Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Hallo Tweakers,
Mijn ouders krijgen volgende week een 40kWh batterij geleverd.
Op dit moment hebben ze +- 11.000WP aan zonnepanelen en ook hebben ze een EV.
Om de woning te verwarmen gebruiken ze een Remeha Elga ACE die 95% van de verwarming verzorgt.
Er blijft dan nog zo'n 300m3 per jaar aan gas over voor met name SWW.

E.e.a. wordt straks aangestuurd door een EMS systeem van Eneris
https://smartgridone.com/en

Ze willen de batterij ook gebruiken om te "handelen" op de energiemarkt, daarom moeten ze overstappen naar een Dynamisch contract.

Nu zie ik door de bomen het bos ff niet meer, wat is nu de beste partij? Is het domweg de cijfers (opslag op de beursprijs en maandelijkse kosten) naast elkaar leggen?

Ik kom de volgende leveranciers veel tegen
Frank Energie
Zonneplan
Tibber
ANWB

Is er een bepaalde leverancier die de voorkeur heeft :? Wat ik zo lees zijn de prijsverschillen miniem.

En wat is verstandig met die 300m3 gas die overblijft? Bij dezelfde leverancier neerleggen, of daar toch een andere leverancier voor pakken.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Met 300m3 gasverbruik zou ik eerder van gas af dan batterij nemen... Maargoed, daar is t nu te laat voor.

Welke leverancier beste is: gebruik prijsvergelijker. Kijk vooral ook welke leverancier een api heeft waar jouw batterij op aan kan sluiten. Anders wordt handelen erg moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
99ruud99 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:18:
Met 300m3 gasverbruik zou ik eerder van gas af dan batterij nemen... Maargoed, daar is t nu te laat voor.

Welke leverancier beste is: gebruik prijsvergelijker. Kijk vooral ook welke leverancier een api heeft waar jouw batterij op aan kan sluiten. Anders wordt handelen erg moeilijk.
Prijzen vergelijken gaat me wel lukken, maar daar zit nagenoeg geen verschil in.
Ik was vooral benieuwd naar jullie ervaringen, als bijvoorbeeld Frank Energie beter/mooier/handiger is in de praktijk dan kies ik daarvoor.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Dan is het dus puur kijken waar de beste koppelmogelijkheden zijn met jouw systeem. Wat geeft Eneris aan dat ze compatibel mee zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:07
Ik heb net je link even gevolgd maar daar wordt alleen gesproken van een link met Frank Energie. Dat lijkt dus de enige optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-10 19:01
Wat kost zo een eniris ems?
Pagina: 1