hdd ineens dood?

Pagina: 1
Acties:

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 22:42
Hi,

mn Maxtor DiamondMax 20.4 5400 is er ineens mee gestopt. Ik zat in windows, die op een andere hdd staat, en ineens was mn c:\ schijf niet meer benaderbaar. Ook een format werkt niet, Fdisk kan geen partities verwijderen / aanmaken doordat het niet naar de HDD kan schrijven. het is mn boothdd, dat gaat wel goed. Maar zodra win2k dan gaat opstarten, komt er een soort schrapend geluid uit de hdd :'(

Bij alles wat ik opstart, datzelfde geluid weer...

wie weet wat er aan de hand kan zijn, of hoe ik het kan verhelpen, of wat dan ook?

Sometimes you need to plan for coincidence

Verwijderd

damn... is dat zo'n nieuwe D540X?
Want mijn D540X is zojuist overleden na twee & een halve week te hebben gewerkt en hij had ongeveer dezelfde symptomen: partitie opeens niet meer bereikbaar, rare geluiden. Daarna wilde hij opeens niet meer detecteren en gooit hij telkes de koppen terug in de parkeerstand met een luide *klunk*.

Is ook wel weer typisch... eerst koop ik een 75GXP van IBM. Dat blijkt later een slechte serie te zijn en ook die van mij gaat na 5 maanden kapot. Vervolgens koop ik een Maxtor omdat ik die 60GXP serie ook niet zo vertrouw, gaat die nog sneller dan die IBM kapot!!!

• Dweil
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03-2024

Dweil

Dual Xeon powered

Volgende keer dus weer een ander merk proberen.. Kan ik je interesseren voor Seagate's ? Ik heb er hier 6 draaien 24/7 en doen het na 8-14 maanden allemaal nog prima.

Verwijderd

Heh, ik had een 6,5GB Seagate. Verkocht aan een vriend die 'm in een server heeft gezet en na al die jaren trouwe dienst doettie het nog steeds terwijl de grote merken IBM & Maxtor bij mij om de haverklap dermee kappen :D

Maar het is helaas wel een lawaaiig kreng. Nou was die Maxtor ook absoluut niet stil, maar misschien was het ook gewoon een slecht exemplaar en is de vervanging die ik over 2 weekjes krijg wel stil. Die IBM hoorde je tenminste gewoon helemaal niet ookal heeft maxtor de reputatie van de stilste hd's.

In elk geval: ik heb op het moment gewoon ff geen vertrouwen meer in die 75GXP en 60GXP serie van IBM, maar als er nieuw model komt is er best wel weer een dikke kans dat ik een IBM koop (maar dan wil ik niet 1 van de eerste kopers van dat model meer wezen). En van die Maxtor hoop ik maar dat het een exemplarische fout was. 1 op de 100 hd's gaat nou eenmaal gewoon dood binnen de garantieperiode.