Spotify streamt niet in 24 bits/44,1Khz.FLAC naar Hegel H590

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaltoby
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-10 16:28
Spotify gebruik ik op de hoogste kwaliteit met koptelefoon op android en ook vanuit android bestuur ik mijn streamers zoals de Hegel H590 en de Hifirose SR130. Helaas streamt Spotify niet in de hoogste kwaliteit naar deze Rose RS130 en HegelH590. De streamkwaliteit wordt terug gezet naar zeer hoog, 320kbps. De instellingen in Spotify staan goed (zonder kwaliteitsverlies en niet automatisch.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6zkMfDKM94nyh6WBtOV3GNXfT94=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rizw9Ya55iWS33h3QdhbgdFU.png?f=fotoalbum_large

Wat kan ik er aan doen om de maximale geluidskwaliteit te benutten van spotify op deze streamers?

ps. Tidal en Qobuz streamen wel in de maximale geluidskwaliteit van android.

Alvast bedankt.

[ Voor 22% gewijzigd door Metaltoby op 09-10-2025 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholius
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 13:02
Je apparaat ondersteund FLAC dus het zou moeten kunnen werken.
Ik vermoed echter dat je het via Spotify Connect probeer? Ik heb geen Rose, maar lossless audio werkte bij mij ook niet met Spotify Connect. Probeer het eens over HDMI.
Als het goed is ondersteund de Rose HDMI 2.0 met ARC wat voldoende bandbreedte heeft voor lossless audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaltoby
Aan de bandbreedte voor de kabels ligt het niet. De streamers gaan nu via een AudioQuest Diamond USB kabel. Spotify is de enige streamingsdienst die het niet doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cornholius
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 13:02
Snap ik, De (mogelijke) oplossing ligt ook niet in de bandbreedte als dat zo overkwam.
Het issue is dat (als je nu) spotify connect gerbruikt dat niet gaat werken. Of dat bij iedereen zo is weet ik niet, bij mij werkt het in ieder geval ook niet. En of dat in de toekomst opgelost gaat worden door een firmware update geen idee....Ik kan het lossless selecteren in de Spotify app, maar het springt steeds terug dat het apparaat het niet ondersteund. (Terwijl die wel FLAC aan kan).
Door geen Spotify Connect te gebruiken maar het signaal via HDMI te sturen ging er bij mij letterlijk en figuurlijk Muziek uit komen. Dus als bijvoorbeeld je TV of een Nvidia Shield (Ik noem maar een oplossing.....) FLAC kan uitsturen dan zet je de Spotify app op je TV of Nvidia Shield en gaat het werken. Voorwaarde is wel dat je HDMI op de Rose ARC moet ondersteunen. En wat ik erover kon vinden doet hij dat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metaltoby
Hoi Cornholius, bedankt voor de tip, ik snap het nu ook, ik ga het iig uitproberen. Ik stuur spotify via de tv-app aan door de HDMI kabel. Ik ben benieuwd.