Ik heb een werkende Wireguard vpn server draaien op mijn thuis adres, we gebruiken dat voor onze mobiele apparaten. Het plan is om op de camping een Home Assistant servertje neer te zetten en deze te laten verbinden met thuis. Ik verwacht daar geen enkel probleem, client aanmaken met de juiste gegevens. Probleem is dat ik vanaf thuis ook de server op de camping willen beheren. Uitdaging is dat we daar gebruik maken van de camping wifi en dus geen directe verbinding vanaf huis naar daar kunnen maken. Nu lijkt het ook mogelijk om de camping server een verbinding op te laten zetten die twee kanten op werkt.
De Wireguard die nu thuis draait is PiVPN en ik ben bang dat als ik daar mee ga rommelen dat deze op enig moment niet meer werkt tijdens het experimenteren en "even" terugrijden als het niet meer werkt is niet zo handig. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar wat meer kennis.
Heb uiteraard al volop aan het zoeken geweest maar ik kom daar vooral grotere installaties tegen en situaties waar heel uitgebreid is terwijl ik eigenlijk wat simpels zoek.
Wat ik heb gevonden is dat ik op beide servers een nieuwe netwerk interface moet maken en dat beide in dezelfde IP reeks moeten zitten. Daarnaast moet er iets met firewall regels gebeuren, maar op de server zelf heb ik geen firewall draaien, die staan op de routers.
Wie kan me een beetje verder in de richting helpen ?
De Wireguard die nu thuis draait is PiVPN en ik ben bang dat als ik daar mee ga rommelen dat deze op enig moment niet meer werkt tijdens het experimenteren en "even" terugrijden als het niet meer werkt is niet zo handig. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar wat meer kennis.
Heb uiteraard al volop aan het zoeken geweest maar ik kom daar vooral grotere installaties tegen en situaties waar heel uitgebreid is terwijl ik eigenlijk wat simpels zoek.
Wat ik heb gevonden is dat ik op beide servers een nieuwe netwerk interface moet maken en dat beide in dezelfde IP reeks moeten zitten. Daarnaast moet er iets met firewall regels gebeuren, maar op de server zelf heb ik geen firewall draaien, die staan op de routers.
Wie kan me een beetje verder in de richting helpen ?