wat is er mis met desktop kasten?

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 21:36
ik heb zelf een desktop kast en iedereen zegt altijd dat ze kut zijn en te klein.

maar ik heb er dan een gigabyte 7dxr inhangen
en 2x voeding 2x cdrom 2x hdd enzo.
en ik heb nog plaats genoeg over.
maar waarom vindt iedereen die dingen dan kut want mijn desktop is groter als een gemiddelde midi tower.

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:33
tower neemt minder ruimte in

Verwijderd

Een nadeel is dat ze meer ruimte in beslag nemen. Ook vindt ik een midi- of bigtower een chiqueere uitstraling hebben.

• Xsion
Op dinsdag 18 september 2001 19:17 schreef monkel het volgende:
dat ligt er maar aan, beeldscherm kun je op een desktop zetten. dus minder plaats.

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 21:02
Torens zijn gewoon mooier

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:48
Ik vind ze niet lelijk, maar wat voor desktop heb jij dan als je er 2 voedingen in kwijt kunt :? , ik heb ook een tijdje een desktop gehad, maar toch maar een tower gekocht omdat ik in de desktop veel te weinig ruimte had..

• monkel
Op dinsdag 18 september 2001 19:18 schreef Xsion het volgende:

[..]

dat ligt er maar aan, beeldscherm kun je op een desktop zetten. dus minder plaats.
mm
ik moet al aardig tegen m'n 19" monitor opkijken

moet echt niet hoger

• Xenon
  • Laatst online: 11-02 14:13
Op dinsdag 18 september 2001 19:17 schreef monkel het volgende:
No way, desktop neemt zeker weten minder ruimte in

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• monkel
Op dinsdag 18 september 2001 19:20 schreef -hfl-xenon het volgende:

[..]

No way, desktop neemt zeker weten minder ruimte in
tower neemt minder ruimte in qua oppervlak

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-02 17:04

Leon

Rise Of The Robots

Wat voor desktop heb jij dan omdat er 2 hd's in passen (vertikaal denk ik dan? :?) 2 cdrom spelers (bigtowers hebben er meestal 6 en desktops 2) en 2 voedingen?

En hoeveel PCI kaarten kun je kwijt?
ik denk het gewone aantal of niet :? (7 of zoiets :P)

Eeuwige n00b

• Xenon
Ja, maar je zet je monitor op de desktop, en dan neemt het in totaal minder ruimte in

• Ramon
  • Laatst online: 13:06
Op dinsdag 18 september 2001 19:21 schreef monkel het volgende:

[..]

tower neemt minder ruimte in qua oppervlak
duh

zet je je monitor erop... dan is het zekers wel compacter als een monitor met tower ernaast :)

maaaaaaar... daarentegen.. kan je wat towers betreft weer verder de hoogte in zonder oppervlakte te verspillen :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• monkel
Op dinsdag 18 september 2001 19:23 schreef -hfl-xenon het volgende:
Ja, maar je zet je monitor op de desktop, en dan neemt het in totaal minder ruimte in
ja
maar als je even dit hele draadje leest, dan weet je dat ik geen zin heb om mijn 19" monitor op een desktop te zetten

• Xenon
Iedereen neemt gewoon een kubus-kast, dan zijn we allemaal tevreden
:P :P :P

• retspan
  • Laatst online: 07-02 14:43
Een desktop really start kickin' als je 'm als lade onder een glazen bureaublad plaatst, met neon en zonder bovenkant...hehe *D

• Xsion
Op dinsdag 18 september 2001 19:23 schreef fazer het volgende:
Wat voor desktop heb jij dan omdat er 2 hd's in passen (vertikaal denk ik dan? :?) 2 cdrom spelers (bigtowers hebben er meestal 6 en desktops 2) en 2 voedingen?

En hoeveel PCI kaarten kun je kwijt?
ik denk het gewone aantal of niet :? (7 of zoiets :P)
kweenie welk merk desktop dat is
hd zijn vertical ja
voedingen passen er ook gewoon in.
gewoon standaard aantal pci kaarten, er hangt namelijk nix boven 't moederbord daar is gewoon nix boven. dat is wel mooi overzichtelijk.

• Frenkpie
  • Laatst online: 20-02 13:52

Frenkpie

"Crocs Rule !"

hier een vriend van xsion
ik kom regelmatig bij em langs en ik heb die kast vaak van binnengezien enzo....buitenkant is niet echt gaaf en mooi
maar van binnen is er veel ruimte ! veel plaats, en veel fijner dan een grote big tower van aopen die een andere vriend van me heeft,

• monkel
Op dinsdag 18 september 2001 19:25 schreef -hfl-xenon het volgende:
Iedereen neemt gewoon een kubus-kast, dan zijn we allemaal tevreden
:P :P :P
gaaf
dan kan je makkelijk een Borg-cube case mod maken

• Xsion
Op dinsdag 18 september 2001 19:26 schreef frenkpie het volgende:
hier een vriend van xsion
ik kom regelmatig bij em langs en ik heb die kast vaak van binnengezien enzo....buitenkant is niet echt gaaf en mooi
maar van binnen is er veel ruimte ! veel plaats, en veel fijner dan een grote big tower van aopen die een andere vriend van me heeft,
mja mijn case kan ik nog modden als 't nodig is he.

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 15:39
Een bigtower is mooier.
Een bigtower is handiger met knutselen.
Een bigtower is cooler modbaar.
Een bigtower heeft een betere airflow.
In een desktopje blijft die hitte zowieso hangen, ik durf te wedden dat je geen ruimte hebt voor een fannetje :P

• Xsion
Op dinsdag 18 september 2001 19:28 schreef zork het volgende:
Een bigtower is mooier.
Een bigtower is cooler modbaar.
Een bigtower heeft een betere airflow.
In een desktopje blijft die hitte zowieso hangen, ik durf te wedden dat je geen ruimte hebt voor een fannetje :P
ik heb er 4 80mm fans inhangen.

• Xenon
Hier is de indeling van de aopen 95 serie.
Lijkt me toch wel ruim

Niet dat ik nu een desktop kast ga kopen hoor.
Maar ik zou ze nu toch niet slecht gaan noemen of afraden.

• monkel
Een bigtower is mooier.
subjectief
ik kan mijn cpu er makkelijker uithalen als m'n kast op z'n zij ligt, dus desktop is dan makkelijker

• freebee666
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10-2024

freebee666

Ribbit

Over het algemeen past er VEEL minder in een desktop dan in een (big)tower. Als ik de Compraq Pressario 2292 hier zie, nou, daar past 1hdd, 1 fdd, 1 cdrom drive, MISSCHIEN met veel prop- en kraswerk een 2e hdd en 1 voeding en er kunnen maar 2 PCI kaarten in.
Daarom heb ik liever een BIGtower :9~

Powered by ProBNC

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Iedereen neemt gewoon wat hij/zij het mooist/handigst vind. Hoppa.

Ikzelf heb liever een tower omdat ik anders teveel omhoog moet kijken.

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
me heeft een HP VEi8, desktop... kreng is te hoog, want als je de monitor (17") erop zet zit je er steeds tegen op te kijken. Er kunnen 3 pci kaarten en 1 isa in, en je kunt er 1 drive bijin hangen (is 1 5.25" gat vrij). Op pri ide zit zelfs maar 1 connector....

hoezo bagger...
GROTE BAGGER!!!

PS: heb 'm van m'n pa gekregen, ik had hem zelf nooit van z'n lang zal ze leven gekocht!!!

Verwijderd

Ik snap het niet zogoed wat iedereen bedoelt met, wanneer ze een monitor op een desktop zetten, dat ze dan teveel omhoog moeten kijken. In principe hoort je monitor, beter het centrum van de mon., op oog hoogte te zitten, dus je mon. moet altijd hoger staan.. Of ben ik nu maar wat aan het lullen, kweenie :?

Ik heb zelf een miditower, is veel gelikter.. :9

Verwijderd

Ik zelf vind een tower gemakkelijker te modden en de kabels kunnen gemakkelijker ingepluged worden ;).

Verwijderd

Je hebt ook die kasten van Compaq: ik meen de compaq deskpro ep.
Daar kun je je cd rom spelers, fdd etc zo in kwijt dat je hem zowel verticaal (miditower) als horizontaal (desktop) kwijt kunt. Ideaal voor een bedrijf, maar niet voor mij (en dan vooral wat die compaq systemen kosten en wat je er voor krijgt).

Geef zelf de voorkeur aan een miditower (heb zelf een aopen), staat lekker onder mijn bureau en af en toe de zijkant er afschroeven (je gaat er even naast liggen en je duwt er zo een kaartje in).

Verwijderd

Ik heb 4 bigtowers staan, mijn vrienden noemen het hier de "Bijlmer". Ik zou het liefste met 19" werken maar goed dat is te duur. Ik ga nu meer desktops gebruiken, op de plek van 2 bigtowers kun je 4 desktops stapelen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb tijdenlang een AT-desktop in m'n woonkamer gebruikt (zat 486DX2 in, ondertussen gaat het met een K6-2 350 de deur uit). Ding is even groot als een midi-tower op z'n kant. 3x5 1/4, 2x3 1/2 extern, nog eens 2x3 1/2 intern (onder de voeding), plek voor full AT mobo...

Denk dat een aantal mensen die hier 'desktop is kut want er kan maar 3 PCI in' staan te roepen desktop en slimline desktop door elkaar halen. In een gewone desktop kan een gewoon mobo met het normale aantal sloten. In een slimline moet een mobo met de uitbreidingssloten op een risercard, idd vaak niet meer dan 3 a 4, bovendien zijn die mobo's niet standaard in de verkoop te krijgen. Best wel kut dus. Maar ga dat niet desktops in het algemeen verwijten.

Ben ondertussen op zoek naar een ATX desktop, want m'n 17" staat nu veel te laag.

Oslik blyat! Oslik!

• Alvabrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2025

Alvabrain

...clio williams...

ik vind een desktop meer iets voor een bedrijf, of iemand die alleen met zo ding internet ofzo.
ik vind zo midi- of bigtower echt fijn werken met dingen er in hangen enzo, en je benut veel ruimte er mee
want je gebruikt ruimte in de hoogte en niet in de lengte dus je ken meer dingen op je bureaublad gooien :)

1 dag niet gelachen = 1 dag niet geleefd

Verwijderd

Desktop kasten kut? NONSENSE!

Ik had hiervoor een Aopen HQ08, een fors beest met veel ruimte. Destijds gekocht met het oog op VEEL KLOTEN in m'n kast, kaart erin, kaart uiruit, fan erin, fan eruit, grotere fan erin, nog een fan erin, nog een voeding erin, voeding er weer uit, etc etc etc.

Ben nu overgestapt op een Aopen HX95. Desktop kastje. Heb de originele 230Watt voeding vervangen door een 300Watt inwin, en heb ben bezig een 2e 300Watt er in te zetten. daar is plek voor. Het kastje is ULTIEM aangenaam om in te werken. Waarom?
Kijk maar eens bij een technische dienst, wat doen die met een tower als ze er een cpu in zetten, juist. ze leggen em op ze kant!

Er is niets fijners dan boven je kast te kunnen werken, ipv er in.

Gebruik nu een waterkoeling setup, en het koelblok hangt nu dus niet aan de socket maar ligt er gewoonweg op. extra druk, en minder risico op een beschadigte core door constante niet gelijk verspreide druk.

Ieder z'n voorkeur, maar een desktop kast, een GOEDE desktop kast is echt heel erg aangenaam. en zeker voor veel experimenteren is het fijn, fannetjes kan je veel makkelijker kwijt als alles ligt.

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 14:43
licht er gewoon aan wat je nodig hebt. Ik zou mijn 4 hdd's en de full size pci raid kaart niet in een desktopje kwijt kunnen.

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
inderdaad
Op woensdag 19 september 2001 17:17 schreef Peltier het volgende:
Desktop kasten kut? NONSENSE!

Ik had hiervoor een Aopen HQ08, een fors beest met veel ruimte. Destijds gekocht met het oog op VEEL KLOTEN in m'n kast, kaart erin, kaart uiruit, fan erin, fan eruit, grotere fan erin, nog een fan erin, nog een voeding erin, voeding er weer uit, etc etc etc.

Ben nu overgestapt op een Aopen HX95. Desktop kastje. Heb de originele 230Watt voeding vervangen door een 300Watt inwin, en heb ben bezig een 2e 300Watt er in te zetten. daar is plek voor. Het kastje is ULTIEM aangenaam om in te werken. Waarom?
Kijk maar eens bij een technische dienst, wat doen die met een tower als ze er een cpu in zetten, juist. ze leggen em op ze kant!

Er is niets fijners dan boven je kast te kunnen werken, ipv er in.

Gebruik nu een waterkoeling setup, en het koelblok hangt nu dus niet aan de socket maar ligt er gewoonweg op. extra druk, en minder risico op een beschadigte core door constante niet gelijk verspreide druk.

Ieder z'n voorkeur, maar een desktop kast, een GOEDE desktop kast is echt heel erg aangenaam. en zeker voor veel experimenteren is het fijn, fannetjes kan je veel makkelijker kwijt als alles ligt.

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Op woensdag 19 september 2001 17:44 schreef prenobe het volgende:
inderdaad
[..]
Dat was best een loze reply. Net als deze overigens. Maarja, alles om de 150 te halen he?

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:05
Ik heb nu bigtower :) En had hiervoor een desktop, Eentje met at voeding... Dat ding zit rete vol 2 hd's 2 cdrom floppy 5 sloten bezet... Het is me daar toch een zooitje binnen in :o... Die ide kabels zijn dik en die voeding kabels :( Totaal geen airflow... Terwijl ik bij met me bigtower (hq08) Daar is ruimte en een airfow :+ ..

• wacko
  • Laatst online: 22-01 15:21
Als je je big/miditower neerlegt kun je er ook boven werken :z

Verwijderd

Als je een tower neerlegt is dit niet optimaal voor de hardeschijf heb het zelf geprobeerd en heb toch maar een desktop aangeschaft, die erg ruim is!

Met 2knopjes aan de zeikant heb je de kappen er af!

dat is dus het voordeel van een desktop

• ConZito
  • Laatst online: 12-02 17:10
Een bigtower zou nog veel handiger zijn als de hoogte zijn diepte zou zijn. Dus dat hij veel langer wordt, zoals bijvoorbeeld een coolermaster stacker, dat is handig. Wat moet je in hemels naam met 6x 5,25" bays die voor het mooi te hoog zitten voor nuttige zaken.

Hm...topic is wel oud zie ik nu pas he ;)

[ Voor 9% gewijzigd door ConZito op 08-12-2004 12:41 ]

Verwijderd

jaah net zoiets als een cube is een soort kruising tussen tower en desktop en ik vind hem erg geschikt!

jah hij is idd oud :?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

En toen zag je dat het topic al ruim 3 jaar oud was! :*)

Volgende keer eeeeerst naar de datum kijken, dan pas es zien of je een topic wel zou moeten kicken :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.