draait dus als een trein hier.

ooit wel es een reverse op de scarlet ip's gezien ?? dan weet je dus ook op welk nettwerk je zit
Pagina: 1