Website online en toch kunnen bewerken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ronaldgerrits
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 13-10 13:58
Beste Tweakers,
Ben bezig met een website via Jouwweb. (Lekker makkelijk)
Het idee is dat ik een proefversie maak en publiceer om deze te kunnen laten beoordelen, en deze dan op het definitieve domein zet.
Nu heb ik hulp van een vriend maar wil graag zoveel mogelijk zelf doen. Hij werkt met Wordpress, maar dat is voor mij te ingewikkeld. Daarnaast schijnt de site van Jouwweb niet gekopieerd te kunnen worden naar WP?
Nu is het oude hostingbedrijf failliet, maar kan ik wel de site aanpassen?
Hopelijk hebben jullie tips voor me.
_/-\o_

Alle reacties

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Jouwweb is zo te lezen een eigen fabrikant en is niet (volledig) gebaseerd op open source software zoals WordPress. Daardoor kun je zo'n website niet - of niet makkelijk - verhuizen. Deze vendor lock-in (gebondenheid aan de provider) is dus een flink nadeel.

Als je het geen probleem vind om gebonden te zijn aan één leverancier die de prijs omhoog kan gooien, kun je dat wel doen. Vind je dat wel een probleem, dan zul je wat tijd moeten steken in het leren van het bouwen van een website of je laat het aan iemand anders over. Er zijn leerboeken verkrijgbaar over bijvoorbeeld WordPress.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:43

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Als je de rechten hebt voor gebruik van de layout op andere sites buiten JouwWeb om, dan kan je deze ook overzetten naar een WordPress theme.

Eén-op-één zal niet gaan, maar de styling kan je dan overnemen, als zal er ongetwijfeld in de URL een hoop 'rotzooi' tussen zitten wat bij hun CMS hoort.

Verder hoeft Wordpress niet ingewikkeld te zijn. Het is zeer intuïtief, en kent een breed scala aan thema's en plugins. Zelfs de installatie kan een appeltje en een eitje zijn als de hosting een one-click installer aanbiedt. En andes is het echt niet complex: Een database aanmaken, de inloggegevens opschrijven, Wordpress uploaden, en openen maar waarna er een installatie-pagina verschijnt.

Elk probleem of vraagstuk is wel ergens omschreven op internet.

[ Voor 43% gewijzigd door AW_Bos op 18-10-2025 01:36 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes