Wet die politieke advertenties nagenoeg verbiedt is vanaf…

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-10 23:18

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Topicstarter
Artikel: nieuws: Wet die politieke advertenties nagenoeg verbiedt is vanaf vrijdag actief
Auteur: @TijsZonderH

De titel van dit artikel vind ik niet helemaal stroken met de inhoud. De wet verbiedt de advertenties niet nagenoeg, maar reguleert ze en stelt er voorwaarden aan.
Daarnaast zou informatie over https://politiekereclame.nl/, waar veel Nederlandse advertentieplatformen aan meewerken, ook een mooie toevoeging zijn.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:36

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ik wilde in de titel wel verwerken dat je als eindgebruiker vrijwel geen ads meer gaat zien door deze wet, omdat Meta en Google ze allebei helemaal weren. 'Reguleren' vind ik daarmee te weinig recht doen aan de praktische impact ervan, vandaar dat ik bij 'nagenoeg verbieden' uitkwam.

En ik weet niet precies wie er achter die site zit, ik begrijp zomaar wat platforms? Ik vind het te willekeurig dat op te nemen.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-10 23:18

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Topicstarter
Verbieden vind ik wat anders dan dat grote partijen ze weren, maar daar verschillen we dan van mening over.

Onder andere het advertentieplatform wat jullie gebruiken is aangesloten bij politiekereclame.nl en verder ook de grote uitgevers, TV en radio-zenders: https://www.mediahuis.nl/...eren-politiekereclame-nl/

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ik snap je punt hoor, ik vind em ook wel lastig, maar ik probeer meerdere dingen in 80 tekens te krijgen, dan moet je zulke keuzes maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 19:36
TijsZonderH schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 16:52:
Ik snap je punt hoor, ik vind em ook wel lastig, maar ik probeer meerdere dingen in 80 tekens te krijgen, dan moet je zulke keuzes maken.
'Wet die politieke advertenties beperkt' is een stuk korter en correcter dan 'Wet die politieke advertenties nagenoeg verbiedt'.

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Hahn schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 16:56:
[...]

'Wet die politieke advertenties beperkt' is een stuk korter en correcter dan 'Wet die politieke advertenties nagenoeg verbiedt'.
Damn ja dat is veel beter, tijd voor weekend blijkbaar...

Pagina: 1