Chromecast en bluetooth reciever (spotify werkt niet)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greneet
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 11-10 10:37
Hoi!

Ik heb een chromecast op mijn 'domme' tv en deze via bluetooth aangesloten op de bluetooth reciever voor mijn 'domme' audio reciever Pioneer uit 2001. Alle geluidskabel ingangen van de tv zijn stuk. Vandaar deze omweg.

Nu werkt het geluid bij Netflix wel, maar zodra ik overstap naar Spotify komt er geen geluid meer uit. Ik heb alles al gecheckt, maar niets lijkt het te doen.

Ik heb een Phillips AEA2700 bluetooth receiver (2014) en een Chromecast HD (OS-versie 14).

Ik heb al geprobeerd om via de chromecast instellingen te kijken naar de "gebruiken voor tv-audio" in 'Afstandsbediening en accesoires', maar deze staat gewoon aan.
Ook heb ik geprobeerd andere bluetooth signalen uit te zetten (telefoon, robotstofzuiger) om te kijken of het ergens stoort, maar dat is ook niet het geval.
Tevens heb ik geprobeerd om niet via mn telefoon Spotify op de Chromecast te laten af te spelen, wederom geen effect. Ik kan wel mijn telefoon via bluetooth verbinden aan de Philips receiver en dan komt er wel geluid uit de boksen.
Als laatste komt er wel het geluid van de chromecast zelf ook gewoon uit de speakers. Dus als ik scroll door het menu dan hoor ik wel het 'tik'-geluid.

Het probleem lijkt dus echt weg te komen uit de Spotify app in de Chromecast.

Herkent iemand dit of weet iemand hoe dit op te lossen?