Universele NVR

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:48
Mijn vraag
Hey allen. Ik ben op zoek naar een universele NVR die ik in mijn bestaande IOT netwerk op kan nemen. Ik wil graag een universele omdat ik op dit moment twee Reolink en twee merkloze Onvif camera's in het netwerk heb hangen.

Het hoeft dus geen NVR te zijn met ingebouwde POE switch oid, maar gewoon eentje die ik op mijn netwekr kan inprikken :)

Relevante software en hardware die ik gebruik
- zie bovenstaande

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de TP link Vigi NVR1008H al geprobeerd. Hij is bijna perfect, maar het bleek dat het AAC audio protocol niet ondersteund wordt, waardoor het geluid van mijn Reolink camera's niet opgenomen wordt.

Als iemand voor het TP link debacel een oplossing weet, is mijn vraag ook opgelost ;)

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via gwabber op 18-10-2025 11:33)

• Tweaker_Ruwy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 04-11 20:01
gwabber schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 10:32:
[...]

Ik heb ook zitten kijken naar die reolink POE NVR. Die ziet er interessant uit, maar accepteert ie ook camera's die niet op de ingebouwde POE switch zijn aangesloten? Mijn camera's zitten al verwerkt in mijn bestaande infra (wel hun eigen vlan). Ik zou dus graag die reolink nvr neerzetten in mijn bestaande infra en zo camera's toevoegen. Het is voor mij geen optie om nieuwe draden naar de NVR te leggen om ze direct op de POE switch aan te sluiten.
Het antwoord hierop is: Ja. (want dat is bij mij ook het geval) Het maakt voor de NVR niet uit waar de camera zich in het netwerk bevindt, zolang het maar binnen dezelfde VLAN is. (inter-vlan is het mij iig nog niet gelukt)
Ik heb zelf een aantal POE modellen rechtstreeks op de NVR, een paar via andere switches in het netwerk en een aantal WiFi modellen; ze zijn allemaal op basis van IP in te voeren op de NVR. Let wel op dat dit enkel met fysieke toegang tot de nvr werkt; je kan camera's niet toevoegen of verwijderen via een web interface oid. (zie het maar als fysieke veiligheidsmaatregel ;) )

Het leuke van het indirect koppelen aan de NVR is dat je ook rechtstreeks de RTSP streams kan opvragen en dan zit de vertraging die de NVR anders introduceert er niet tussen. Ook wordt het ineens mogelijk om op zowel NVR als SD tegelijk op te nemen. Wanneer je direct op de NVR aansluit gaat die de camera's als een controller managen waardoor sommige opties niet meer beschikbaar zijn. Denk hierbij aan de timepalse functie van camera's; dit is uitsluitend mogelijk met een SD kaart.

Als je de afhankelijkheid van de rest van het netwerk kan accepteren biedt het indirect koppelen aan de NVR dus een berg aan extra voordelen.
Dit filmpje toot dit ook: (sowieso is die reviewer erg veel bezig met Reolink/Eufy en bieden de tests goede vergelijkingen)
YouTube: Best Reolink Wired Security Cameras Setup

Mocht je nog twijfelen over het type NVR dan kan ik je dit filmpje aanraden van dezelfde man:
YouTube: Reolink NVR vs WIFI NVR vs Home Hub - Which ONE?

Alle reacties

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-10 12:00
Zou een NAS/server/pc met daarop bijvoorbeeld frigate of shinobi een optie kunnen zijn? In die apps kunnen je vrijwel alle camera's die werken met onvif monitoren.

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:26
ik zou ook voor een zelfbouw NAS/server oplossing met frigate gaan. Heeft een goede Home assistent integratie (als je dat gebruikt) en zorgt er voor dat je direct ook andere applicaties kunt draaien en niet zo verdor afhankelijk bent (zoals bijv een synology oplossing).

tijd voor wat klusjes!

• gwabber
Dank voor jullie reacties!

Ik heb inderdaad Shinobi draaien op mijn proxmox, maar dat is op mijn homelab server waar ik regelmatig mee experimenteer. Ik wil een dedicated device voor set and forget :)

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:42

FreakNL

Well do ya punk?

BlueIris.

• gwabber
Maar dat is toch gewoon een systeem voor op een windows pc? Dan heb ik hetzelfde effect als met shinobi...

• Tweaker_Ruwy
Ik heb (als mede-reolink user) een paar ideeën. Of ze goed of bruikbaar zijn laat ik aan jou over. ;)

1. edge recording. Als in: de cameras voorzien van een sd kaart? Meer set en forget gaat het niet worden denk ik. Daarnaast is het niet afhankelijk van merk oid zolang de camera met een sleuf heeft ervoor.

2. Ftp. Nu ondersteunen de reolink's waarschijnlijk wel ftp opslag; kan dat nog een optie zijn? Of gaan de andere onvif cameras dat niet snappen? Dit kan een simpele nas zijn die een ftp locatie beschikbaar stelt, maar ook iets vanuit proxmox.

3. Reolink poe nvr. Heb er zelf eentje staan als basis opslag voor de beelden. Ondersteunt ook generieke onvif cameras, Hoewel echt oude cameras wat moeizaam zijn. Wel redelijk set &forget

4. Software nvr. Nu begrijp ik dat je al proxmox draait met dergelijke software. Maar Shinobi is dus voor het experimenteren? Is een 2e VM/LXC voor het vaste opnemen geen optie?
Zelf draai ik namelijk ook proxmox met home assistant + frigate. Deze vult mijn bovenstaande nvr aan met extra detectie zones en gezichtsherkenning en geeft deze VM dus wel bestaansrecht naast de nvr. (Hierbij zie ik overigens een volwaardige pc of server voor mij en zie ik dan ook als iets anders dan de ftp locatie op een nas)

• gwabber
Tweaker_Ruwy schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 12:31:
Ik heb (als mede-reolink user) een paar ideeën. Of ze goed of bruikbaar zijn laat ik aan jou over. ;)

1. edge recording. Als in: de cameras voorzien van een sd kaart? Meer set en forget gaat het niet worden denk ik. Daarnaast is het niet afhankelijk van merk oid zolang de camera met een sleuf heeft ervoor.

2. Ftp. Nu ondersteunen de reolink's waarschijnlijk wel ftp opslag; kan dat nog een optie zijn? Of gaan de andere onvif cameras dat niet snappen? Dit kan een simpele nas zijn die een ftp locatie beschikbaar stelt, maar ook iets vanuit proxmox.

3. Reolink poe nvr. Heb er zelf eentje staan als basis opslag voor de beelden. Ondersteunt ook generieke onvif cameras, Hoewel echt oude cameras wat moeizaam zijn. Wel redelijk set &forget

4. Software nvr. Nu begrijp ik dat je al proxmox draait met dergelijke software. Maar Shinobi is dus voor het experimenteren? Is een 2e VM/LXC voor het vaste opnemen geen optie?
Zelf draai ik namelijk ook proxmox met home assistant + frigate. Deze vult mijn bovenstaande nvr aan met extra detectie zones en gezichtsherkenning en geeft deze VM dus wel bestaansrecht naast de nvr. (Hierbij zie ik overigens een volwaardige pc of server voor mij en zie ik dan ook als iets anders dan de ftp locatie op een nas)
Dank voor je reactie @Tweaker_Ruwy ! Zeker heb ik er al een aantal bekeken. Eigenlijk is mijn hele proxmox server om mee te spelen, dus ik reboot hem ook met enige regelmaat, waardoor alle VM's en LXC's off gaan ;) Ik heb ook zitten kijken naar die reolink POE NVR. Die ziet er interessant uit, maar accepteert ie ook camera's die niet op de ingebouwde POE switch zijn aangesloten? Mijn camera's zitten al verwerkt in mijn bestaande infra (wel hun eigen vlan). Ik zou dus graag die reolink nvr neerzetten in mijn bestaande infra en zo camera's toevoegen. Het is voor mij geen optie om nieuwe draden naar de NVR te leggen om ze direct op de POE switch aan te sluiten.

Acties:
  • Beste antwoord

• Tweaker_Ruwy
gwabber schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 10:32:
[...]

Ik heb ook zitten kijken naar die reolink POE NVR. Die ziet er interessant uit, maar accepteert ie ook camera's die niet op de ingebouwde POE switch zijn aangesloten? Mijn camera's zitten al verwerkt in mijn bestaande infra (wel hun eigen vlan). Ik zou dus graag die reolink nvr neerzetten in mijn bestaande infra en zo camera's toevoegen. Het is voor mij geen optie om nieuwe draden naar de NVR te leggen om ze direct op de POE switch aan te sluiten.
Het antwoord hierop is: Ja. (want dat is bij mij ook het geval) Het maakt voor de NVR niet uit waar de camera zich in het netwerk bevindt, zolang het maar binnen dezelfde VLAN is. (inter-vlan is het mij iig nog niet gelukt)
Ik heb zelf een aantal POE modellen rechtstreeks op de NVR, een paar via andere switches in het netwerk en een aantal WiFi modellen; ze zijn allemaal op basis van IP in te voeren op de NVR. Let wel op dat dit enkel met fysieke toegang tot de nvr werkt; je kan camera's niet toevoegen of verwijderen via een web interface oid. (zie het maar als fysieke veiligheidsmaatregel ;) )

Het leuke van het indirect koppelen aan de NVR is dat je ook rechtstreeks de RTSP streams kan opvragen en dan zit de vertraging die de NVR anders introduceert er niet tussen. Ook wordt het ineens mogelijk om op zowel NVR als SD tegelijk op te nemen. Wanneer je direct op de NVR aansluit gaat die de camera's als een controller managen waardoor sommige opties niet meer beschikbaar zijn. Denk hierbij aan de timepalse functie van camera's; dit is uitsluitend mogelijk met een SD kaart.

Als je de afhankelijkheid van de rest van het netwerk kan accepteren biedt het indirect koppelen aan de NVR dus een berg aan extra voordelen.
Dit filmpje toot dit ook: (sowieso is die reviewer erg veel bezig met Reolink/Eufy en bieden de tests goede vergelijkingen)

Mocht je nog twijfelen over het type NVR dan kan ik je dit filmpje aanraden van dezelfde man:

• gwabber
Tweaker_Ruwy schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 11:23:
[...]

Het leuke van het indirect koppelen aan de NVR is dat je de streams ook rechtstreeks de RTSP streams kan opvragen en dan zit de vertraging die de NVR anders introduceert er niet tussen. Ook wordt het ineens mogelijk om op zowel NVR als SD tegelijk op te nemen. Wanneer je direct op de NVR aansluit gaat die de camera's als een controller managen waardoor sommige opties niet meer beschikbaar zijn. Denk hierbij aan de timepalse functie van camera's; dit is uitsluitend mogelijk met een SD kaart.

Dit is het antwoord waar ik naar zocht, dank je! Dan is het voor mij ook een kwestie van de NVR aan een netwerkkabeltje hangen, instellen en doorrrrrrrr :) Voor de slimmigheden van de camera gebruik ik nu Home Assistant, dus de NVR gaat voor mij alleen het opname werk verrichten.

Ik heb al een NVR op het oog, maar ik ga toch nog even de filmpjes die je aanraadt kijken. Wellicht dat ik nog van gedachten verander :)

• Tweaker_Ruwy
gwabber schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 11:33:
[...]

Ik heb al een NVR op het oog, maar ik ga toch nog even de filmpjes die je aanraadt kijken. Wellicht dat ik nog van gedachten verander :)
Check dan ook even deze pagina van Reolink zelf:
https://support.reolink.c...1JEZFRX950TMF78SBWP33V4PA

Er zijn erg veel verschillende hardware versies van de NVR's en dit heeft impact op de extra mogelijkheden. Zo ondersteunen sommige versies geen solar wifi modellen waar andere dit wel doen. Ook de maximale ondersteunde HDD capaciteit en maximaal ondersteunde camera resolutie vallen hier onder. Kijk dus goed en probeer de exacte hardwareversie te bemachtigen die aan je eisen voldoet. Dit is iets wat ik achteraf heb moeten leren en op sommige vlakken spijt heb.
Pagina: 1