Hallo allemaal,
Ik heb wat advies nodig voor onze nieuw te bouwen woning.
Standaard zitten er 5 zonnepanelen van 450WP in het pakket die wij krijgen omdat we daarmee voeldoen aan de beng voorwaarde.
Nu zijn we aan het nadenken over eventueel extra panelen.
Onderstaand is een foto van het dak van de woning. Dit betreft 2 woningen rechts is van mij links is de buurman/vrouw.
De zonnepanelen boer heeft op de verkeerde kant getekend en een verkeerde standaard aantal panelen getekend maar dat geeft niet.
De panelen worden op een hellingshoek van 10 graden geplaatst "om ervoor te zorgen dat ze niet wegwaaien"./f/image/LYjLZYXRxA3zFJqywy1XDB5J.png?f=fotoalbum_large)
Het gaat om een plat dak.
In ons oude huis zaten we in 2024 aan de 3300 kWh. Zonder warmtepomp. Wel met elektrisch koken.
het is een nieuwbouwwoning met warmtepomp en elektrisch koken.
In de toekomst waarschijnlijk een elektrische auto.
Geeft een meerprijs van € 3.660,- inclusief de btw.
- 12 panelen oost/west opstelling met 3- fase micro-omvormers.
Geeft een meerprijs van € 6.189,- inclusief de btw.
We hebben in huis niet heel veel ruimte en zouden liever geen omvormer in huis hebben hangen, dus wij neigen naar micro omvormers.
Ik ben even benieuwd naar jullie advies.
Ik heb wat advies nodig voor onze nieuw te bouwen woning.
Standaard zitten er 5 zonnepanelen van 450WP in het pakket die wij krijgen omdat we daarmee voeldoen aan de beng voorwaarde.
Nu zijn we aan het nadenken over eventueel extra panelen.
Onderstaand is een foto van het dak van de woning. Dit betreft 2 woningen rechts is van mij links is de buurman/vrouw.
De zonnepanelen boer heeft op de verkeerde kant getekend en een verkeerde standaard aantal panelen getekend maar dat geeft niet.
De panelen worden op een hellingshoek van 10 graden geplaatst "om ervoor te zorgen dat ze niet wegwaaien".
Foto's
/f/image/LYjLZYXRxA3zFJqywy1XDB5J.png?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Wij hebben net iets minder dan 7x7 meter beschikbaar.Het gaat om een plat dak.
Schaduw
We hebben minder dan 150 uur per jaar last van slagschaduw windmolens.Jaarverbruik
????In ons oude huis zaten we in 2024 aan de 3300 kWh. Zonder warmtepomp. Wel met elektrisch koken.
het is een nieuwbouwwoning met warmtepomp en elektrisch koken.
In de toekomst waarschijnlijk een elektrische auto.
Huidige elektriciteitsaansluiting
Er komt een 3 fase aansluiting.Budget en doel
Doel is om de energie rekening zo laag mogelijk te krijgen zonder een investering te maken die het niet waard is. Hoe meer we hieraan uitgeven hoe minder we voor andere dingen hebben.Wie gaat het project uitvoeren
AannemerBijhouden van data
Ja graag.Reeds verkregen offertes
- 12 panelen oost/west opstelling met 3- fase string-omvormer.Geeft een meerprijs van € 3.660,- inclusief de btw.
- 12 panelen oost/west opstelling met 3- fase micro-omvormers.
Geeft een meerprijs van € 6.189,- inclusief de btw.
Regio
Flevoland - AlmereMijn eigen gedachtes
Ik zit zelf te denken aan 12 panelen op zuid opstelling, ik heb even wat onderzoek gedaan en ik denk dat ik daar het meeste uit kan halen, ook qua eigen verbruik.We hebben in huis niet heel veel ruimte en zouden liever geen omvormer in huis hebben hangen, dus wij neigen naar micro omvormers.
Ik ben even benieuwd naar jullie advies.
[ Voor 0% gewijzigd door HellHunterMax op 09-10-2025 23:15 . Reden: verduidelijking van plaatsing ]