ATAG i-Zone Serie omzetten naar aan/uit thermostaat

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it_tweaker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-10 21:45
Wij zijn recent verhuisd naar een huis met een ATAG i-Zone Serie TY36E20H CV-ketel welke aangestuurd werd door een One Zone thermostaat.
Hier hebben we vloerverwarming gelegd met meerdere zones en op de etages nieuwe radiatoren met slimme radiatorkranen en meerdere thermostaten door het huis van het Homematic IP systeem. Het systeem heeft een CV module met aan/uit uitgang welke ik aangesloten heb op de aan/uit thermostaat ingang van de ketel.

De CV module reageert op de warmtevraag, maar de ketel gaat dan niet aan – die reageert alleen op de One Zone. Verwijder ik de One Zone herstart de ketel, gaat zoeken/initialiseren en herstart dan steeds weer.
Vraag: weet iemand hier hoe ik de ketel kan omzetten/instellen dat deze reageert op de aan/uit thermostaat ingang? Optimaal zou zijn om een zone toe te voegen zodat de One Zone thermostaat ook nog werkt voor instellingen etc, maar op zich kan ik ook zonder de One Zone.

Ik heb diverse handleidingen doorgelezen, en alle menu’s op de ketel en thermostaat doorgelopen, maar nog niks gevonden. Wel kan ik op de ketel de aanvoer-temperatuur instellen van zone 2 en 3 … maar verder zie ik niks. ATAG zelf zegt dat ik een installateur moet inschakelen, lijkt me erg zonde voor het omzetten van een instelling. Ik heb zelf het complete systeem geinstalleerd en aangesloten, dus daarvoor is er geen installateur geweest. Bij Homematic herkennen ze het probleem niet, de ingang zou gewoon moeten werken.

Hopelijk zit hier iemand met wat ATAG kennis ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:16
Ik denk als je parameter 5.2.1 op 2 instelt dat je dan zone 2 op aan/uit hebt.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it_tweaker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-10 21:45
Bedankt Ron, ik zal daar eens naar gaan kijken. Noteren waar 4.* allemaal op staat voor zone 1 en wat dingen gaan uitproberen op 5.* voor zone 2.
Had ik nog niet gedaan omdat er nergens iets staat welke thermostaat-ingang er gebruikt wordt, of een harde aan/uit omschakeling.
5.2.1 op 2 zou "ruimtesensor" zijn voor de regeling ... leek mij dan een PTC/NTC maar zo'n ingang heeft 'ie niet, alleen voor de buitensensor. Maar de default zou 0 zijn, wat een vaste aanvoertemperatuur is, en dan zou de ketel altijd branden :-D