Montage Arctic Freezer 36 (recente versie) op AM4 moederbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-10 12:24
Ik voel me momenteel een ontzettende n00b, maar ik krijg mijn recente aangeschafte Arctic Freezer 36 niet goed gemonteerd aan mijn AM4 moederbord / de backplate... :?

Ik heb voor de zekerheid wat YouTube filmpjes bekeken, waaronder die van Arctic zelf. En daar zijn de stappen vrij helder.
  1. Plaats de CPU
  2. Plaats de spacers
  3. Plaats de brackets
  4. Plaats de thermalpaste
  5. Plaats de koeler
Kind kan de was doen...

Maar het lijkt erop dat Arctic zijn Freezer 36 iets heeft aangepast. Bij mij zitten namelijk geen spacers in de verpakking en de brackets zijn ook anders dan op het filmpje. Eigenlijk zijn de spacers en de bracket één geheel geworden. Ook zit er maar één setje schroefjes bij, die (blijkbaar) zowel voor AMD als voor Intel gebruik kan/moet worden.

Echter, als ik de bijgeleverde schroefjes gebruik en de brackets vastschroef aan de backplate van het moederbord, dan zitten de brackets nog los terwijl het schroefje wel volledig vast zit aan de mountingpoints van de backplate. Oftewel, de schroefjes lijken te lang. Maar goed, deze koeler wordt breed verkocht, dus het lijkt mij héél sterk dat Arctic zo'n fout maakt. Ik heb voor de zekerheid nog een exemplaar van deze koeler besteld en daar zitten dezelfde spulletjes bij.

Wat doe ik fout... :|

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:58

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ze leveren helaas na een aanpassing niet meer alles mee,zover ik weet missen de schroeven voor AMD, dus als je deze nog in de MB doos hebt of ergens anders kan je die gebruiken.
zie ook https://www.reddit.com/r/..._36_and_platic/?rdt=57612

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:15

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Ik heb een deja vu gevoel. Ook diezelfde cooler maar dan op een AM5 moederbord.
De beschrijving op papier kwam niet overeen met de inhoud.
Maar na een tijdje puzzelen lukte het toch. Alleen ben ik de details vergeten.
Dus eigenlijk heb je niets aan mijn post behalve als geestelijke steun.

weet het niet meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
mrsar schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 16:00:
ze leveren helaas na een aanpassing niet meer alles mee,zover ik weet missen de schroeven voor AMD, dus als je deze nog in de MB doos hebt of ergens anders kan je die gebruiken.
zie ook https://www.reddit.com/r/..._36_and_platic/?rdt=57612
Tnx voor de tip! Ik ging er eigenlijk vanuit dat die iig niet bruikbaar zouden zijn... :')

Zojuist in de moederbord doos zitten speuren en jawel hoor, de oorspronkelijke schroefjes zaten er nog in. Meteen geprobeerd en de brackets zitten nu keurig vast :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Vishari Beduk schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 16:58:
Ik heb een deja vu gevoel. Ook diezelfde cooler maar dan op een AM5 moederbord.
De beschrijving op papier kwam niet overeen met de inhoud.
Maar na een tijdje puzzelen lukte het toch. Alleen ben ik de details vergeten.
Dus eigenlijk heb je niets aan mijn post behalve als geestelijke steun.
Je support wordt gewaardeerd! Ik voel(de) me zo stom toen het allemaal niet lukt...

Zie verder het bovenstaande, de standaard AMD schroefjes bleken benodigd te zijn :+