TV-kastje voor Delta glasvezel gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-P
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-10 23:53
Modbreak:Zie: sus in "TV-kastje voor Delta glasvezel gezocht" voor wat er wel en niet is toegestaan door Delta.
Ik zoek een?
Kastje om op oude TV of monitor TV te kunnen kijken.

Vul hier in welk apparaat je zoekt.
Één kastje wordt bijgeleverd, tweede kost 5€ per maand en volgens verkoper aan de deur kun je d'r gewoon eentje voor een tientje bij MM kopen.
Maar ik kom er niet uit wat ik zoek: wat heeft die functionaliteit? Moet het met Delta kunnen babbelen om toegang tot hun zenderaanbod te krijgen? Ik ben aan het googlen tot ik een ons weeg maar zoek schijnaar niet goed...
Ik heb evt. nog oude laptops liggen om een monitor daar aan te hangen* maar een energiezuinig kastje is al snel goedkoper qua kWh op jaarbasis.
* ik neem aan dat je bij Delta (vanaf eind november) hetzelfde TV kijkt op een laptop als nu bij Ziggo: gewoon via inloggen met een browser op hun TV-website (nu www.ziggogo.tv).

Wat is je budget?
10-20€?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV te kijken op andere dan de hoofd-TV (die ook al niet smart is, de beeldbuis zonder HDMI zal wel de deur uitmoeten tenzij kastje ook scart heeft).

Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

[ Voor 12% gewijzigd door Jorgen op 09-10-2025 22:22 ]

Beste antwoord (via Jorgen op 09-10-2025 22:19)

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:34

sus

is druk :+

Als dealer van Delta kan ik bevestigen dat het officieel alleen mogelijk is om de TV-kastjes te huren. Losse/eenmalige aanschaf is via Delta niet mogelijk. Daarbij, als je je abonnement opzegt, moet je alle apparatuur terugsturen naar Delta. Je krijgt dan een lijst met de apparatuur en serienummers. Delta hanteert daarnaast ook een facturatie als je de apparatuur niet ingeleverd hebt; dat is voor het modem, de Deco-units van TP-Link en dus ook de TV kastjes.

Tot zover dus.

Dan, ja de kastjes zijn in omloop via bv Marktplaats. Je kan het kastje dan een harde reset geven, firmware wordt dan automatisch gedownload en je kan dan met je eigen 'Mijn Delta' account inloggen zodat je de zenders kan kijken waar je recht op hebt volgens jouw abo. Dat werkt vooralsnog, maar legaal is het absoluut niet. Vanuit mijn werk ken ik binnen de organisatie op diverse afdelingen de nodige mensen - een deel zijn oud collega's van mij. Vanuit de contentprovicers (zoals RTL, Talpa) worden regels opgelegd waar Delta mee moet werken. Het wel of niet kunnen doorspoelen van reclame bijvoorbeeld. Bij Delta kan dit niet bij alle zenders, dit gaat op korte termijn ook bij de andere providers (KPN, Odido, ...) komen. En, zo zijn ze ook bezig met een betere controles op het IPTV-platform, waarbij dus de serienummers aan je account gekoppeld gaan worden. Het kan zelfs zover gaan dat je login gekoppeld wordt aan het IP-adres, dat is bij de dealer-accounts bijvoorbeeld het geval; die kan ik thuis niet gebruiken, alleen in de winkel - logisch.

Je niet-legale kastje is dus binnenkort uitgeschakeld als serienummer niet bij jouw abonnement hoort. De originele abonnementhouder zal dan alsnog een briefje krijgen met een factuur. Technisch gezien is het zelfs een vorm van diefstal, want die heeft iets verkocht wat niet zijn eigendom was.

Kortom, om legaal Delta TV te kijken kan je:
  • Een extra TV kastje huren (maximaal 4)
  • Een extra CI+ module met smartcard gebruiken (maximaal 4, alleen in Zeeland op COAX)
  • Gebruik maken van de pagina https://webtv.delta.nl/
  • Gebruik maken van de iOS/Android apps op je telefoon of tablet/
  • Gebruik maken van de app op Android TV, bv Google TV Streamer, Chromecast of een van de vele kloons
  • Gebruik maken van de Delta TV app op je televisie
Wat je kan zien wordt bepaald doordat je met je Mijn Delta account moet inloggen. In geval van de CI+ optie, je moet je smartcard registreren binnen Mijn Delta, waardoor dus ook daar je zenderpakket op de kaart gezet wordt.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:21

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Voordat je iets koopt: bel Delta.

Bij de meeste providers kun je alleen huren (ongeacht wat de ingehuurde deur-tot-deur-verkoper-die-alles-zegt-om-je-iets-aan-te-smeren-en-zelf-niet-bij-Delta-werkt ook heeft gezegd). Er is hier op Tweakers ook een topic van iemand die op deze manier bij KPN in de problemen is gekomen met een via Marktplaats aangeschafte decoder.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:24
Delta verhuurt alleen kastjes, alle vragen om dit te omzeilen zijn hier niet gewenst. Bel dus Delta. *knip* Gebruik de optie - maar benoem het niet in het topic.

[ Voor 28% gewijzigd door Jorgen op 09-10-2025 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@R-P Lees de voorwaarden van Delta, of vraag aan hun klantenservice wat er is toegestaan - want het kan heel goed zijn dat die 'kastjes' (tuners dus) alleen gebruikt mogen worden als je in je abonnement betaald voor meerdere kijkplekken. Begin daarom ook niet zomaar aan extra tuners die mensen op Marktplaats o.i.d. verkopen. Of de MediaMarkt tuners verkoopt die het kanaal kunnen decoderen, betekent nog niet dat het ook mag binnen je abonnement. Het zou jammer zijn als je geconfonteerd wordt met een afsluiting of abonnementsverhoging omdat je buiten de voorwaarden om hun aanbod probeert te dupliceren.

Nu zie ik hier een rijtje met geschikte ontvangers, die Delta zelf benoemt op hun website - maar die Delta zelf aan jou aanbiedt.

https://www.delta.nl/televisie/overige-ontvangers/

En lees ook hier bijv:

https://www.delta.nl/televisie/mogelijkheden/#coaxkabel

Lees zoals gezeg verder in hun algemene voorwaarden en/of jouw abonnementsvoorwaarden wat er is toegestaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Jorgen op 09-10-2025 21:02 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
mad-dog schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 20:54:
Delta verhuurt alleen kastjes, alle vragen om dit te omzeilen zijn hier niet gewenst. Bel dus Delta.
Right, of we gaan iets breder kijken. Delta heeft een TV app: https://www.delta.nl/televisie/tv-app/ . Werkt op Android, en ook op mijn Android TV komt die als optie om te installeren (geen geweldige reviews overigens :P ). En Chromecast wordt ook ondersteund.

€10-€20 lijkt mij wel heel optimistisch. Goedkoopste is waarschijnlijk een tweedehands oude 'domme' Chromecast, en dan casten met je telefoon. Wil je het meer geintegreerd dan moet je iets van een mediaspeler zoeken die Android (TV) draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik zie graag een bevestiging dat het zelf aanschaffen van apparatuur wél of niet is toegestaan door Delta. Tot die tijd gaat dit topic op slot. Informatie is inmiddels toegevoegd. Topic blijft op slot.

[ Voor 17% gewijzigd door Jorgen op 09-10-2025 22:25 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:34

sus

is druk :+

Als dealer van Delta kan ik bevestigen dat het officieel alleen mogelijk is om de TV-kastjes te huren. Losse/eenmalige aanschaf is via Delta niet mogelijk. Daarbij, als je je abonnement opzegt, moet je alle apparatuur terugsturen naar Delta. Je krijgt dan een lijst met de apparatuur en serienummers. Delta hanteert daarnaast ook een facturatie als je de apparatuur niet ingeleverd hebt; dat is voor het modem, de Deco-units van TP-Link en dus ook de TV kastjes.

Tot zover dus.

Dan, ja de kastjes zijn in omloop via bv Marktplaats. Je kan het kastje dan een harde reset geven, firmware wordt dan automatisch gedownload en je kan dan met je eigen 'Mijn Delta' account inloggen zodat je de zenders kan kijken waar je recht op hebt volgens jouw abo. Dat werkt vooralsnog, maar legaal is het absoluut niet. Vanuit mijn werk ken ik binnen de organisatie op diverse afdelingen de nodige mensen - een deel zijn oud collega's van mij. Vanuit de contentprovicers (zoals RTL, Talpa) worden regels opgelegd waar Delta mee moet werken. Het wel of niet kunnen doorspoelen van reclame bijvoorbeeld. Bij Delta kan dit niet bij alle zenders, dit gaat op korte termijn ook bij de andere providers (KPN, Odido, ...) komen. En, zo zijn ze ook bezig met een betere controles op het IPTV-platform, waarbij dus de serienummers aan je account gekoppeld gaan worden. Het kan zelfs zover gaan dat je login gekoppeld wordt aan het IP-adres, dat is bij de dealer-accounts bijvoorbeeld het geval; die kan ik thuis niet gebruiken, alleen in de winkel - logisch.

Je niet-legale kastje is dus binnenkort uitgeschakeld als serienummer niet bij jouw abonnement hoort. De originele abonnementhouder zal dan alsnog een briefje krijgen met een factuur. Technisch gezien is het zelfs een vorm van diefstal, want die heeft iets verkocht wat niet zijn eigendom was.

Kortom, om legaal Delta TV te kijken kan je:
  • Een extra TV kastje huren (maximaal 4)
  • Een extra CI+ module met smartcard gebruiken (maximaal 4, alleen in Zeeland op COAX)
  • Gebruik maken van de pagina https://webtv.delta.nl/
  • Gebruik maken van de iOS/Android apps op je telefoon of tablet/
  • Gebruik maken van de app op Android TV, bv Google TV Streamer, Chromecast of een van de vele kloons
  • Gebruik maken van de Delta TV app op je televisie
Wat je kan zien wordt bepaald doordat je met je Mijn Delta account moet inloggen. In geval van de CI+ optie, je moet je smartcard registreren binnen Mijn Delta, waardoor dus ook daar je zenderpakket op de kaart gezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@sus Dank voor deze essentiële informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Modbreak:Zie: sus in "TV-kastje voor Delta glasvezel gezocht" voor wat er wel en niet is toegestaan door Delta.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.