Advies samengestelde gaming PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manaker
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 10-10 21:35
Hoi! Eerste post maar ik blijf tweakers steevast tegenkomen in google resultaten bij het opzoeken van bepaalde zaken, dus dacht ik van het forum ook maar gebruik te maken als laatste check vooraleer ik een bestelling plaats.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zoek een nieuwe PC samen te stellen die een lange tijd (5j of meer) mee gaat kunnen gaan en ook daarna nog redelijk simpel te upgraden valt. Na het spelen van de BF6 beta kwam ik al snel tot de conclusie dat mijn huidige systeem geen competitieve ervaring meer kan bieden in deze nieuwe zware game, daar wil ik met deze aankoop verandering in brengen.
(Gamen op 1080p 144hz.)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is ongeveer 2.000€

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er zit een RTX 3080 (10gb) in mijn huidige PC die zeker nog wel mee kan momenteel, maar deze ga ik normaliter in zijn geheel proberen doorverkopen dus lijkt me een nieuwe GPU ook gewoon een logische keuze. Dit is puur ter info :)
Verder ga ik gewoon door met mijn huidige 1080p 144hz scherm, al kan dit in de toekomst ook wel geüpgraded worden naar 1440p. Mijn oude 1080p 144hz scherm zou ik dan als tweede scherm in dienst nemen mocht dit enige relevantie hebben.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een krachtige combinatie van GPU/CPU in een gebalanceerd systeem om bottlenecks te voorkomen. Ik hoop dat ik met mijn lijstje dit heb!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar AMD, na een aantal artikelen/video's te hebben zien passeren lijkt het mij ook dat de algemene consensus van de huidige markt is dat AMD prima kwaliteit/prijsverhouding geeft zowel voor GPU als CPU.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Twijfel nog een beetje tussen 32 of 64gb ram, al heb ik momenteel meer gefocus gelegd op de snelheid & CL om ook de prijs wat te drukken zit ik nu op 32 in mijn lijstje.
Verder game ik in een relatief kleine kamer waar het nu al goed warm wordt door toedoen van de huidige PC dus hoop ik ook voldoende koeling te kunnen behalen om dit niet helemaal te laten ontsporen. Na een slechte ervaring met waterkoeling opteer ik nu voor luchtkoeling.

Ga je overklokken?
EXPO ga ik sowieso aanzetten als dat onder overklokken valt :P
PBO is ook een optie, verder denk ik niet dat ik me ga bezig houden met overklokken, heel misschien een undervolt.

Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik wat op maat advies krijgen over mijn huidige bestelling van onderdelen voordat ik ermee doorga.
Ik doel hiermee of de onderdelen allemaal zullen passen / werken, er geen bottleneck is, de koeling voldoende is en of hij wel een lange tijd (5j of meer) mee gaat gaan zonder al te veel te moeten vervangen en tenslotte of de gekozen onderdelen een goede prijs-kwaliteitverhouding hebben.
De 1.000Watt PSU is gekozen om ook in de toekomst prima mee toe te kunnen komen.

Alvast bedankt! :)
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 9800X3D Boxed€ 455,99€ 455,99
1MoederbordenASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI€ 151,81€ 151,81
1VideokaartenSapphire Pulse Radeon RX 9070 XT€ 657,93€ 657,93
1BehuizingenNZXT H5 Flow (2024) Zwart€ 84,90€ 84,90
1ProcessorkoelingThermalright Phantom Spirit 120 SE€ 43,90€ 43,90
1Geheugen internKingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32€ 132,89€ 132,89
1VoedingenNZXT C1000 Gold Core€ 149,-€ 149,-
1Interne SSD'sSamsung 990 EVO Plus 2TB€ 102,99€ 102,99
Totaal€ 1.779,41

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
De 9070xt is wel een stap naar beneden vanuit een 5080, zeker dat je dat wilt?
Als je pc zonder 5080 voor 700 euro minder verkoopt zou ik dat zeker doen.

De core reeks is wel wat stiller maar minder goed - pak de niet code variant. (Voeding)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-10 16:19
99ruud99 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 12:22:

De core reeks is wel wat stiller maar minder goed - pak de niet code variant. (Voeding)
ik gok dat hij een typo heeft en 3080 bedoelt, die heeft namelijk 10gb en is inmiddels van de leeftijd dat je die van de hand zou doen etc. daarnaast is OP zn pc 5 jaar oud, wat ook uitkomt met een 3080 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manaker
99ruud99 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 12:22:

Verdorie, verkeerd getypt, het moest 3080 zijn! Bij deze aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
De 3080 zal prima moeten zijn voor 1080p,enigste misschien de vram die aan de krappe kant is om hele hoge settinsg te draaien met AAA games,heeft je 3080 10 of 12gb vram geheugen?

Je kan dan altijd later nog een nieuwe gpu aanschaffen, maar voor 1080p zal die meer dan voldoende moeten zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door freaky35 op 08-10-2025 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Laatst online: 10-10 16:19
freaky35 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 12:45:
De 3080 zal prima moeten zijn voor 1080p,enigste misschien de vram die aan de krappe kant is om hele hoge settinsg te draaien met AAA games,heeft je 3080 10 of 12gb vram geheugen?

Je kan dan altijd later nog een nieuwe gpu aanschaffen, maar voor 1080p zal die meer dan voldoende moeten zijn.
openingspost: 10gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Ik zou dan de kaart alsnog houden,zou prima moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manaker
freaky35 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 12:45:
Opzich wel maar door de 3080 ga ik voor mijn huidige build nog een redelijke doorverkoop kunnen doen (hoop ik). Als ik de kaart eruit haal zit ik met een toren waar niet echt nog wat mee te doen valt.

De 3080 is 10gb, tijdens het coronatijdperk toen ze bijna niet te krijgen waren en is nu 5j oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

@Manaker wat is je huidige build? Een 3080 en 9070 XT liggen wel wat uit elkaar, maar zelf zou ik die upgrade al niet snel doen. Dikke kans dat je je huidige pc gewoon kan upgraden met een 9070xt of zelfs 5080, dan heb je een stuk stevigere basis. Hoewel inderdaad 1080p/144 prima moet kunnen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Manaker schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 12:58:
[...]

Opzich wel maar door de 3080 ga ik voor mijn huidige build nog een redelijke doorverkoop kunnen doen (hoop ik). Als ik de kaart eruit haal zit ik met een toren waar niet echt nog wat mee te doen valt.

De 3080 is 10gb, tijdens het coronatijdperk toen ze bijna niet te krijgen waren en is nu 5j oud.
als je ehm goed kan verkopen,dan ja dan heb je groot gelijk.

Maar de sprongen ook al is die 5 jaar oud, zijn niet meer zo verschrikkelijk groot in performance van nieuwe kaarten als bv 10 /20 jaar terug.Toen waren den sprongen veel groter bij nieuwe generatie kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopsNL
  • Laatst online: 16:44
Ik heb praktisch de build in gebruik die je voor ogen hebt. Ik game op 1440p ultra wide en dit gaat echt prima. Ik heb behalve slecht geoptimaliseerde games nog niks aan hoeven te passen aan graphics en het loopt als een trein.

Als je dlss gewend bent word FSR even wennen en de instellingen van een amd gpu ook. Dlss is echt gemak en mis ik wel een beetje met mijn huidige build maar FSR komt er wel. Ik heb 32gb ram en dit is nog meer dan genoeg voor de meeste games. Vergeet niet dat AM5 ook meer MT’s heeft.

In vergelijking met mijn 3080 blaast de 9070xt veel vaker en harder al begint met de laatste amd updates dit wel wat af te nemen. Of je build de 5 jaar haalt, als je 1080 p blijft wel maar dat vraag ik me af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manaker
DeNachtwacht schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:01:
@Manaker wat is je huidige build? Een 3080 en 9070 XT liggen wel wat uit elkaar, maar zelf zou ik die upgrade al niet snel doen. Dikke kans dat je je huidige pc gewoon kan upgraden met een 9070xt of zelfs 5080, dan heb je een stuk stevigere basis. Hoewel inderdaad 1080p/144 prima moet kunnen.
Ik zit vast aan AM4 helaas, dus buiten de 3080 is er niet zoveel bruikbaars meer.
Had eerst gekeken om CPU + RAM te upgraden maar een goeie CPU in AM4 vinden is lastig, de goede worden niet meer gemaakt en zijn bijgevolg zeer prijzig geworden was mijn research resultaat.

Ryzen 9 3900 (een gewone, zelfs geen X)
RTX 3080 10gb
64gb ram 2133 MT/s
1 TB SSD, 1 TB HDD
Voeding en koeling heb ik niet direct bij de hand wat erin zit.
Edit: en B550 phantom gaming moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
je ram snelheid is veel te laag,dat scheeld je enorm in performance met gamen.
Welke ram zit er in?preciese merk/type graag,staat xmp wel aan in bios?

een voorbeeld van wat het kan schelen,zeker op 1080p leunt het systeem v veel meer op de cpu en geheugen ook:

Ik kon zo snel niet even een betere bron vinden voor een vergelijk

YouTube: 2133MHz vs 3200MHz vs 4000MHz RAM on Ryzen

En als je een cpu upgrade doet,zal het prima moeten gaan, een 5800x bv zal al een aardige update moeten zijn..

Verder gebruik je de hdd voor games?,ja dat remt de performance ook aardig

[ Voor 52% gewijzigd door freaky35 op 08-10-2025 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Manaker schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:10:
[...]

Ik zit vast aan AM4 helaas, dus buiten de 3080 is er niet zoveel bruikbaars meer.
Had eerst gekeken om CPU + RAM te upgraden maar een goeie CPU in AM4 vinden is lastig, de goede worden niet meer gemaakt en zijn bijgevolg zeer prijzig geworden was mijn research resultaat.

Ryzen 9 3900 (een gewone, zelfs geen X)
RTX 3080 10gb
64gb ram 2133 MT/s
1 TB SSD, 1 TB HDD
Voeding en koeling heb ik niet direct bij de hand wat erin zit.
Edit: en B550 phantom gaming moederbord
3900 is op zich een prima processor om te proberen hoe het gaat met een RTX 5080. Je ramsnelheid vind ik inderdaad wel laag, welk merk/type is dit? Met normaal ddr4 geheugen kun je vaak gewoon 3000/3200MT/s draaien.

Een eventueel interessante upgrade kan nog zijn een 5800XT te nemen, die zijn nu vrij goed geprijsd. In combinatie met een psu upgrade die ook wel nodig is voor een 5080 kom je dan zo uit.
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 5800XT Boxed, met koeler€ 159,-€ 159,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 5080 WINDFORCE OC SFF 16G€ 1.029,-€ 1.029,-
1VoedingenASRock Steel Legend SL-850G€ 114,90€ 114,90
Totaal€ 1.302,90

[ Voor 39% gewijzigd door DeNachtwacht op 08-10-2025 13:30 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manaker
freaky35 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:15:

En als je een cpu upgrade doet,zal het prima moeten gaan, een 5800x bv zal al een aardige update moeten zijn..

De RAM ben ik mij bewust van, XMP stond bij aankoop PC aan, maar was enorm instabiel waardoor ik zeer vaak blue screens kreeg. Ik heb XMP aan gehad tijdens de beta met het bovengenoemde RAM, dit en vrijwel elk ander ding dat je kunt vinden voor meer fps op yt/reddit etc. gedaan, maar wat ik ook deed, bf6 beta liep gewoon slecht. Fps rond de 70 maar ik kon voor geen meter targets tracken en ik ben best competitief in FPS dus dat was enorm frustrerend. Het zijn 2x32gb sticks Corsair RAM maar om meer details te kunnen geven moet je even wachten tot vanavond dat ik in de toren kan kijken.

En uiteraard, de SSD draait de OS & games, HDD is meer voor extra opslag mocht ik ze nodig hebben.

Om nog een beter beeld te geven waarom ik gewoon volledig een nieuwe PC wil, maar dit zou beter een geheel andere / eigen topic worden me dunkt:

Een halfjaar geleden gaf mijn waterkoeling de geest en heeft hij mijn vorig moederbord mee in zijn graf genomen. De PC repair shop guy merkte toen ook op dat mijn RAM niet deftig werkte en heeft er toen nieuw ingestoken + nieuw moederbord + nieuwe (lucht)koeling.

Ik heb sindsdien niet veel zware games meer gedaan (KCD2 liep oké, oblivion remastered slecht en nu bf6 ook zeer slecht).
Maar de PC heeft alsnog problemen, ik kan al meer als een week niet meer in de BIOS in (skipped hij gewoon bij opstarten na paar x proberen). Het rood lampje van hardware malfunction bij opstart brandt al maanden en ook de vereisten voor BF6 (secure boot) instellen was ronduit een nachtmerrie met talloze errors en problemen en CMOS resets. Ook het RAM in andere slots steken (zit nu in 1 &3, heb 2&4 getest) zorgde er gewoon voor dat hij niet meer wilde booten.
Al deze problemen probeer ik wel op te lossen want zo durf ik hem niet te verkopen maar al dat geknoei is allesbehalve fijn terwijl ik ook maar gewoon wil gamen zonder zorgen, mede daarom na wikken en wegen gekozen voor een geheel nieuwe PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

@Manaker ja, dan snap ik dat alles nieuw misschien wel fijn is. Enige vraag is natuurlijk of het met goed alle onderdelen langs lopen niet gewoon op te lossen is.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Manaker schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:33:
[...]

De RAM ben ik mij bewust van, XMP stond bij aankoop PC aan, maar was enorm instabiel waardoor ik zeer vaak blue screens kreeg. Ik heb XMP aan gehad tijdens de beta met het bovengenoemde RAM, dit en vrijwel elk ander ding dat je kunt vinden voor meer fps op yt/reddit etc. gedaan, maar wat ik ook deed, bf6 beta liep gewoon slecht. Fps rond de 70 maar ik kon voor geen meter targets tracken en ik ben best competitief in FPS dus dat was enorm frustrerend. Het zijn 2x32gb sticks Corsair RAM maar om meer details te kunnen geven moet je even wachten tot vanavond dat ik in de toren kan kijken.

En uiteraard, de SSD draait de OS & games, HDD is meer voor extra opslag mocht ik ze nodig hebben.

Om nog een beter beeld te geven waarom ik gewoon volledig een nieuwe PC wil, maar dit zou beter een geheel andere / eigen topic worden me dunkt:

Een halfjaar geleden gaf mijn waterkoeling de geest en heeft hij mijn vorig moederbord mee in zijn graf genomen. De PC repair shop guy merkte toen ook op dat mijn RAM niet deftig werkte en heeft er toen nieuw ingestoken + nieuw moederbord + nieuwe (lucht)koeling.

Ik heb sindsdien niet veel zware games meer gedaan (KCD2 liep oké, oblivion remastered slecht en nu bf6 ook zeer slecht).
Maar de PC heeft alsnog problemen, ik kan al meer als een week niet meer in de BIOS in (skipped hij gewoon bij opstarten na paar x proberen). Het rood lampje van hardware malfunction bij opstart brandt al maanden en ook de vereisten voor BF6 (secure boot) instellen was ronduit een nachtmerrie met talloze errors en problemen en CMOS resets. Ook het RAM in andere slots steken (zit nu in 1 &3, heb 2&4 getest) zorgde er gewoon voor dat hij niet meer wilde booten.
Al deze problemen probeer ik wel op te lossen want zo durf ik hem niet te verkopen maar al dat geknoei is allesbehalve fijn terwijl ik ook maar gewoon wil gamen zonder zorgen, mede daarom na wikken en wegen gekozen voor een geheel nieuwe PC.
bf serie bv heeft enorm veel baat bij snel geheugen,dat ontbreektr nu.

En die instatbiliteit, zal mij ook niet verbazen als dat bv de ram is.Is die kapot of niet compatible,kan dat van allerlei problemen geven en welk ledje brand op het moederbord.
Ram is goedkoper als een geheel nieuw systeem.

Maar als je perse een nieuw systeem wilt,dan hou ik op :) ,ik snap je wel hoor.
Maar wil niet zeggen dat het probleem met je huidige systeem niet op te lossen is. Plus mocht je het systeem alsnog willen verkopen,beter dat je een werkend systeem hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manaker
DeNachtwacht schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:36:
@Manaker ja, dan snap ik dat alles nieuw misschien wel fijn is. Enige vraag is natuurlijk of het met goed alle onderdelen langs lopen niet gewoon op te lossen is.
Ook daar heb ik mij al redelijk wat uren mee bezig gehouden, windows memtest faalde en PC liep vast, memtest86 liep dan weer vlekkeloos, stresstests met cinebench, OCCT, prime95 allemaal niets gevonden en verliepen zonder problemen.
SFC scan, DISM cleanup, malwarebytes niets gevonden.

Maar zelfs al zou de PC naar behoren werken ga ik geen 144 fps kunnen halen in BF6 en dat is nu net wel de game waar ik na lang naar uit kijk om met vrienden feilloos en competitief te kunnen spelen.
De 5800x is wel interessant, ik zat voornamelijk op 5800x3d te zoeken en die maken ze niet meer en is dus niet meer te betalen.

Al zou volgens userbenchmarks deze maar een 8% verbetering zijn van een 3900x tov een 5800x.

Was er nog vergeten bij vermelden, ik heb dankzij PBO met deze 3900 wel een prestatie van rond de 4.0-4.2ghz per core wat wel een groot verschil is met de standaard. (ook dit getest tijdens de bf6 beta en al gaf dit wel meer fps, alsnog zeker niet voldoende).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Manaker schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:49:
[...]

Ook daar heb ik mij al redelijk wat uren mee bezig gehouden, windows memtest faalde en PC liep vast, memtest86 liep dan weer vlekkeloos, stresstests met cinebench, OCCT, prime95 allemaal niets gevonden en verliepen zonder problemen.
SFC scan, DISM cleanup, malwarebytes niets gevonden.

Maar zelfs al zou de PC naar behoren werken ga ik geen 144 fps kunnen halen in BF6 en dat is nu net wel de game waar ik na lang naar uit kijk om met vrienden feilloos en competitief te kunnen spelen.
De 5800x is wel interessant, ik zat voornamelijk op 5800x3d te zoeken en die maken ze niet meer en is dus niet meer te betalen.

Al zou volgens userbenchmarks deze maar een 8% verbetering zijn van een 3900x tov een 5800x.

Was er nog vergeten bij vermelden, ik heb dankzij PBO met deze 3900 wel een prestatie van rond de 4.0-4.2ghz per core wat wel een groot verschil is met de standaard. (ook dit getest tijdens de bf6 beta en al gaf dit wel meer fps, alsnog zeker niet voldoende).
Dit was met geheugen op 2133? Dan krijg jer alsnog wat die video laat zien. Lagere max en lagere low fps ,Ryzen heeft sowieso veel baat bij hogere geheugen snelhheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manaker
freaky35 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:52:
[...]

Dit was met geheugen op 2133? Dan krijg jer alsnog wat die video laat zien. Lagere max en lagere low fps ,Ryzen heeft sowieso veel baat bij hogere geheugen snelhheden
Ik wil heel graag XMP weer aanzetten maar ik kan de bios niet in |:(
En ook daarvoor heb ik al een aantal dingen geprobeerd zoals advanced boot en zelfs een app van ASROCK (mijn moederbord) om naar bios te starten werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manaker
freaky35 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:15:

een voorbeeld van wat het kan schelen,zeker op 1080p leunt het systeem v veel meer op de cpu en geheugen ook:

Ik kon zo snel niet even een betere bron vinden voor een vergelijk

YouTube: 2133MHz vs 3200MHz vs 4000MHz RAM on Ryzen

Het RAM nog teruggevonden, het is deze:
uitvoering: Corsair Vengeance LPX CMK64GX4M2E3200C16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dit ram zou inderdaad gewoon op 3200 moeten kunnen draaien, ik zou toch eens proberen even alle onderdelen een keer los te halen en opnieuw erin te zetten. RAM erin/eruit, bankjes even goed leegzuigen met de stofzuiger. Idem met de gpu, ssd enzovoorts. Kabeltjes los en weer vast, even in de manual kijken of elk kabeltje ook in precies het goede aansluitpunt zit.

Zou als je het allemaal weer werkend zijn wel echt mooi zijn, want in principe heb je best een sterke basis om alleen een psu & gpu upgrade te doen.
Manaker schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:57:
Ik wil heel graag XMP weer aanzetten maar ik kan de bios niet in |:(
Is er geen Windows tooltje bij ASRock waarmee je het bios kan flashen? Sowieso is even de nieuwste bios erop geen gek idee, en wellicht verhelpt dit de problemen.

[ Voor 25% gewijzigd door DeNachtwacht op 08-10-2025 14:55 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Ahh corsair geheugen,die setjes zijn berucht dat ze vaak niet samen gaan met ryzen,maar het heeft wel eerder goed gewerkt met deze geheugen kit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manaker
DeNachtwacht schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 14:48:
Dit ram zou inderdaad gewoon op 3200 moeten kunnen draaien, ik zou toch eens proberen even alle onderdelen een keer los te halen en opnieuw erin te zetten. RAM erin/eruit, bankjes even goed leegzuigen met de stofzuiger. Idem met de gpu, ssd enzovoorts. Kabeltjes los en weer vast, even in de manual kijken of elk kabeltje ook in precies het goede aansluitpunt zit.

Zou als je het allemaal weer werkend zijn wel echt mooi zijn, want in principe heb je best een sterke basis om alleen een psu & gpu upgrade te doen.

[...]

Is er geen Windows tooltje bij ASRock waarmee je het bios kan flashen? Sowieso is even de nieuwste bios erop geen gek idee, en wellicht verhelpt dit de problemen.
Dit zijn dingen waar ik zelf niet aankom hardware gewijs, dat laat ik liever doen door iemand die beetje technisch aangelegd is en er wat verstand van heeft. De RAM slotjes verzetten waagde ik me nog net aan 8)7
Stofophoping zou het normaliter ook niet kunnen zijn, is in april dit jaar nog uitgeblazen met de compressor (niet hard ofc). En je bedoelt CPU upgrade denk ik? BF6 is ook een game die heel zwaar CPU intensief is trouwens, dat ding ging naar 99% useage zag ik in task manager destijds.
Heb wel een vriend die sinds kort ICT'er is en me wat probeert te helpen, als die langs komt kan hij er wel een keer aan prutsen, al breekt hij ook voorlopig zijn hoofd over alles vanop afstand van wat we geprob hebben haha.

Ik heb gisteren wel deze app van ASROCK erop gezet, en deze lijst geupdate:
https://www.asrock.com/feature/appshop/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/84lohAtSpeyq9B2VfHXuW2tI7eY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T94I6EHjg6BMRoOkXr2wbyaZ.png?f=fotoalbum_large

Met die asrock restart to uefi ook geprob in de bios te komen.

Het zou indd fijn zijn om deze pc terug normaal werkende te krijgen (al werkt hij voor de rest wel atm buiten de bios en die rode led), maar ik neig toch echt wel naar een nieuw toestel voor zonder zorgen te gamen met goede fps en misschien zelfs de optie om het te streamen.

Heeft er iemand trouwens een goede aanrader van 1000W psu? Mits iemand in het begin van het topic zei dat diegene die ik gekozen had niet goed is? Edit: Opnieuw gelezen, the non core versie dus! Got it :) :)
Pagina: 1