Enkele jaren geleden (februari 2020) zijn wij verhuisd naar onze huidige nieuwbouwwoning. We wonen hier met veel plezier, maar vandaag viel mij toevallig op dat de twee 'staanders' waar het dak op rust niet goed op elkaar aansluiten. Je ziet dit alleen als je er recht onder staat en naar boven kijkt, dus het is me niet eerder opgevallen. Ik weet wel vrij zeker dat dit nog niet zo was toen wij in 2020 de sleutel kregen.
Het is mij uiteraard bekend dat hout werkt, maar toch zit het me niet helemaal lekker. Ik ben immers geen expert. Als er sprake is van een gebrek in de constructie, dan kunnen we als het goed is nog aanspraak maken op garantie. Bovendien willen we binnenkort wellicht een dakkapel laten plaatsen en een tussenwand op zolder maken. Het lijkt me goed dat we vóór we daar aan beginnen duidelijkheid hebben over of er al dan niet een probleem met de dakconstructie is.
Overzichtsfoto van de gehele dakconstructie:
:strip_exif()/f/image/3o1gt8ftxpdccY01tqxb9qYw.jpg?f=fotoalbum_large)
Close-up van de twee middelste 'staanders' van de constructie:
:strip_exif()/f/image/sHRBWR8lQ27lsVHfI7IaX4jw.jpg?f=fotoalbum_large)
Op de laatste foto zie je dat de twee staanders niet netjes op elkaar aansluiten. De houten planken naast de staanders zijn ook een beetje krom gaan staan.
Is dit een normale situatie (werkend hout), of geeft dit aanleiding om een expert in te schakelen? We gaan sowieso de situatie ook melden bij de aannemer zelf.
Het is mij uiteraard bekend dat hout werkt, maar toch zit het me niet helemaal lekker. Ik ben immers geen expert. Als er sprake is van een gebrek in de constructie, dan kunnen we als het goed is nog aanspraak maken op garantie. Bovendien willen we binnenkort wellicht een dakkapel laten plaatsen en een tussenwand op zolder maken. Het lijkt me goed dat we vóór we daar aan beginnen duidelijkheid hebben over of er al dan niet een probleem met de dakconstructie is.
Overzichtsfoto van de gehele dakconstructie:
:strip_exif()/f/image/3o1gt8ftxpdccY01tqxb9qYw.jpg?f=fotoalbum_large)
Close-up van de twee middelste 'staanders' van de constructie:
:strip_exif()/f/image/sHRBWR8lQ27lsVHfI7IaX4jw.jpg?f=fotoalbum_large)
Op de laatste foto zie je dat de twee staanders niet netjes op elkaar aansluiten. De houten planken naast de staanders zijn ook een beetje krom gaan staan.
Is dit een normale situatie (werkend hout), of geeft dit aanleiding om een expert in te schakelen? We gaan sowieso de situatie ook melden bij de aannemer zelf.