Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwan de Vries
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 16:25
Ik ontvang een bedrag in USD uit Puerto Rico en wil dit graag gestort hebben op mijn ING-betaalrekening in Nederland.
Is het iemand bekend of dit (voor de ING) via een Intermediary Bank moet lopen? Via de ING-chatbot (en daarna met een ING-medewerker) kom ik er niet uit.
ChatGTP antwoord dat het via JPMORGAN CHASE BANK, N.Y. moet lopen, misschien kan iemand dat bevestigen... Bedankt.
Iwan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je hebt je Iban nodig, en de Swift/BIC code nodig van de ING bank, en die staat gewoon op de site ;)

Oh, ik zie net dat de Swift/BIC-code gewoon onderdeel is van je IBAN.

Je hoeft alleenmaar de iban door te geven, en meer is niet nodig (of ze moeten in DP nog het oude systeem gebruiken, maar dat lijkt me sterk)

En lekker waardeloos dat er geen telefoonnummer meer te vinden is als je op de site van de ING zoekt, maar gezien ik daar ook bankier: 020- 2288888 (08:00 - 17:00)

[ Voor 71% gewijzigd door RaZ op 08-10-2025 16:14 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwan de Vries
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 16:25
RaZ schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 16:06:
Je hebt je Iban nodig, en de Swift/BIC code nodig van de ING bank, en die staat gewoon op de site ;)

Oh, ik zie net dat de Swift/BIC-code gewoon onderdeel is van je IBAN.

Je hoeft alleenmaar de iban door te geven, en meer is niet nodig (of ze moeten in DP nog het oude systeem gebruiken, maar dat lijkt me sterk)
Ok, dank voor de reactie.
Ja, die Iban en Swift had ik al opgezocht, maar het was mij onduidelijk of er nog een Intermediary Bank noodzakelijk was om de betaling in 1 keer te laten slagen.

Dank voor het telefoonnummer, het is inderdaad niet de bedoeling dat je ING gaat bellen of mailen met je vraag. Alle vragen moeten lopen via de Chatbot, maar is om te huilen.
Iwan

[ Voor 16% gewijzigd door Iwan de Vries op 08-10-2025 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:26
Een platform zoals wise.com is handiger, sneller en goedkoper dan het traditionale banksysteem. Als de verzender daar aan mee wil werken, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter.a
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:34
matthijsln schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 17:04:
Een platform zoals wise.com is handiger, sneller en goedkoper dan het traditionale banksysteem. Als de verzender daar aan mee wil werken, natuurlijk.
Dat is ook mijn ervaring. Betere wisselkoers en lagere transactiekosten.
Daarnaast kan je zelf bepalen wanneer je de USD naar Euros omzet, wat mogelijk voordelig kan zijn als de USD in waarde zou stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:41
Ik gebruik ook Wise, zowel privé als zakelijk, en dit heeft mij al honderden euro's bespaard sinds de 3 jaar dat ik het gebruik. Banken pakken namelijk enorm veel opslagkosten die, zeker bij hogere transacties, een aardig percentage kunnen afromen.
Pagina: 1