Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rduivenvoorde
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:15
Ik heb al een paar jaar een 2e-hands Lolo in de tuin staan voor eigen gebruik.
BIj Shell Recharge was er een (gratis) optie om zonder abbo de paal voor eigen gebruik te gebruiken met een Shell pas/druppel.

Nu de 50five boefjes 'het beheer' hebben overgenomen, moet ik opeens een abonnement afsluiten OF 75,= betalen om 'm te laten vrijgeven...

Zijn er meer mensen in deze situatie?

50five (gebeld) gooit het op een 'administratieve fout' bij Shell (wat die dan weer ontkent), en ik moet OF dat abo OF die vrijgeving betalen. Anders 'werkt de paal niet meer na 15 november' (ze hebben nu een "tijdelijk gratis abo geactiveerd")

Ik heb al met Shell Recharge gebeld, en die verzekerden me dat ik zeker geen uitzondering was wbt het 'geen abo).

Ik wil eigenlijk niets met die boefjes te maken hebben.

Kan ik 'm zelf 'vrijgeven' (sim ergens verwijderen :-) of werkt dan de paal helemaal niet meer?
Of is dat een firmware ding wat ik ze echt eerst moet laten doen?

En anders ook maar op de Smart EVSE trein stappen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezr
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20:26
Ik heb een soortgelijk probleem: wij hebben een oude Lolo Smart die al vele jaren werkt via NewMotion en meer recente jaren via Shell.

Maar nu gaat Shell er weer mee stoppen helaas. En de Lolo Smart kan niet door de nieuwe partij 50five worden overgenomen, omdat zij mijn laadpaal niet ondersteunen. Goed geregeld Shell...

Per 15 november wordt mijn Lolo Smart losgekoppeld van het netwerk. Mijn laadpaal blijft wel werken zeggen ze... Zou dat ook echt zo zijn?... Wie weet het?

[ Voor 5% gewijzigd door Freezr op 08-10-2025 20:26 ]