Welke kleine SUV/cross-over?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeuxesse
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 00:01
Hey,

Ik ben op zoek naar een kleine SUV zoals de Peugeot 2008, Lynk & Co of Kia Stonic. Voornamelijk verliefd op de Peugeot, volledig mijn smaak, maar als ik alles over de PureTech motor lees twijfel ik. Is het nog een goede of slimme keuze? Ik heb een budget van €20.000 en heb de nieuwere versies van 2024/2025 op het oog met 10-20.000 km maximum op de teller. Zijn deze wet belts al beter? Of is het nog steeds een gok?

Of is de Lynk & Co of Kia Stonic een betere optie? Kia Stonic vind ik qua interieur het minste, maar weet wel dat deze het meest betrouwbaar zijn.

Heb echt al veeeeeeel auto's bekeken en vind onder de €20000 niet veel anders mooi dan deze bovenstaande.

Bedankt voor alle raad!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Voor mij heeft Stellantis zich volledig bewezen als totaal onbetrouwbare partner, dus voor mij zijn alle merken van hun een no-go, dus ook Peugeot. Lynk & Co is een Chinees merk, dat wil ik met al die (online verbonden) electronica ook niet meer, dus dan blijft er niet veel over. Ik zou voor de Kia gaan, ik heb daar in ieder geval 5 jaar prettig in gereden.

[ Voor 37% gewijzigd door Room42 op 10-10-2025 22:57 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:12
Lynk en Co is Volvo techniek en onderstel. Uit jou keuzes denk ik een goede, net als de Kia. Hij is wel serieus groter en sneller dan de Kia. Een, misschien wel twee klassen hoger (en serieus zwaarder) . Let daarop.

Zie hier het verschil
https://www.carsized.com/...v-vs-lynk-co-01-2021-suv/

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yeuxesse
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 00:01
Over de Lynk & Co service lees ik de ene ramp scenario na de andere in fora en trustpilot, ik denk dat ik deze ook laat vallen, lijkt me inderdaad ook wat te groot voor me.