Mijn vraag
Ik heb op mijn Samsung S24+ 2 x de gewone Whatsapp staan. 1 gebruik ik zakelijk, 1 gebruik ik prive.
Alle contacten, zowel zakelijk als prive staan in de standaard contactenapp van Samsung. Nu krijg ik bij de "prive" whatsapp netjes de namen te zien van de verschillende contacten. Bij de zakelijke whatsapp alleen de telefoonnummers. Als ik een prive adres in mijn zakelijke app open zie ik ook alleen telefoonnummer. En vice versa. Wat ik ook al geprobeerd heb is om de zakelijke persoon toe te voegen aan mijn contacten lijst. Dit geeft ook geen gewenst resultaat.
Een en ander is begonnen na een update naar Android 16/One UI 8.0
Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung S24+ met daarop Android 16/One UI 8.0
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De standaard ChatGPT antwoorden, en daarnaast nog de ionstellingen van beide WA clients 1 voor 1 vergeleken.
Ik heb op mijn Samsung S24+ 2 x de gewone Whatsapp staan. 1 gebruik ik zakelijk, 1 gebruik ik prive.
Alle contacten, zowel zakelijk als prive staan in de standaard contactenapp van Samsung. Nu krijg ik bij de "prive" whatsapp netjes de namen te zien van de verschillende contacten. Bij de zakelijke whatsapp alleen de telefoonnummers. Als ik een prive adres in mijn zakelijke app open zie ik ook alleen telefoonnummer. En vice versa. Wat ik ook al geprobeerd heb is om de zakelijke persoon toe te voegen aan mijn contacten lijst. Dit geeft ook geen gewenst resultaat.
Een en ander is begonnen na een update naar Android 16/One UI 8.0
Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung S24+ met daarop Android 16/One UI 8.0
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De standaard ChatGPT antwoorden, en daarnaast nog de ionstellingen van beide WA clients 1 voor 1 vergeleken.
- Controleer machtigingen:
- Ga naar Instellingen > Apps > WhatsApp > Machtigingen.
- Zorg dat Contacten is toegestaan.
- Synchronisatie opnieuw aanzetten:
- Ga naar Instellingen > Accounts en back-up > Accounts.
- Kies je account (bijv. Google).
- Controleer of Contacten synchroniseren aan staat en voer eventueel een handmatige synchronisatie uit.
- Cache van WhatsApp wissen:
- Ga naar Instellingen > Apps > WhatsApp > Opslag.
- Kies Cache wissen (niet gegevens wissen, dan raak je chats kwijt).
- Contacten-app controleren:
- Open de Contacten-app en kijk of daar de namen wel goed staan.
- Als daar ook alleen nummers staan, ligt het probleem bij de synchronisatie van je Google/Samsung-account.
- Telefoon herstarten.
- Vaak pakt WhatsApp daarna weer de juiste namen op.