En welke is het beste om je dvd's mee te backuppen(beste weergave zonder stotteren van beeld en goed geluid en evt ondertiteling).
Anoniem: 2223
Divx heeft de beste compressie ratio. 1 DVD past op 1 cdr in Divx formaat en op 2 cdr's in mpeg formaat. Avi verschilt in grootte afhankelijk van het gekozen compressie algoritme.
.mpg gewoon... divX is echt irritant lelijk!
HertogJan,
Waar heb je het over?
DIVX is 10x beter dan MPEG.
Je moet alleen een redelijk systeem hebben.
Waar heb je het over?
DIVX is 10x beter dan MPEG.
Je moet alleen een redelijk systeem hebben.
Anoniem: 5980
Alle Divx films die ik tot nu toe gezien heb zijn inderdaad een stuk beter van kwaliteit dan mpeg
met weinig actie dus divx anders mpeg???
Divx is altijd beter dan mpeg
Je moet alleen opletten hoe je de film opslaat in divx. Slow motion of fast motion
Dat verschilt per film
The matrix bijvoorbeeld moet je ongetwijfeld op fast motion opslaan.
Een "gewone" film slow motion
Dan blijft de kwaliteit altijd beter dan mpeg
Je moet alleen opletten hoe je de film opslaat in divx. Slow motion of fast motion
Dat verschilt per film
The matrix bijvoorbeeld moet je ongetwijfeld op fast motion opslaan.
Een "gewone" film slow motion
Dan blijft de kwaliteit altijd beter dan mpeg
Anoniem: 4629
En Fast Motion vreet zeker weer meer ruimte?
Want waarom alles niet gewoon in Fast Motion?
Want waarom alles niet gewoon in Fast Motion?
Anoniem: 3123
Ik weet niet of slowmotion meer of minder ruimte vreet dan fastmotion, het is sowieso minder dan mpg in vergelijkbare kwaliteit.
Slow motion is kwalitatief beter
Fast motion pikt iets van de kwaliteit af om de snelle beelden beter te plaatsen
Qua grootte weinig tot geen verschil dus.
Fast motion pikt iets van de kwaliteit af om de snelle beelden beter te plaatsen
Qua grootte weinig tot geen verschil dus.
Dan weet ik echt niet wat voor MPEG je hebt gezien.. Maar ik vind tot op heden MPEG superieur aan DiVX (BTW DVD is MPEG)Alle Divx films die ik tot nu toe gezien heb zijn inderdaad een stuk beter van kwaliteit dan mpeg
MPEG kan echter ook op een te lage resolutie gesampled zijn met als gevolg dat ze lelijk worden.. Maar met 720x576 MPEG'jes is de kwaliteit niet te evenaren met DiVX. Het enige nadeel is dat je dan toegewezen bent op 2 CD's i.p.v. 1 !
F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.
Rene: bedankt voor de info hier heb ik erg veel aan, hoe denk jij over pappilon zijn idee?
Een van de redenen dat DivX kleiner is dan MPEG, is dat het geluid in MP3 is opgenomen.
DivX = MPEG4 + MP3
Hertog Jan & Pappilion stel jullie niet zo aan, je gaat mij echt niet vertellen dat als bijde types compressie (MPEG en DivX) op de zelfde kwaliteit/compressie zijn opgenomen dat jullie er verschil in zien. En DivX is dan altijd nog kleiner!
DivX = MPEG4 + MP3
Hertog Jan & Pappilion stel jullie niet zo aan, je gaat mij echt niet vertellen dat als bijde types compressie (MPEG en DivX) op de zelfde kwaliteit/compressie zijn opgenomen dat jullie er verschil in zien. En DivX is dan altijd nog kleiner!
Hoe kan DivX nou in hemelsnaam beter zijn dan Mpeg!?????Waar heb je het over?DIVX is 10x beter dan MPEG.
Het origineel is toch vaak een Mpeg bestand??
Dan kan het natuurlijk nooit beter worden.
We hebben het hier toch wel over Mpeg2 en niet over het zwaar oude Mpeg????
Ik snap sowieso niet mensen die naar videofilmpjes gaan kijken op de pc maar ok dat moeten ze zelf weten.
Huur maar eens een DVD en bekijk die maar eens.
Daarbij, mijn versterker wil niet eens die mp3 shit van DivX afspelen, Dolby Digital 5.1/DTS ONLY!
Nog even voor de duidelijkheid dan:
Oertijd:
Mpeg , film past op 2cds, kwaliteit redelijk.
CDi maakte er gebruik van
DivX kwaliteit goed, geluid: stereo --> dus zeg maar dag dag tegen je bioscoop geluid.
Mpeg2 (op DVD) kwaliteit SUPERIEUR, geluid:
Dolby Digital 5 kanaals of soms zelfs DTS --> geluid SUPERIEUR en gelijkwaardig aan Bioscoop.
Ugh.
Harry B: over papillon: klopt, maar het nadeel van mpeg is ook meteen duidelijk, het kost je 2 cds ipv van 1 cd. Uiteindelijk is divx dus "beter". Want om met mpeg dezelfde kwaliteit te bereiken heb je dus 2 cds nodig. Divx comprimeert dus beter met minder verlies van kwaliteit dan bij mpeg het geval is. Comprimeer je een film naar mpeg en wil je dezelfde grootte hebben als divx, dan is de kwaliteit van mpeg aanzienlijk minder.
Red devil: het gaat erom dat lang niet iedereen een dolby versterker heeft, en veel mensen ook nog geen dvd speler. Puur omdat je met divx een dvd film op 1 cd kan zetten, waarbij de kwaliteit erg goed blijft. Tuurlijk lever je het e.e.a. in, waaronder dus het dolby geluid. Maar als je een fps speaker setje hebt is het geluid nog steeds ontzettend goed, als je kijkt naar het verschil in grootte!
Dat divx beter is dan mpeg wordt mee bedoelt als je gaat comprimeren. De bestanden (vob) op dvd, zijn minimaal (niet?) gecomprimeerd. Als je gaat comprimeren is divx dus beter dan mpeg.
Dat divx beter is dan mpeg wordt mee bedoelt als je gaat comprimeren. De bestanden (vob) op dvd, zijn minimaal (niet?) gecomprimeerd. Als je gaat comprimeren is divx dus beter dan mpeg.
Vob bestanden staan bij mijn weten in Mpeg2 formaat op de DVD... Das dus de opvolger van Mpeg zelf.Dat divx beter is dan mpeg wordt mee bedoelt als je gaat comprimeren. De bestanden (vob) op dvd, zijn minimaal (niet?) gecomprimeerd. Als je gaat comprimeren is divx dus beter dan mpeg.
Ik weet even zelf de link tussen DivX en Mpeg2 niet meer maar die was er wel.
Heeft DivX dan ook de zelfde resolutie als Mpeg2? 720 maal *nogwat*??
Maar ok, voor de iets minder bedeelde mensen onder ons is DivX natuurlijk een uitkomst. Ik kan me ook nog goed herinneren hoe irritant ik het vond om een film op 2 cds te moeten hebben en van CD te moeten wisselen.
DVD bezitters zijn gewoon een beetje arrogant, ze zijn het beste van het beste gewend en kijk neer op alle andere (in hun ogen minderwaardige) standaarden!
beetje off-topic:
Ik heb de 3.11a divx codec geinstalleerd maar op een aantal verschillende systemen werkt het niet om een divx .avi af te spelen.
Weet iemand of ik nog iets handmatig moet registreren of zo?
Ik heb de 3.11a divx codec geinstalleerd maar op een aantal verschillende systemen werkt het niet om een divx .avi af te spelen.
Weet iemand of ik nog iets handmatig moet registreren of zo?
Laat maar, ik had nog een "speciale" mpeg4 dll blijkbaar nodig.
Pagina: 1