Toon posts:

Com 21 kabelmodem

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop en een gewone pc deze zitten NIET in een netwerk.Ik heb ook een com21 kabelmodem kan ik nu op die modem een utp splitter zetten en twee kabels trekken of moet je dan een utp verdeler ofzo iets hebben.Het gaat erom dat ik beneden met me laptop en boven met me pc kan internetten.Ik hoef ze niet allebei tegelijk te gebruiken.

:)

Verwijderd

Idd een 'utp-splitter' gebruiken, zo'n ding wordt ook wel 'HUB' genoemd.. :)

Kosten: ca. Fl. 75,-

(gewoon standaard 8 poorts 10Mbit hub, is genoeg, com21 heeft toch 10Mbit aansluiting).

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 23:34
Op dinsdag 18 september 2001 19:44 schreef hezik het volgende:
Idd een 'utp-splitter' gebruiken, zo'n ding wordt ook wel 'HUB' genoemd.. :)

Kosten: ca. Fl. 75,-

(gewoon standaard 8 poorts 10Mbit hub, is genoeg, com21 heeft toch 10Mbit aansluiting).
Dan moet je wel een extra IP kopen bij je provider, bij @home kan dit, bij chello niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 september 2001 20:09 schreef Pc123 het volgende:

[..]

Dan moet je wel een extra IP kopen bij je provider, bij @home kan dit, bij chello niet.
Hoezo ik gebruik toch maar 1 pc per keer ?

• Dr. Vork
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-02 00:36

Dr. Vork

Moet ik hier iets tiepen?

Een UTP splitter (geen HUB dus) zal wel werken zolang je maar één van de computers aan hebt staan, lijkt mij zo.
Een UTP splitter is gewoon een soort T splitsing voor UTP (voor de onwetenden).

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 23:34
Volgens mij moet je dan eerst op de ene comp je ip vrijgeven voordat je op de andere kan internetten.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 18 september 2001 19:44 schreef hezik het volgende:
Ben ik niet helemaal met je eens. Com21 modems hebben zeker een snelheid van 35mbit.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

ga weg man je hoeft helemaal geen Hub te hebben voor maar 2 PC's gebruik gewoon een simpel UTP splittertje kost 5 piek ofzo bij een electronica zaak moet wel een 2e IP adres aanvragen bij @home. Ik heb ook 2 Pc's lopen via een simpel UTP splittertje en er is absoluut geen snelheid verlies.

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 20:29 schreef thedolf het volgende:

[..]

Ben ik niet helemaal met je eens. Com21 modems hebben zeker een snelheid van 35mbit.
Aan de kabel kant ja, maar niet aan de computerkant, aan de computerkant heeft het COM21 modem een gewone 10 Mbit ethernet aansluiting.

Verwijderd

Het modem heeft een 10Base Ethernet aansluiting, oftewel 10Mbit. Kan dus geen 35Mbit over.

Ik weet dat Com21 op de website zet dat 't ding 35Mbit aankan, hiermee bedoelen ze de COAX-kant, niet het ethernet gedeelte. Oftewel je aansluiting naar de compu is 10Mbit max.

Dat is niet iets waar je het niet over eens kunt zijn, is nl. gewoon een feit.

Een UTP-splitter (dus geen hub) bestaat niet. Er bestaat hooguit een soort 'splitter' welke het mogelijk maakt 2 ethernet verbindingen over 1 8-aderige kabel te laten gaan. Dit werkt _niet_ bij een com21 modem.

Je hoeft geen 2e IP aan te vragen bij @home als je maar 1 computer tegelijk aan hebt staan. Je hoeft ook geen IPs vrij te geven.

//edit

waarsch. doelt men hier op een ISDN splitter of een ander RJ-45 splitterkabeltje wat oneigenlijk voor UTP gebruikt wordt. Dit zou idd wel moeten werken mits beide pc's nooit gelijk aanstaan.

Verwijderd

nou hier dan ff DE uitleg mbt chello :)

je hebt een com21, dus een fixed ip ..ja ...goedzo
wat je kan doen is :

1)
- 1 pc als server instellen en dan zo je internet delen (let wel mag nie :) )
je moet dan 2 netwerkkaarten in 1 pc douwen en die pc dan als server inrichten mbv winroute (sygate sux lmfd)

2)
- beide pcs hetzelfde vaste ip geven, zo kun je dmv het in en uitklikken van de kabels switchen van pc ... niet echt handig dus en je kan ook nooit 2 pcs tegelijk aansluiten (aangezien je dan ip conflicts krijgt).
wil je toch een netwerk en toch deze manier toepassen zal je beide pcs moeten voorzien van een lankaart. met een hub gaat niet, want 2pcs met 1 ip = error :) ...capiche

het makkelijkste en het goedkoopste is manier 1
maak van een pc een servertje en ga via dat ding internetten. wat je ook kan doen (is wel best prijzig) is een routerje aanschaffen. meestal zit hier dan ook nog een 10/100mbit hub in kosten +/- 300,-

oftwel
1 = goedkoop en simpel
2 = duurder , veel kabels trekken en altijd gezeik met ompluggen (geen aanrader dus)
3 = duurste, maar wel snelste en geen last van server uitval etc

bepaal zelf je keuze ...

dat verhaal van vrijgeven/verieuwen gaat niet op bij com21, dus haal dat maar uit je hoofd :)

greetz van een chello-helpdeskpikkie ;p

ps.... dit heb je niet van mij hehehehe

als iemand nog wat te zeggen heeft over deze txt

!!!!! BITE ME >:) !!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 september 2001 20:33 schreef JAP het volgende:
ga weg man je hoeft helemaal geen Hub te hebben voor maar 2 PC's gebruik gewoon een simpel UTP splittertje kost 5 piek ofzo bij een electronica zaak moet wel een 2e IP adres aanvragen bij @home. Ik heb ook 2 Pc's lopen via een simpel UTP splittertje en er is absoluut geen snelheid verlies.
Mmm ik heb ook een utp splittertje maar als ik die in het modem stopt krijg ik geen signaal meer :?

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 20:33 schreef JAP het volgende:
ga weg man. Een UTP-splitter is een hub. Welliswaar een 2 poorts passieve hub, maar het is een hub.

Verwijderd

Ok, ik kan dus volgens jou twee computers op elkaar aansluiten via UTP zonder een crosscable te gebruiken maar met die superhandige utp-splitter van je? (immers het ding is een hub)

dacht het niet...

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 20:44 schreef psychic het volgende:
nou hier dan ff DE uitleg mbt chello :)

je hebt een com21, dus een fixed ip ..ja ...goedzo
wat je kan doen is :
Kolder. Com21 is laag 1 en 2, IP adres is laag 3. Heeft dus geen ruk met elkaar te maken. Chello heeft COM21 met variabel IP. (dhcp).

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 13:22

The_Duke

ho gek!

486 halen op de rommelmarkt of van zolder, gooi er 2 netwerkkaarten in, ff freesco (ww.freesco.org) downloaden en op flop zetten, flop in 486, de boel ff instellen (duurt 5 min), da heb je nog een goeiekoop hubje nodig, ff alles netjes aansluiten, 486 in de meterkast mikken (of andere plek) en draaien maar !! :Y)
supersnel, supereasy en supergoeiekoop ;)

Verwijderd

Kolder. Com21 is laag 1 en 2, IP adres is laag 3. Heeft dus geen ruk met elkaar te maken. Chello heeft COM21 met variabel IP. (dhcp).
Klopt niet helemaal, een Com21 'doet ook zaken' op laag3, alleen dan alleen aan coax-zijde.

't ding is in feite gewoon een computertje, draait VxWorks. Achterop zit een klepje waaronder een seriele aansluiting zit waar je een terminal op kunt aansluiten.

Wat betreft DHCP heb je gelijk, alhoewel Chello 't waarsch. net zo doet als @home oftewel praktisch gesproken heb je een statisch ip.

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 20:47 schreef hezik het volgende:
Ok, ik kan dus volgens jou twee computers op elkaar aansluiten via UTP zonder een crosscable te gebruiken maar met die superhandige utp-splitter van je? (immers het ding is een hub)

dacht het niet...
Of het wel of niet met cross-cables moet maakt niet uit (ik weet het niet, want mijn UTP-splitter is stuk... doet het niet met en ook niet zonder cross-cable ;(). Een UTP splitter is gewoon een 2-poorts passieve hub, misschien dat je mbv crosscables correctie moet doen op de rx/tx verdeling over de pinnetjes, maar dat maakt het nog niet wat anders dan een hub.

Verwijderd

Waarsch. hebben we het dan over twee verschillende dingen..

een gewoon 1-op-1 doorverbinding in een kabel (T-stuk) is nl. geen hub maar gewoon onjuist aansluiten.. :)

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 20:53 schreef hezik het volgende:

[..]

Klopt niet helemaal, een Com21 'doet ook zaken' op laag3, alleen dan alleen aan coax-zijde.
Ja maar dat is alleen management, qua functionaliteit is het alleen laag 1 en 2 (net als een manageble hub (laag 1) of switch (laag 2) ook telnet en pings kan beantwoorden, wat ook laag 3 is)
't ding is in feite gewoon een computertje, draait VxWorks. Achterop zit een klepje waaronder een seriele aansluiting zit waar je een terminal op kunt aansluiten.
Ik weet het ja... maar kan je er ook wat mee? >:)
Wat betreft DHCP heb je gelijk,
Ik heb altijd gelijk B-)
alhoewel Chello 't waarsch. net zo doet als @home oftewel praktisch gesproken heb je een statisch ip.
Inderdaad... ze geven een IP-adres uit met een belachelijk lage renewal tijd (12 uur), en vervolgens krijg je altijd hetzelfde adres |:(

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 21:01 schreef hezik het volgende:
een gewoon 1-op-1 doorverbinding in een kabel (T-stuk) is nl. geen hub maar gewoon onjuist aansluiten.. :)
Dat ook ja :D

Verwijderd

hehe je heb gelijk als je zegt dat COM21 niet fixed hoeft te zijn , maar bij chello is dit wel zo ingericht :)

Verwijderd

Topicstarter
Okee guys ik ben al wat verder maar waarom geeft hij geen signaal meer door als ik die splitter er in stopt :?

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 21:08 schreef psychic het volgende:
hehe je heb gelijk als je zegt dat COM21 niet fixed hoeft te zijn , maar bij chello is dit wel zo ingericht :)
Ik heb Chello en geen fixed IP-adres.

Verwijderd

mmm das weird ...naja zal wel aan mij liggen -hehe-
gaan we verder ook nie over twistuh :)

anyway ff back naar deze man zijn probleem ... want wat issie nu allemaal aan het proberen, want ik heb zon gevoel dat het niet echt gaat werken :)
edit : heb je trouwens chello of @home ?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 september 2001 21:13 schreef psychic het volgende:
mmm das weird ...naja zal wel aan mij liggen -hehe-
gaan we verder ook nie over twistuh :)

anyway ff back naar deze man zijn probleem ... want wat issie nu allemaal aan het proberen, want ik heb zon gevoel dat het niet echt gaat werken :)
edit : heb je trouwens chello of @home ?
Ik heb nu nog sonera maar het wordt binnekort overgenomen door upc/chello

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 21:18 schreef Interceptor het volgende:

[..]

Ik heb nu nog sonera maar het wordt binnekort overgenomen door upc/chello
maar vertel wat be je nu aan het proberen, want volgens mij gaat er zo iets kapoet :)

Verwijderd

Wat voor splitter heb je? Hoe ziet het ding er uit en hoe is ie intern verbonden?

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 21:11 schreef Interceptor het volgende:
Okee guys ik ben al wat verder maar waarom geeft hij geen signaal meer door als ik die splitter er in stopt :?
Je moet er nog een cross-cable bij doen :), dus of
code:
1
2
3
computer - straight cable
             > splitter - U - crosscable - Cable Modem
computer - straight cable

of
code:
1
2
3
computer - cross cable
             > splitter - Cable Modem
computer - cross cable

U = UTP verbindingsblokje

Verwijderd

vraag upc of 2home om een terrayon modem!
deze maakt gebruikt van dynamische ip-adressen, dan kun je zonder probleem een utp-splitter gebruiken!!
let wel op dat je een utp-splitter heb voor een netwerk en niet voor isdn daar zit namelijk een afsluitweerstand van 100 ohm op en dan werkt het niet, succes.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 september 2001 21:20 schreef hezik het volgende:
Wat voor splitter heb je? Hoe ziet het ding er uit en hoe is ie intern verbonden?
Het is gewoon een wit plastic utp splittertje ( vorkje 1 mannetje twee vrouwjes )

Verwijderd

Als wat werd dat ding verkocht? Ik heb nl. sterk het vermoeden dat dat ding gewoon niet goed is..

Jeroenr, hoe zie jij zo'n splitter intern verbonden? Het verhaal wat jij verteld over crosscables etc raakt nl. kant nog wal, tenzij er in dat splittertje nog electronica zit..

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 september 2001 21:43 schreef hezik het volgende:
Als wat werd dat ding verkocht? Ik heb nl. sterk het vermoeden dat dat ding gewoon niet goed is..
Het werd verkocht als utp splittertje

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 21:43 schreef hezik het volgende:

Jeroenr, hoe zie jij zo'n splitter intern verbonden? Het verhaal wat jij verteld over crosscables etc raakt nl. kant nog wal, tenzij er in dat splittertje nog electronica zit..
Volgens mij gewoon 1 op 1...

Trouwens... nu ik er over nadenk... dan kunnen die 2 pc's aan de 'dubbele' kant van de splitter niet met elkaar praten... tsk... heb je toch gelijk, dan is een splitter dus geen hub... mmbl mmbl sorry mmbl mmbl

/me heeft er een hekel aan als hij ongelijk heeft.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
com21 heeft ook gewoon dhcp hoor (dynamisch ip adres)

ik heb zelf een 486je in de meterkast gemikt en doorverbonden aan een hub en dan 6 pcs eraan

volgens mij KAN zo'n splitter helemaal niet werken, omdat dan alleen maar collisions gaan ontstaan!

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 22:05 schreef -OverSoft- het volgende:
com21 heeft ook gewoon dhcp hoor (dynamisch ip adres)

ik heb zelf een 486je in de meterkast gemikt en doorverbonden aan een hub en dan 6 pcs eraan

volgens mij KAN zo'n splitter helemaal niet werken, omdat dan alleen maar collisions gaan ontstaan!
Dat maakt niet uit... dat gebeurt met een hub ook...

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
werkt het spul nu al ,of ben je nog aan het hobbiën

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
-een Utp-splitter (T-stukje) kan je gebruiken om 2 apparaten doormiddel van de RJ-45 jack Parallel te schakelen.
(dit kom je op kantoor tegen als men een bureautelefoontoestel en bijv. een draadloostoestel parallel wilt zetten).
-voor je netwerk kan je het ook gebruiken met 1 maar.
-chello heeft een vast ip-adres.
-wanneer je de UTP splitter gebruikt en je zet beide pc's aan , dan werkt het volgens mij niet want het modem ziet 2 actieve netwerkkaartjes met hetzelde ip-adres.
-zet allen de pc aan waaraan je wilt werken, en het modem "ziet" dus alleen die netwerkkaart.
-je kan ook in plaats van de splitter gewoon elkekeer de juiste utp kabel in het modem pluggen, maar dan blijf je lopen.

• HurrI
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 15:04

HurrI

No fear... I is here

Lees:
Algemene Voorwaarden

Artikel 8 IP-adres

8.1 UPC kent bij ieder gebruik van de chello Service een dynamisch IP-adres toe. Het IP-adres kan na ieder gebruik van de chello Service wijzigen. UPC kan het onderliggende IP-adres en het onderliggende IP-nummerplan te allen tijde wijzigen. Aan de toekenning van een IP-adres kan de Klant geen rechten ontlenen.
Afkomstig van: Algemene voorwaarden Chello

Echter... ik ben begonnen met kabel internet bij Gelrevision. Die deden statisch ip (wat uiteraard geen f*ck met het type modem te maken heeft, maar dat lijkt me logisch) en na de migratie naar chello hebbik wederom een brief gekregen met alle gegevens (gateway, dns enz) ipv de instructies voor een dynamisch ip. Dus wellicht komt daar de verwarring van.

If it's just us, it seems like an awful waste of space

Pagina: 1