Ervaringen Toyota en USB-sticks?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-10 12:11
In mijn vorige Yaris heb ik een [Sandisk Ultra Fit USB 3.1 128GB Zwart](uitvoering: Sandisk Ultra Fit USB 3.1 128GB Zwart) gebruikt om muziek te luisteren.

Nu heb ik echter een nieuwe Yaris met alleen USB-C aansluitingen en een simpel verloop kabeltje werkt niet.

Iemand ervaringen met USB-C sticks die in de auto werken?

[ Voor 31% gewijzigd door HeSitated op 10-10-2025 12:02 . Reden: Enter deed iets anders dan verwacht 😉 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:46
Smartphone wil je niet als usb gebruiken neem ik aan? want dat werkt prima hier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:06
Dikke kans dat dat verloopkabeltje alleen bedoeld is om een laad-adapter aan te sluiten, en niet voor datatransfer. Ik zou dat met een laptop ofzo eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:20

nelizmastr

Goed wies kapot

In mijn Volvo werkt de USB-C poort ook niet voor data inderdaad. Men gaat er vanuit dat je via bluetooth je media streamt tegenwoordig vanaf een capabel device.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-10 20:37
Als je een nieuwe Yaris hebt, zal audio streamen naar de headunit waarschijnlijk wel kunnen.
Je hebt daarvoor twee mogelijke muziek-bronnen: op je tablet / telefoon alle muziek opslaan die voorheen op je USB-stick stond, of een muziekdienst (streaming dienst) gebruiken.
Bij dat laatste is het van belang dat je géén versie met reclame hebt, want dat wordt met véél hoger volume afgespeeld dan de muziek.

Daarnaast gebruikt een streaming dienst natuurlijk je mobiele verbinding, dus dan is het wel zo fijn als je een flatfee telefoonabo hebt.
Dat laatste geldt natuurlijk ook als je rechtstreeks op de headunit een muziekdienst gebruikt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:13
En wat heeft dit met de vraag van TS te maken?

Het antwoordt op de vraag van TS is ofwel het is een kabeltje dat enkel kan laden ofwel is die poort enkel nog geschikt voor laden.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-10 20:37
Ben(V) schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 14:33:
En wat heeft dit met de vraag van TS te maken?

Het antwoordt op de vraag van TS is ofwel het is een kabeltje dat enkel kan laden ofwel is die poort enkel nog geschikt voor laden.
Een beetje "out of the box" denken en proberen een alternatief te bieden t.b.v. het beoogde doel (muziek kunnen afspelen, ook als het niet via de USB-C-poort zou blijken te gaan werken? :o

[ Voor 12% gewijzigd door Renault op 11-10-2025 19:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:22
Gekke vraag misschien, maar heb je de handleiding al even doorgenomen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SEV7nLUkfMjUYR_eagLF_dkzPlw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CuAHOTRObu0erQequs8Ocgca.png?f=fotoalbum_large
Het was al eerder gesuggereerd dat dit het geval kon zijn, maar dit maakt je vraag naar USB sticks die in je auto werken voor het afspelen van muziek een beetje overbodig.
Pagina: 1