Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemels
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10-10 20:58
Hee allemaal,
Binnenkort gaan we buiten Europa op vakantie en hebben daar een lokale simkaart in mijn dual sim telefoon. Is er een manier om bijv. een 2FA SMS'je te ontvangen op mijn Nederlandse simkaart en tel nr. zonder dat ik roamingkosten krijg? Buiten Europa?

Ik vraag het omdat ik dat ooit eens gelezen dacht te hebben hier op Tweakers, maar ik ben het totaal kwijt... Het was iets heel simpels, waardoor ik dacht: "maar natuurlijk".

Iemand een tip misschien? Of misschien kan het gewoon niet?
Ben benieuwd
Thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nou uhh... ontvangen is toch gratis? Dus je zet je data/roaming uit en je bent klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemels
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10-10 20:58
Dankt voor je antwoord! Dat ontvangen gratis is wist ik overduidelijk niet. Enne..., het is inderdaad simpel ;)

Ik denk dat ik voor de zekerheid mijn NL sim uitschakel. Slechts voordat ik een 2FA SMS moet ontvangen enable ik de sim met roaming uit. Better safe than sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Check het even met je provider, ik weet het niet voor elk land, maar laatste keer dat ik buiten EU was wel iig. Data uit vantevoren moet goed zat zijn. Ben je tenminste bereikbaar bij noodgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Mijn provider (Simpel) heeft standaard sowieso data buiten Europa uit staan. En veel bellen doe je normaal niet perongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Sissors schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 22:04:
Mijn provider (Simpel) heeft standaard sowieso data buiten Europa uit staan. En veel bellen doe je normaal niet perongeluk.
Zet wel het data plafond aan voor de zekerheid, voor die 50 cent, is het een fijne verzekering als het per ongeluk nodig is. Je wilt niet schrikken bij thuiskomst en dan er achteraan moeten jagen voor coulance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:46
Zodra je je sim aanzet stuurt hij een minieme hoeveelheid data. De grotere providers ronden dat af naar 0. De kleinere zeggen "minimale is 1 mb", en je mag betalen.
Dus telkens aan/uit zetten heeft zeker ook nadelen. Zorg dat je data plafond / bij grotere providers zit, en vraag klantenservice roaming uit te zetten. Bewaar die chat ;)
Pagina: 1