Ik ga opnieuw mijn bouwdepot aanleveren bij onze hypotheekverstrekker. Ze hebben nu ons bouwdepot van 22500 euro verdeelt over 50% verduurzaming (11.000,-)en 50% verbouwen(11.500,-)
Maar wij zijn meer kwijt aan verbouw kosten dan aan verduurzaming. Dus willen ze daar meer geld voor inzetten. Daarnaast kan je geld uit de verduurzamingspotje niet inzetten voor bouw zaken maar andersom kan je geld voor je bouwzaken wel aan verduurzaming uitgeven.
Mits dit van tevoren allemaal is aangeleverd.
Ik moet alleen heel specifiek noteren wat ik precies allemaal ga declareren en dat vind ik wel lastig. Elke week komt er wel weer iets bij waarbij ik denk oh ja dat had ik ook even moeten noteren.
En wat niet genoteerd is krijg ik niet vergoed.
Eerst was ons idee om vloerverwarming ook op de 1e te laten leggen. Nu hebben we besloten voor airco's (verwarmen/koelen) op de 1e.
Er zijn een aantal zaken die moeten gebeuren
1. De hele woning wordt geverfd en deels met muurglad bewerkt om kleine deukjes eruit te halen.(Dit doen we zelf. Geen kosten)
2. Op de begane grond komt vloerverwarming +- 2000 euro
3. PVC plak vloer + egaliseren +- 3500 euro
4. 1e verdieping komen 3 airco's +- 5500 euro
5. Zolder komt een dakkapel +- 8500 euro.
6 spouwmuren moeten worden na-geïsoleerd. (kosten onbekend)
7. Kruipruimte moet worden geïsoleerd en eventueel de betonvloer vanuit kruipruimte ook.(kosten onbekend)
8. Dak moet van binnen worden geïsoleerd nadat dakkapel is geplaatst.(isoleren dak doe ik zelf) +- 1500 euro
9. Verder nog wat kleine zaken als een water afsluitkraan in de meterkast die vernieuwd moet worden, de vloerverwarming moet aangesloten worden op de CV. (kosten onbekend)
10. Laminaat op de 1e verdieping (doe ik zelf) (geen kosten)
11. Wij wouden in eerste instantie op termijn ook een hybride warmtepomp(full electric ready) Maar dat staat nu nog even op nice to have +- 6500euro hadden we daarvoor bedacht)
Verduurzamings deel van het depot zoals het aangeleverd was is nu:
Spouwmuur isolatie - 500
Dak van binnen isoleren - 2000
Betonvloer isoleren - 2000
Hybride warmtepomp - 6500 (deze komt dus waarschijnlijk te vervallen)
Bouwdeel van het depot:
BG en 1e verdieping Vloerverwarming - 3500 (1e verdieping komt dus nu geen VV meer maar airco's)
Dakkapel - 8000
Wij hebben een formulier ontvangen waarom we alles moeten specificeren. Voor verduurzaming zijn er maar weinig mogelijkheden.
Heeft iemand tips hoe ik dit het beste op kan geven bij de hypotheekverstrekker?
Maar wij zijn meer kwijt aan verbouw kosten dan aan verduurzaming. Dus willen ze daar meer geld voor inzetten. Daarnaast kan je geld uit de verduurzamingspotje niet inzetten voor bouw zaken maar andersom kan je geld voor je bouwzaken wel aan verduurzaming uitgeven.
Mits dit van tevoren allemaal is aangeleverd.
Ik moet alleen heel specifiek noteren wat ik precies allemaal ga declareren en dat vind ik wel lastig. Elke week komt er wel weer iets bij waarbij ik denk oh ja dat had ik ook even moeten noteren.
En wat niet genoteerd is krijg ik niet vergoed.
Eerst was ons idee om vloerverwarming ook op de 1e te laten leggen. Nu hebben we besloten voor airco's (verwarmen/koelen) op de 1e.
Er zijn een aantal zaken die moeten gebeuren
1. De hele woning wordt geverfd en deels met muurglad bewerkt om kleine deukjes eruit te halen.(Dit doen we zelf. Geen kosten)
2. Op de begane grond komt vloerverwarming +- 2000 euro
3. PVC plak vloer + egaliseren +- 3500 euro
4. 1e verdieping komen 3 airco's +- 5500 euro
5. Zolder komt een dakkapel +- 8500 euro.
6 spouwmuren moeten worden na-geïsoleerd. (kosten onbekend)
7. Kruipruimte moet worden geïsoleerd en eventueel de betonvloer vanuit kruipruimte ook.(kosten onbekend)
8. Dak moet van binnen worden geïsoleerd nadat dakkapel is geplaatst.(isoleren dak doe ik zelf) +- 1500 euro
9. Verder nog wat kleine zaken als een water afsluitkraan in de meterkast die vernieuwd moet worden, de vloerverwarming moet aangesloten worden op de CV. (kosten onbekend)
10. Laminaat op de 1e verdieping (doe ik zelf) (geen kosten)
11. Wij wouden in eerste instantie op termijn ook een hybride warmtepomp(full electric ready) Maar dat staat nu nog even op nice to have +- 6500euro hadden we daarvoor bedacht)
Verduurzamings deel van het depot zoals het aangeleverd was is nu:
Spouwmuur isolatie - 500
Dak van binnen isoleren - 2000
Betonvloer isoleren - 2000
Hybride warmtepomp - 6500 (deze komt dus waarschijnlijk te vervallen)
Bouwdeel van het depot:
BG en 1e verdieping Vloerverwarming - 3500 (1e verdieping komt dus nu geen VV meer maar airco's)
Dakkapel - 8000
Wij hebben een formulier ontvangen waarom we alles moeten specificeren. Voor verduurzaming zijn er maar weinig mogelijkheden.
Heeft iemand tips hoe ik dit het beste op kan geven bij de hypotheekverstrekker?
/f/image/HDJMIP7d5XgvIk41TcY8pSdl.png?f=fotoalbum_large)