Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:36
tldr: Tijdens vakantie in Mauritius werd ik verrast door een sms van mijn provider
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
dat ik mijn buitenbundellimiet van 50 euro had overschreden. Dit terwijl ik mijn data en roaming in mijn mobiel had uitgeschakeld. In de online portal was niks te zien en ik ging uit van een systeemfout. Na vakantie bleek ik echter ook een 2e keer dit buitenbundellimiet bereikt te hebben, dit keer zonder sms. Totaal +100 euro op de maandfactuur. Mijn mobiel, een POCO X3 PRO heeft ook geen dataverbruik geregistreerd tijdens de gehele vakantie in Mauritius. N.a.v. dit artikel https://tweakers.net/revi...er-in-het-buitenland.html heb ik de provider gevraagd de kosten uit coulance te vergoeden. Dit weigeren ze deels, ze vergoeden de helft van de meerkosten. Zijn er mensen op tweakers die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt en alle kosten vergoed hebben gekregen? Hieronder de volledige mailwisseling.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:01

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

jppilot schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 16:45:
tldr: Tijdens vakantie in Mauritius werd ik verrast door een sms van mijn provider
***members only***
dat ik mijn buitenbundellimiet van 50 euro had overschreden. Dit terwijl ik mijn data en roaming in mijn mobiel had uitgeschakeld. In de online portal was niks te zien en ik ging uit van een systeemfout. Na vakantie bleek ik echter ook een 2e keer dit buitenbundellimiet bereikt te hebben, dit keer zonder sms. Totaal +100 euro op de maandfactuur. Mijn mobiel, een POCO X3 PRO heeft ook geen dataverbruik geregistreerd tijdens de gehele vakantie in Mauritius. N.a.v. dit artikel https://tweakers.net/revi...er-in-het-buitenland.html heb ik de provider gevraagd de kosten uit coulance te vergoeden. Dit weigeren ze deels, ze vergoeden de helft van de meerkosten. Zijn er mensen op tweakers die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt en alle kosten vergoed hebben gekregen? Hieronder de volledige mailwisseling.

***members only***
Haal ff je mobiele nummer en andere personalia uit de 1e (onderste) mail van je hele gekopieerde thread.

Had je toevallig bellen via 4G aan staan? Dat zou het dataverbruik kunnen verklaren. Met "data uit" op je telefoon schakel je alleen gebruik van je internet APN uit. IMS-verkeer valt daar niet onder, maar is wel data. Wanneer je daar in Mauritius geen ondersteuning hebt voor VoLTE/4G-bellen, maar je telefoon wel telkens contact probeert te maken met de IMS thuis, dan gaat de meter hard lopen...

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
kunnen ze niet achterhalen wat voor "DATA" sessies het geweest zijn? als het IMS verkeer geweest is zouden ze dit toch ook wel kunnen achterhalen dunkt me

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
@FooLsKi Dank voor de headsup, verwijderd. Inhoudelijk: in mijn mobiel staat op de simkaart van de provider 'preferred network type' 'prefer LTE' geselecteerd. Naar mijn weten nooit zelf aangeklikt. Wel heb ik tijdens de vakantie 1 gemiste oproep gehad, verder niet gebeld. Het moment van de gemiste oproep komt niet overeen met het moment van het datagebruik. Dit was overigens ook 2x spontaan +/- 17 mb, niet enkele kb's per dag zoals je in andere topics soms leest.

Ik ben echt zoekende. Dit is mij nooit eerder overkomen bij andere providers en ik vlieg letterlijk de hele wereld over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:47

Qwerty-273

Meukposter

Is je abonnement ingegaan tussen de 2de en 5de dag van de maand? Dat zou eventueel de twee maanden periode kunnen verklaren. Waar ze dan niet rekenen met een kalendermaand vanaf de eerste, maar vanaf de datum dat het abonnement inging.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
Qwerty-273 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 17:33:
Is je abonnement ingegaan tussen de 2de en 5de dag van de maand? Dat zou eventueel de twee maanden periode kunnen verklaren. Waar ze dan niet rekenen met een kalendermaand vanaf de eerste, maar vanaf de datum dat het abonnement inging.
Dat klopt, dat verklaart de 2 maanden periode. Het was wel zo dat de kosten van de 1e maand pas inzichtelijk werden toen de 2e maand al was ingegaan. De kosten van de 1e maand zijn daardoor verlaat op de factuur van de 2e maand gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:26
Los van alles, zou ik sowieso zo snel mogelijk vertrekken bij een provider die je extra laat betalen om een werkelijke limiet in te kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
Wilke schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 18:13:
Los van alles, zou ik sowieso zo snel mogelijk vertrekken bij een provider die je extra laat betalen om een werkelijke limiet in te kunnen stellen.
Ja, het is echt een waardeloze provider. Veel klachten over, maar helaas zit ik nog een ruim jaar vast... want het was zo lekker goedkoop |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit is meer een vraag voor Telecomproviders dan het Shopping Forum. Ik verplaats het topic dan ook die kant op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:01

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

jppilot schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 17:03:
@FooLsKi Dank voor de headsup, verwijderd. Inhoudelijk: in mijn mobiel staat op de simkaart van de provider 'preferred network type' 'prefer LTE' geselecteerd. Naar mijn weten nooit zelf aangeklikt. Wel heb ik tijdens de vakantie 1 gemiste oproep gehad, verder niet gebeld. Het moment van de gemiste oproep komt niet overeen met het moment van het datagebruik. Dit was overigens ook 2x spontaan +/- 17 mb, niet enkele kb's per dag zoals je in andere topics soms leest.

Ik ben echt zoekende. Dit is mij nooit eerder overkomen bij andere providers en ik vlieg letterlijk de hele wereld over.
Prefer LTE is idd standaard (steeds meer netwerken hebben geen 2G en/of 3G meer) en daar zit m.i. het verneukeratieve in. Al je toestel zich een beetje redelijk aan de standaarden houdt, dan zou 'ie steeds minder vaak moeten checken op een verbinding met de IMS wanneer 'ie een reject krijgt. Sommige fabrikanten doen het tegenovergestelde, zie ik weleens. Elke keer checken (meerdere keren per minuut tot soms elke paar seconden) is een paar bytes aan data. Niet over je internet APN, maar over je IMS APN (die niet geblokkeerd is door data uit te schakelen). Op het moment dat je een gemiste oproep hebt en geen toegang tot 4G-bellen hebt, schakelt je toestel naar 2G/3G (hoogst beschikbare).

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Pagina: 1