Audio-systeem voor tuinkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoe01
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 11-10 16:33
Hoi,
Wij hebben net een tuinkamer gebouwd. Hier willen we graag muziek via Bluetooth kunnen luisteren en soms met een beamer een film of voetbal kijken. Ik zoek een audiosysteem wat ik hiervoor kan gebruiken. Het systeem moet (denk ik) een basis hebben waar ik twee goede speakers aan wil verbinden via draad. Het basissysteem wil ik ook bedraad koppelen aan de beamer. Als ik dan met de beamer iets afspeel, zou het geluid goed gesynchroniseerd moeten zijn met het beeld. Ik ga er vanuit dat het dan bekabeld moet zijn. Diverse aansluitmogelijkheden zoals HDMI en optisch zijn dan vast nodig.
Maar ik wil ook graag met de telefoon via Bluetooth muziek kunnen afspelen.
Nou denk ik terug aan de tijd 'vroeger', dat je een versterker had met speakers en verschillende uitgangen voor verschillende systemen (cd, radio, etc.) Maar anno 2025 zijn er vast veel slimmere systemen, alleen ben ik niet met de tijd meegegaan.

Wie kan mij adviseren wat te kopen, wat aan mijn wensen voldoet?

Bij voorkeur ook voor een redelijke prijs.

De tuinkamer is van hout, geïsoleerd en circa 50m3.

Mvg Theo.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:38

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Thoe01 Nu blijft je vraag hangen bij 'ik heb wat dingen onthouden van vroeger - wie reikt mij aan wat ik moet kopen'. Op Tweakers verwachten we echter een beetje meer eigen inzet. Dat begint bij vertellen wat je precies zoekt en voor welk budget. Denk dan aan de apparatuur die je reeds in bezet hebt en/of op het oog hebt; de benodigde aansluitingen; welke afspeelopties voor beeld en geluid, etc, én ook wat je zelf al gevonden hebt. Vergeet daarbij ook niet om gerichte vragen te stellen.

Een hulpmiddel daarvoor is dit format dat je krijgt als je een vraag stelt in het aankoopadviesforum:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Dit doen we niet om je te plagen, maar om je te helpen bij je zoektocht. Hoe beter het voorwerk is dat jij reeds gedaan hebt en hoe duidelijker je vraagstelling is; hoe beter je medeforumgenoten zullen begrijpen wat je zoekt en hoe beter de adviezen zijn die je zult krijgen. Het voorkomt ook dat je adviezen krijgt die niet van toepassing zijjn. Andere lezers met dezelfde vraag hebben er dan ook wat aan.

Ik verplaats je vraag naar het juiste subforum. Als jij je topicstart aanpast (klik op 'wijzig' bovenaan je bericht) en het format uitgebreid invult, dan krijgt je vraag ook sneller de goede hulp.

Om alvast te beginnen, lees dit bericht eens: Jorgen in "Keuze tussen receivers" om op een rijtje te krijgen waar jouw apparaat aan moet voldoen, want waarschijnlijk moet je nog steeds naar een receiver (= AV versterker) kijken.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:07
Je geeft geen budget, een goedkope versterker die aan de eisen de je noemt voldoet is de WiiM Amp. Met een paar stereospeakers en eventueel een subwoofer heb je je eisen ingevuld, maar ook hier is het zonder budget lastig adviseren, de goedkopere sets zijn er vanaf een paar honderd euro, maar je kan ook duizenden euros uitgeven hieraan... Wat voor de één redelijk is is voor een ander een vermogen en vice versa......

[ Voor 23% gewijzigd door martyw op 13-10-2025 11:17 ]