Hallo Tweakers,
Mijn ouders krijgen volgende week een 40kWh batterij geleverd.
Op dit moment hebben ze +- 11.000WP aan zonnepanelen en ook hebben ze een EV.
Om de woning te verwarmen gebruiken ze een Remeha Elga ACE die 95% van de verwarming verzorgt.
Er blijft dan nog zo'n 300m3 per jaar aan gas over voor met name SWW.
E.e.a. wordt straks aangestuurd door een EMS systeem van Eneris
https://smartgridone.com/en
Ze willen de batterij ook gebruiken om te "handelen" op de energiemarkt, daarom moeten ze overstappen naar een Dynamisch contract.
Nu zie ik door de bomen het bos ff niet meer, wat is nu de beste partij? Is het domweg de cijfers (opslag op de beursprijs en maandelijkse kosten) naast elkaar leggen?
Ik kom de volgende leveranciers veel tegen
Frank Energie
Zonneplan
Tibber
ANWB
Is er een bepaalde leverancier die de voorkeur heeft
Wat ik zo lees zijn de prijsverschillen miniem.
En wat is verstandig met die 300m3 gas die overblijft? Bij dezelfde leverancier neerleggen, of daar toch een andere leverancier voor pakken.
Mijn ouders krijgen volgende week een 40kWh batterij geleverd.
Op dit moment hebben ze +- 11.000WP aan zonnepanelen en ook hebben ze een EV.
Om de woning te verwarmen gebruiken ze een Remeha Elga ACE die 95% van de verwarming verzorgt.
Er blijft dan nog zo'n 300m3 per jaar aan gas over voor met name SWW.
E.e.a. wordt straks aangestuurd door een EMS systeem van Eneris
https://smartgridone.com/en
Ze willen de batterij ook gebruiken om te "handelen" op de energiemarkt, daarom moeten ze overstappen naar een Dynamisch contract.
Nu zie ik door de bomen het bos ff niet meer, wat is nu de beste partij? Is het domweg de cijfers (opslag op de beursprijs en maandelijkse kosten) naast elkaar leggen?
Ik kom de volgende leveranciers veel tegen
Frank Energie
Zonneplan
Tibber
ANWB
Is er een bepaalde leverancier die de voorkeur heeft
En wat is verstandig met die 300m3 gas die overblijft? Bij dezelfde leverancier neerleggen, of daar toch een andere leverancier voor pakken.