Beste Tweakers,
Ik overweeg een upgrade van mijn GPU. Ik heb momenteel een RTX 3070 8GB, en zou willen overstappen naar bijvoorbeeld een RTX 5070Ti. Ik speel nu op 1080p maar overweeg overstappen op 1440p of 4k. Ik merk op 1080p al dat mijn FPS soms wat laag zijn op hoge settings. Zou dit een goede upgrade zijn in mijn systeem (12700k, 32GB)? Of zal de rest dan bottlenecken? En past het ook, of is bijvoorbeeld mijn PSU te zwak (750 watt)?
Bij voorbaat dank!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, op de korte termijn BF6 en Pax Dei (UE5). Ik speel vooral games die zwaar zijn voor de CPU, zoals Battlefield, MMORPGS en Survival Games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Nee
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Indien mogelijk, het hele systeem behalve mijn GPU.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een RTX 5070 ti
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar NVIDIA vanwege DLSS. Op basis van mijn eigen onderzoek lijkt dat beter te werken dan het alternatief van AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Hulp bij mijn keuze!
Mijn huidige systeem:
Ik overweeg een upgrade van mijn GPU. Ik heb momenteel een RTX 3070 8GB, en zou willen overstappen naar bijvoorbeeld een RTX 5070Ti. Ik speel nu op 1080p maar overweeg overstappen op 1440p of 4k. Ik merk op 1080p al dat mijn FPS soms wat laag zijn op hoge settings. Zou dit een goede upgrade zijn in mijn systeem (12700k, 32GB)? Of zal de rest dan bottlenecken? En past het ook, of is bijvoorbeeld mijn PSU te zwak (750 watt)?
Bij voorbaat dank!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, op de korte termijn BF6 en Pax Dei (UE5). Ik speel vooral games die zwaar zijn voor de CPU, zoals Battlefield, MMORPGS en Survival Games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Nee
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Indien mogelijk, het hele systeem behalve mijn GPU.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een RTX 5070 ti
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar NVIDIA vanwege DLSS. Op basis van mijn eigen onderzoek lijkt dat beter te werken dan het alternatief van AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Hulp bij mijn keuze!
Mijn huidige systeem:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i7-12700K Boxed | € 253,40 | € 253,40 |
1 | Moederborden | MSI PRO Z690-A DDR4 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3070 Vision OC 8G (rev. 2.0, LHR) | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Compact Wit | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 2 | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Renegade KF436C16RB1K2/32 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | BitFenix Whisper BWG750M | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne SSD's | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 157,55 | € 157,55 |
Totaal | € 410,95 |