Ziggo particulier naar Ziggo Zakelijk als nieuwe klant

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15:10
Ik ben een ZZPer en mijn particuliere contract bij Ziggo loopt binnen enkele weken af.
Verlengen ben ik veel duurder uit, maar ik kan als ZZPer overschakelen naar een zakelijk contract en dat levert een beetje voordeel op. Echter als ik me als nieuwe zakelijke klant aanmeldt en aangeef al geen particuliere klant te zijn, zijn de voordelen nog aantrekkelijker. Is het toch mogelijk met bijv. mijn andere bedrijfsmailaccount en tweede banknr. me als nieuwe klant aan te melden op het adres waar mijn ziggo particulier contract ten einde loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Zou moeten kunnen. Er zijn ook genoeg tweakers die op naam van vriendin met bankrekeningnummer van vriendin een abonnement met korting nemen.
Overigens ben je als ZZP'er niet verplicht een zakelijk abonnement af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
_JGC_ schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 19:56:
Zou moeten kunnen. Er zijn ook genoeg tweakers die op naam van vriendin met bankrekeningnummer van vriendin een abonnement met korting nemen.
Overigens ben je als ZZP'er niet verplicht een zakelijk abonnement af te sluiten.
Nee klopt, maar in mijn geval is het aantrekkelijker om een zakelijk contract te nemen 'als nieuwe klant', dan in te gaan op de particuliere verlengingsaanbiedingen. Toch weet ik niet of dat gaat, want ik heb dan wel een tweede (zakelijke) bankrekening, en een zakelijk mailaccount waar ik het het contract op kan afsluiten, toch zal ik wel weer ergens mij eigen naam moeten gebruiken waar ik destijds ook het particuliere contract wat nu dus binnenkort afloopt, mee heb afgesloten.

[ Voor 24% gewijzigd door CalvinStengs op 08-10-2025 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:50
Ik zou gewoon bellen met zakelijk en via hun het abonnement afsluiten.
Dan weet je gelijk waar je aan toe bent.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
Die geven aan dat je dan moet aangeven dat je van een particulier naar een zakelijk contract overgaat.. en ze je dus niet zien als een nieuwe klant met behorende aanbiedingen.Maar me uiteraard wel verwelkomen als zakelijke klant.

Wel kan ik het aflopend contract niet verlengen en opzeggen als ziggo klant. Me nadat het contract verlopen is weer aanmelden als nieuwe klant. Nadeel hiervan is dat je een paar dagen geen internet/TV hebt.

[ Voor 111% gewijzigd door CalvinStengs op 09-10-2025 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-10 21:17
Nja als je dreigt weg te gaan / opzegt dan krijg je mogelijk met retentie te maken, die bellen je dan en kunnen misschien wel meer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:23
Bedenk ook even dat veel consumentenrechten niet altijd gelden voor zakelijke contracten zoals verbod op stilzwijgend verlengen etc. Doorgaans is een zakelijk contract interessanter vanwege andere SLA's maar technisch zal er weinig verschil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
In dit geval schilt het gewoon 50% op een jaar contract, daar wil ik wel 4 dagen dan even geen verbinding voor hebben. Dus ik zeg een maand van tevoren mijn aflopend contract af zodat het stopt als de contractperiode afloopt en schrijf me als nieuwe klant weer in (want dat ben ik dan) als niets meer loopt op de verbindingslijn.
Jammer dat ik dan een paar dagen even geen internet / tv verbinding meer heb totdat ik weer een nieuwe modem heb ontvangen, maar ik doe toch al heel veel met mijn smart :)

[ Voor 6% gewijzigd door CalvinStengs op 11-10-2025 15:10 ]

Pagina: 1