Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TondeMusicman
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 08-10 13:01
Mijn vraag

Ik heb besloten een nieuwe TV aan te willen schaffen en wel de LG OLED EVO 65C54LA (2025).
Uit het hier gepubliceerde overzicht maak ik op dat Tweakers ook dealers in de lijst opneemt, die niet behoren tot de door LG Benelux erkende dealers. Dat kan ertoe leiden, dat je een product aanschaft bij bijvoorbeeld Art Electronics en je dus niet op de voor dit toestel nu geldende importeurscashback van 200 euro aanspraak kunt maken.

Lijkt me dus handig, om indien mogelijk te vermelden dat niet iedere genoemde leverancier een erkende dealer is

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:17
Dat klopt, maar geldt erg breed. Je zult op de website van de verkoper moeten kijken of je cashback krijgt. Als het er niet bij staat hoogstwaarschijnlijk niet.

Waar zie je dat je een cashback van 200 krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TondeMusicman
Ik heb contact gehad met HelloTV, die me naast de prijs van 1699 wees op deze cashback van LG waardoor ik uiteindelijk op 1499 uitkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TondeMusicman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:17
Maar daar staat ook
De actie is geldig bij aankoop van een LG TV promotiemodel, bij een deelnemende winkel, vanaf 6 oktober 2025 tot en met 2 december 2025.
https://portal.deskservices.nl/nl-nl/25-0139

Cashback hebben altijd actievoorwaarden, dus om nu te zeggen dat dit per winkel aangegeven moet worden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je wilt dus dat Tweakers dit voor jou en elke actie gaat uitzoeken? Er is ook een stukje eigen verantwoordelijkheid. Want ik zie de posts al komen dat het dan T.net's schuld is als het verkeerd blijkt te zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TondeMusicman
Nee dat wil ik niet, maar het lijkt me een kleine moeite voor Tweakers om de geautoriseerde dealers, of de niet geautoriseerde dealers, in de lijst(en) herkenbaar te vermelden en mocht dat onhaalbaar zijn, dan tenminste te vermelden dat de mogelijkheid bestaat dat de vermelde dealers niet altijd geautoriseerde handelaars zijn, dit i.h.k.v. voorkomen is beter dan genezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-10 10:30
Definieer erkende dealers? Is dat altijd hetzelfde als de deelnemende dealers aan een actie? Wat is het verschil tussen een erkende dealer en een geautoriseerde dealer? Vanuit mijn kant gezien: er is geen eenduidige definitie en dit kan per merk/actie/land verschillen, dus het is nogal een mijnenveld. Ik denk dat hier algemeen geldt dat je als consument ook een stukje verantwoordelijkheid hebt en goed moet uitzoeken waar je koopt, waarbij het wel zo is dat je via de Pricewatch minder snel bij een geheel louche dealer terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TondeMusicman
Dat is buiten mijn punt. Geautoriseerde dealers zijn gewoon bij importeurs zoals LG Benelux bekend; vervolgens kost het best wat moeite om te achterhalen welke dealer wel of niet is geautoriseerd. Mijn ervaringen van de laatste week is dat de retailer in dit geval HelloTV nogal afgaf op Audiomix, een Belgisch bedrijf, van niet-geautoriseerd tot grijze import aan toe. Vervolgens kwam via de app LG Benelux met de melding dat dit toch echt een geautoriseerd dealer is. Maar zowel het dealerkanaal als de importeur openbaart die info kennelijk niet heel graag; het kost mij als consument erg veel moeite, het waarom daarvan ontgaat me.
Vandaar mijn suggestie dat een platform als Tweakers, groter dan de individuele consument, dat mogelijk eenvoudiger kan achterhalen.
En ja uit- eindelijk is en blijft de consument zelf verantwoordelijk, dat ontken ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:28

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@TondeMusicman
Voor LG Cashback en hoe het werkt en welke dealers wel niet mee doen, kun je terecht in [LG OLED] Cashback - Ervaringen & Discussie.
Voor aanbiedingen en kortingscodes in OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic.
En voor opmerkingen en tips voor de Pricewatch in Pricewatch.

Het heeft derhalve geen meerwaarde om de discussie te versnipperen en hier verder te gaan.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.